Race.fi  Puotilan autokorjaamo

-06 V50 1.8 "ongelmat"

  • 34 Vastauksia
  • 21461 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AkiT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: -06 V50 1.8 "ongelmat"
« Vastaus #30 : 26.10.2017, 18:43:13 »
Kokeilin mittailla kaasuläpän asentotunnistimen arvoja.
Autodata antaa seuraavat arvot:
3&4 pinni, läppä kiinni, 3400ohmia
3&4 pinni, läppä auki, 1600ohmia
5&6 pinni, läppä kiinni, 2800ohmia
5&6 pinni, läppä auki, 1100ohmia.

Sain mittaamalla arvot
3&4 pinni, läppä kiinni, 1640ohmia
3&4 pinni, läppä auki, 930ohmia
5&6 pinni, läppä kiinni, 1340ohmia
5&6 pinni, läppä auki, 620hmia.

Oonko tehny jotain väärin yms, kun mitatut arvot noin paljon heittelee autodatan arvoista? Vai onkohan tuossa läpässä sitten vikaa.
Audi A4
Volvo V50

Poissa AkiT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: -06 V50 1.8 "ongelmat"
« Vastaus #31 : 27.10.2017, 19:24:02 »
Voiko kaasuläpän muovipäädyn irroittaa jotta näkisi mitä se on syönyt? Lenteleekö sieltä osia kun sen aukaisee  ;D
Audi A4
Volvo V50

Poissa AkiT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: -06 V50 1.8 "ongelmat"
« Vastaus #32 : 29.10.2017, 08:45:34 »
Jatketaas yksin puhelua  ;)

Käytin päädyn irti läpästä eikä osat lennelleet  ;D. Oli puhdas kaikin puolin ja rattaat oli kunnossa. Jonku volvon kaasuläppä videon näin jossa oli läpän akselia pitkin päätyny saissea sähköpuolelle.

Mut nettiä selailessa tuli vastaan juttu imusarjan läppien solenoideista (swirl solenoid vissiinki?) Siinä oli puhetta että solenoidien vastusarvot pitäis olla 30ohmin luokkaa.
Mittasin omasta noi liitin paikallaan ja irti. Toisesta sain irti ollessaan n.30(seilasi) liitin paikoillaan oli 60 luokkaa. Toisesta taasen liitin irti ollessa 140-150luokkaa ja liitin paikallaan 170ohmia.

Tuli myös vastaan kyseinen topicci http://www.fordclub.fi/foorumi/viewtopic.php?t=49111
Ongelmat aikalailla samoja kuin minulla, varsinki toi liikkeelle lähtö ja 4500 piikki.
Tulppaamistahan voisi kokeilla jos tuossa mk4 mondeossa on samanlainen systeemi kuin volvossani.
Audi A4
Volvo V50

Poissa AkiT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: -06 V50 1.8 "ongelmat"
« Vastaus #33 : 02.11.2017, 21:41:33 »
Päivitellääs.

Innostuneena lähdin kokeileen läppien tulppaamista. No perhana sehän toimii. Ei siis enään 4500 piikkiä vaan vetää kuin eri auto. Tähän ku lisätään "väärät" arvot, päätin hakea uuden solenoidi paketin.
Uusi paikoilleen ja letkut kiinni. Mut ei, ei se toimi. Edelleen laiska ennen 4500 kierrosta ja tulee piikki.

Ensimmäinen kysymys. Onko tuossa imusarjassa toisetkin läpät alempana vai mitä se toinen solenoideista ohjaa?
Kokeilin sitten vuorotellen tulpata jospa se jommassa kummassa on se vika. Eli kun ylemmät läpät(jos alhaalla on myös) tulppaa auki nii auto toimii hyvin.

Toinen kysymys. Mistä noi läpät saa tiedon millon niiden pitää aueta? Tietty kierrosluku, kaasupolkimen/läpän asento??
Mitä voisin vielä kokeilla?

Mut kaikenkaikkiaan tällä hetkellä kun (alemmat läpät??) on käytössä ja ylemmät tulpattu auki nii auto toimii hyvin lähtökohtaan verrattuna. Kulutuksessa on myös päästy 7 alkavaan lukuun kun ennen ei alle 9l keskikulutukseen päästy.

Audi A4
Volvo V50

Poissa AkiT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: -06 V50 1.8 "ongelmat"
« Vastaus #34 : 06.11.2017, 21:31:46 »
Piikki ongelmat ratkaistu, siitä myöhemmin.
Jos joltain löytyy kaasuläppä 4m5g ed lf15 nii voisitko ystävällisti mitata pinneistä 3&4 ja 5&6 arvot.

Tuossa vielä autodatan ilmoittamat arvot
3&4 pinni, läppä kiinni, 3400ohmia
3&4 pinni, läppä auki, 1600ohmia
5&6 pinni, läppä kiinni, 2800ohmia
5&6 pinni, läppä auki, 1100ohmia.
Audi A4
Volvo V50

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron