Ateho  Elekma

Volvo V50 -05 kondenssivesiputken putsaus.

  • 5 Vastauksia
  • 2111 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hiulari

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Volvo V50 -05 kondenssivesiputken putsaus.
« : 11.09.2017, 00:19:01 »
Onko millainen homma? Auto puskee välillä höyryä sisälle ilmastoinnin ollessa päällä ja ajattelin tuota lähteä kokeileen.

Poissa FIP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 -05 kondenssivesiputken putsaus.
« Vastaus #1 : 11.09.2017, 20:21:47 »
Onko millainen homma? Auto puskee välillä höyryä sisälle ilmastoinnin ollessa päällä ja ajattelin tuota lähteä kokeileen.

Itse pistin imurin ohuen lisäputken tuon putken päälle auton alle ja imaisin puhtaaksi. Samalla taivutin sitä lämpökilpeä kauemmaksi.
Sisäpuolelta en alkanut purkamaan mitään.

Poissa A85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Vs: Volvo V50 -05 kondenssivesiputken putsaus.
« Vastaus #2 : 13.09.2017, 09:58:26 »
Itellä oli se kenno täys koivun siemeniä ja tukos oli siellä putken alkupäässä. Itse putkessakin toki oli noita siemeniä. Apparin puolelta keskitunnelin verhoilun alta löytyy tuo putki ja muovinen osa josta vedet menee ulkopuolelle. Irrotin putken siitä muovituubista ja paineilmalla puhalsin ilmastoinnin suuntaan. Jäätävä pulputus kävi, kun oli aivan täys vettä. Tovin kun puhalteli nii rupes vettä tulemaan solkenaan, siementen kera. Ei sen jälkeen ole höyrytellyt sisätiloja.

Edit: http://forums.swedespeed.com/showthread.php?143494-Wet-rear-right-passenger-side-floor&p=1548353&viewfull=1#post1548353
Tuolla kuvia ja juttua putsaamisesta. Ei kannata lykätä liikaa sitä putsaamista, muuten on vedet takajalkatilassa.
« Viimeksi muokattu: 13.09.2017, 10:42:43 kirjoittanut A85 »

Poissa FIP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 -05 kondenssivesiputken putsaus.
« Vastaus #3 : 13.09.2017, 15:11:02 »
Itellä oli se kenno täys koivun siemeniä ja tukos oli siellä putken alkupäässä. Itse putkessakin toki oli noita siemeniä.

Itse olen raitisilmasuodatinta vaihtaessa imuroinut tuon suodattimen kotelon eikä siellä koskaan ole mitään suurempaa ollut imuroitavissa. Muutama roska. Ei sinne varmaan muualta roskia vissiin pitäisi mennä.

Poissa A85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Vs: Volvo V50 -05 kondenssivesiputken putsaus.
« Vastaus #4 : 13.09.2017, 16:42:10 »
Itse olen raitisilmasuodatinta vaihtaessa imuroinut tuon suodattimen kotelon eikä siellä koskaan ole mitään suurempaa ollut imuroitavissa. Muutama roska. Ei sinne varmaan muualta roskia vissiin pitäisi mennä.

Mulla oli vissiin edellinen omistaja laiskasti vaihtanu sitä kun meni/oli tukossa heti alkuunsa. Nyt kun se on säännöllisesti vaihdettu ja sisusta imuroitu niin ei oo ollu ongelmia.

Poissa Hiulari

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 -05 kondenssivesiputken putsaus.
« Vastaus #5 : 20.09.2017, 15:11:41 »
Itellä oli se kenno täys koivun siemeniä ja tukos oli siellä putken alkupäässä. Itse putkessakin toki oli noita siemeniä. Apparin puolelta keskitunnelin verhoilun alta löytyy tuo putki ja muovinen osa josta vedet menee ulkopuolelle. Irrotin putken siitä muovituubista ja paineilmalla puhalsin ilmastoinnin suuntaan. Jäätävä pulputus kävi, kun oli aivan täys vettä. Tovin kun puhalteli nii rupes vettä tulemaan solkenaan, siementen kera. Ei sen jälkeen ole höyrytellyt sisätiloja.

Edit: http://forums.swedespeed.com/showthread.php?143494-Wet-rear-right-passenger-side-floor&p=1548353&viewfull=1#post1548353
Tuolla kuvia ja juttua putsaamisesta. Ei kannata lykätä liikaa sitä putsaamista, muuten on vedet takajalkatilassa.


Tänks neuvoista, putsattu eikä oo puhallellu enää

 

Carcom Oy  Ateho