Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Nokka ja kampi antureiden arvot?

  • 0 Vastauksia
  • 940 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Nokka ja kampi antureiden arvot?
« : 12.09.2017, 18:23:41 »
850 t5 kyseessä. Sytty moottorin vikavalo, oireili sitä ennen jo. Käytin vikakoodin luvussa. Tulos ei signaalia nokka anturilta ja väärä signaali kampi anturilta. Oireina vähän raskas käynti täyskaasulla kiihdyttäessä 3000-4000rpm välillä. Ja kiihdytys alotettava vasta 4000 eteenpäin että käy puhtaasti.

Huoltaja meinasi että juttelevat keskenään, että jos jompikumpi ei toimi voi toisenkin toiminta häiriintyä. Perää? No vaihdoin nokka anturin. Ei poistanu ongelmaa.

Nyt sitten ajattelin etten ostele summissa enempää, ostin kuitenkin, kun vikakoodi osotti kampuran impulssianturin signaalin olevan väärä. vikakoodin mukaan korjaaminenkin on näemmä joskus arvotus.

Tosin olisko pitäny käyttää osan vaihdon jälkeen akun johdot irti että nollaantuu ja alkaa toimii normaalisti?

Katselin nyt sitten kampiantureita ja menin päivällä tilaamaankin, kun hinta oli 15€.Hoksasin et autodocin sivulla annettiin kampuran impulssianturille vastusarvo, 300ohmia. Mittasin omani, sen arvo oli 312ohmia. Onko riittävästi toleranssissa vai vaihtokunnossa?

Tämänkin olis voinu kysyä ennen uuden tilaamista, mut vasta tosiaan hoksasin että sille anturille annettiin vastusarvo varaosapuljun sivulla.

Eli semmosia kysymyksiä. Sitten testasin toimiiko auto miten ilman nokka anturia, otin johdon irti. Ei lähde edes käyntiin. Mulla ei käynnistymisongelmia.

Entä millaisia voltti arvoja tulis tulla nokka anturille tuleviin piuhoihin? Entä vastaavasti kampianturin liittimelle?


Lisäys: toki saan nokka anturin arvot tarkistettua uudesta.

« Viimeksi muokattu: 12.09.2017, 18:38:02 kirjoittanut Tops »

 

Kulkukoira  Proturbo