Autoracing  KL-varaosat

V90 vm.1997 SRS vikakoodien luku

  • 8 Vastauksia
  • 2771 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vexi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
V90 vm.1997 SRS vikakoodien luku
« : 14.09.2017, 18:45:10 »
SRS valo syttyi palamaan ja perus OBD2 testerillä ei pääsee lukemaan vikakoodeja kuin moottorista.
Minkälaisella testerillä pääsee käsiksi SRS boksiin ja onko niitä jostain saatavilla? Auto tuotu Amerikasta jos sillä tähän on jotain merkitystä.
 

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: V90 vm.1997 SRS vikakoodien luku
« Vastaus #1 : 14.09.2017, 18:53:24 »
perus OBD2 testerillä ei pääsee lukemaan vikakoodeja kuin moottorista.

Kerro toki miten pääset moottoriin käsiksi perus lukijalla? Se kun ei ole OBD2 portti

Poissa Vexi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 vm.1997 SRS vikakoodien luku
« Vastaus #2 : 14.09.2017, 19:19:38 »
Kerro toki miten pääset moottoriin käsiksi perus lukijalla? Se kun ei ole OBD2 portti

Auto on tosiaan uutena viety Amerikkaan ja Siitä löytyy OBD2 liitin, liitin löytyy käsijarrun vierestä ja kannessa lukee OBDII. Itse kuvittelen et Amerikkaan on jouduttu laittamaan tuollainen liitin jo vuonna 1997 , että auto on saatu markkinoille.
Auto on ollut minulla n.5.5vuotta ja olen siitä aina tarvittaessa saanut ulos vikakoodit motonet tasoisella yleistesterillä myös jotain livetietoja.
Testeri on QUICKLYNKS T79 https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/quicklynks-vikakoodinlukulaite-t79
Aika huolettomia nämä yhteiset vuodet ovat olleet mutta kuitenkin sellaisia et välillä on jouduttu koodejakin lukemaan.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: V90 vm.1997 SRS vikakoodien luku
« Vastaus #3 : 14.09.2017, 19:27:13 »
Auto on tosiaan uutena viety Amerikkaan ja Siitä löytyy OBD2 liitin, liitin löytyy käsijarrun vierestä ja kannessa lukee OBDII. Itse kuvittelen et Amerikkaan on jouduttu laittamaan tuollainen liitin jo vuonna 1997 , että auto on saatu markkinoille.
Auto on ollut minulla n.5.5vuotta ja olen siitä aina tarvittaessa saanut ulos vikakoodit motonet tasoisella yleistesterillä myös jotain livetietoja.
Testeri on QUICKLYNKS T79 https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/quicklynks-vikakoodinlukulaite-t79
Aika huolettomia nämä yhteiset vuodet ovat olleet mutta kuitenkin sellaisia et välillä on jouduttu koodejakin lukemaan.
:D :D mun moka, meni 940 kanssa sekasin. Itsellä sama testeri käytössä 960 kanssa, eli sama järjestelmä. Kokeile irrottaa akku vähäksi aikaa, voi nollata tuon SRS valon

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V90 vm.1997 SRS vikakoodien luku
« Vastaus #4 : 14.09.2017, 19:27:48 »
Kokeile eri testeriä, jotkut juttelevat noiden vanhempienkin kanssa.

Kerro toki miten pääset moottoriin käsiksi perus lukijalla? Se kun ei ole OBD2 portti
Motronic 4.4:stä saa luettua OBD-lukijalla. Mutta just kerkesit jo vähän oikaista itseäsi :P
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa late2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 vm.1997 SRS vikakoodien luku
« Vastaus #5 : 16.09.2017, 09:01:35 »
940:ssä srs valo syttyy, kun laturi ei lataa. juotosvian takia. Sitten kun lisää kierroksia, lataus alkaa ja valo sammuu.

Poissa Vexi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 vm.1997 SRS vikakoodien luku
« Vastaus #6 : 17.09.2017, 10:57:41 »
Nyt on ollut 15h akkukenkä irroitettuna ja kun virrat laittoi päälle niin SRS valo jäi palamaan edelleen, eli vika on jatkuvasti päällä tai se ei jännitekatkolla kuittaudu. Mittasin myös latauksen ja heti tyhjäkäynniltä hyvin lataa. Poikkesin myös parilla kaverilla ja kokeiltiin parilla erinlaisella OBD2 testerillä mutta SRS järjestelmään ei päästy käsiksi. Nyt taitaa olla vaihtoehtona käydä merkkiliikkeessä tai hankkia oikeanlainen testeri.

Eli onko jollain tiedossa sellaista testeriä millä pääsisi myös SRS boksiin käsiksi?
Tuollaisen löysin pikaisella etsinnällä https://www.elekma.com/kattava-volvo-saab-vikakoodinlukija-icarsoft-vol-ii

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 vm.1997 SRS vikakoodien luku
« Vastaus #7 : 01.10.2017, 15:05:04 »
Muistaakseni srs purkista luetaan koodit "vilkkukoodina". Eli testeri tekee tuon puolestasi. Tarkista kuitenkin että srs sulakkeet(ja toki loput muutkin) ovat ehyet niin että niihin tulee ja niistä lähtee jännite.
S80 -07

Poissa Vexi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 vm.1997 SRS vikakoodien luku
« Vastaus #8 : 05.12.2017, 19:22:00 »
Jouduin Lokakuussa nöyrtymään ja poikkeamaan korjaamolla luetuttamassa vikakoodit. Vikakoodina oli SRS järjestelmän varoitusvalon resistanssi, vikakoodi nollattiin. Ei ole vielä uusinut vikaa.

 

Futurez  Kulkukoira