Autodiagnoosi  Carcom Oy

Vikakoodi P010F 2.0d

  • 2 Vastauksia
  • 1945 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa A85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Vikakoodi P010F 2.0d
« : 12.09.2017, 17:52:23 »
Eli kun tuuppaa menemään kaasu pohjassaa yli 3000rpm, niin heittää limp moden päälle ja vikakoodeihin jää tuo P010F MAF Sensor A/B Correlation. Lähtee pois uudelleen käynnistämällä ja saa toistettua aina kun kierrättää kaasu pohjassa yli 3krpm. Muulla kierrosalueella voi polkea ihan miten lystää, eikä tule mitään. Muuten pelittää kuten pitää. Imuilman lämpötila-anturin putsasin ja mittasin, oli kunnossa ja ei vaikutusta. MAF on myös putsattu. Lukematkin on niissä rajoissa missä pitääkin enkä omasta mielestäni huomannut poikkeamia.

Ideoita mistä etsiä vikaa?  :idiot2:

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: Vikakoodi P010F 2.0d
« Vastaus #1 : 12.09.2017, 22:02:27 »
Eli kun tuuppaa menemään kaasu pohjassaa yli 3000rpm, niin heittää limp moden päälle ja vikakoodeihin jää tuo P010F MAF Sensor A/B Correlation. Lähtee pois uudelleen käynnistämällä ja saa toistettua aina kun kierrättää kaasu pohjassa yli 3krpm. Muulla kierrosalueella voi polkea ihan miten lystää, eikä tule mitään. Muuten pelittää kuten pitää. Imuilman lämpötila-anturin putsasin ja mittasin, oli kunnossa ja ei vaikutusta. MAF on myös putsattu. Lukematkin on niissä rajoissa missä pitääkin enkä omasta mielestäni huomannut poikkeamia.

Ideoita mistä etsiä vikaa?  :idiot2:

Ilmaa menee liikaa eli mittaus menee anturin lukualueen ulkopuolelle. Pari vaihtoehtoa:
-Ahdot piikkaa eli siivet jumittaa
-Ahtovuoto
-EGR raottelee tai on jäänyt osaksi auki
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa A85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Vs: Vikakoodi P010F 2.0d
« Vastaus #2 : 13.09.2017, 09:17:39 »
Ilmaa menee liikaa eli mittaus menee anturin lukualueen ulkopuolelle. Pari vaihtoehtoa:
-Ahdot piikkaa eli siivet jumittaa
-Ahtovuoto
-EGR raottelee tai on jäänyt osaksi auki

Ahdot on ihan normaalit, mutta 2krpm jälkeen talla pohjassa, tuntuu vähän siltä tehot tulisi piikkinä. Se siipiä ja kaasuläppää ohjaavan alipaineventtiilin puhdistus on ollu suunnitelmissa, mutta jääny vielä tekemättä. Välillä meinaan sammuu sillai "rähämhtäen".

Tuota EGR:n aukijäämistä ei varmaan voi testata mitenkään? Pysyykö EGR kiinni jos sen piuhan ottaa irti?

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo