Proturbo  Autodiagnoosi

Huikkosterin 945 Classic -> E85

  • 354 Vastauksia
  • 87420 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #270 : 11.11.2018, 21:34:58 »
Ja tuo on sitten -016IMM maksimit, jolloin se alkaa pohjaamaan. ;)
No eikä ole, 16t hyrrällä on painettu 531 kannen ja vx3 nokan kanssa kilo boostia ja vielä on hiukan varoja jäljellä. Eri asia on, olisiko tuossa kohtaa jo fiksu liike vaihtaa immu, mutta ei se vielä pohjaa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #271 : 11.11.2018, 21:57:01 »
palaako myös penkinlämppäreiden katkasian valot? voi olla et kuva valehtelee mut näyttäs pimeiltä?
Nokun nokun. Ei ne lämppäritkään toimi vaikka virta tulee penkkeihin niin en vaihtanut sitä. :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4622
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #272 : 11.11.2018, 22:44:57 »
Nokun nokun. Ei ne lämppäritkään toimi vaikka virta tulee penkkeihin niin en vaihtanut sitä. :D
okei! ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #273 : 12.11.2018, 21:48:34 »
Lisää laittomuuksia vaihdetun polttoaineen, lisätyn tehon ja spacereiden lisäksi LED polttimot.

Autoline H4 2kpl ~100€


Ei ne ihan suoraan käyneet paikalleen. Polttimon kiinnitysrengas oli liian korkea joten leikkasin siitä ylimääräisiä pois. Suojakansi kävi paikalleen ihan hyvin. Mietityttää jäähtyykö ledi riittävästi kannen alla. Pitää joku päivä mitata lämpöjä.


Huikee ero releytettyihin biltema premium polttimoihin. Valokuvio on hyvä eikä pitäisi häikäistä vastaantulijoita sen enempää kuin hyvät halogenit.



Tykkään :).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #274 : 13.11.2018, 09:38:01 »
Sen kummemmin kokematta luonnossa, mutta kuvan perusteella hajavaloa nimenomaan on!

Halogeenin kuvassa selvä rajapinta kun taas ledin kanssa ei.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #275 : 13.11.2018, 09:53:38 »
Sen kummemmin kokematta luonnossa, mutta kuvan perusteella hajavaloa nimenomaan on!

Halogeenin kuvassa selvä rajapinta kun taas ledin kanssa ei.
Kamera voi aina hiukan vääristää ja näin tosiaan kuvan mukaan näyttäisi olevan.

Yhdessä 940:ssä lux-mittarin perusteella hajavaloa hirvipiikin yläpuolella on inan vähemmän, kuin halogeenilla. Tosin, umpiokohtaisiakin eroja voi olla.

Pitäisi varmaan tehdä testi, että Huikkoster ajaa pimeällä jonossa vastaan. Katsoa erottuuko joukosta.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #276 : 13.11.2018, 10:21:10 »
Tehdään vaan tuo testi koska minua kiinnostaa tuo häikäisy asia yhtä paljon kuin oma näkeminen. On tuossa kuitenkin ihan selkeä kirkkaan valon raja jota ei jälkiasennus xenoneilla olisi.
Ei tuo pahalta vaikuttanut kun illalla ajelin. Yhtään valojen vilkuttamistakaan ei tullut.

Toivottavasti eivät häikäise koska ei ikinä ennen ole ollut yhtä hyviä lähivaloja.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #277 : 13.11.2018, 11:03:47 »
Testi tehty. Näkyy mutta ei häikäise. Enemmän häikäisi uudehkon pakettiauton halogeenivalot ja slerbahuulen oikea ajovalo osoittaa jonnekkin ihan väärään suuntaan :D.

Toistetaan vielä pimeällä liikenteen seassa joku päivä.

Nyt on parkkivalotkin ledit.


Joo joo, ajovalonpyyhkijä joo joo. Korjataan.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2018, 11:06:27 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #278 : 13.11.2018, 11:45:46 »
Myös kun ajoit perässä, pystyin suoraan peilin kautta tuijottamaan umpioihisi, ilman häikäistymistä. Huomattavasti enemmän häikäisi se halogen-citroään, paku perässäsi. :D

Ja joo, kiitos palautteesta. Katselaan umpiota.... :P

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #279 : 18.11.2018, 10:12:38 »
Toimihan tuo muutaman päivän kuin unelma mutta nyt osa- ja täyskaasu kiihdytyksiin tuli pieni vaivalloisuus.
Painan kaasua, kiihtyy hetken kuten aiemmin mutta sitten tuntuu kuin jokin vastustaisi ja kaasua pitää painaa lisää. Ei se isoa ole, muut kyydissä olijat ei välttämättä edes huomaisi sitä mutta itseä häiritsee. Sellainen herkkyys hävisi.

Nakutusta se ei ole valon mukaan. Lambda pysyy tilanteesta riippuen 1 tai 0,8 kuten aiemminkin.
Kaikki on konehuoneessa kiinni ja kokeilin 1 sulaketta käyttää irti. Bleedikään sitä ei aiheuta.
Pitää katsoa tulpat. Johan niillä on 20tkm ajettu. Tulisi myös mieleen äänenvaimentimen sisäinen hajoaminen.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #280 : 18.11.2018, 11:15:30 »
Hyvin nää twintipit kestää ja tasainen väri kaikissa, ei tarvitse uusia vielä hetkeen. Kaikista oli pikku mutterit löysällä vaikka ne asentaessa kiristin. Kärkiväliä naputin kolmesta pienemmäksi kun oli kasvanut.


En tiiä, on siinä vetoja ja vääntöä mutta kummastuttaa se ihan pieni vastustaminen.

Sytytyksen myöhästäminenhän ei näy nakuledillä?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #281 : 08.12.2018, 15:13:39 »
Syyläri alkoi vuotamaan niin että lammikko auton alla aina kun pysähtyy. Uuden tilaan ulkomailta ja käsittääkseni Hella on the merkki. Nissensin syyläri tuossa on nyt eikä kovinkaan vanhalta näytä.

https://m.autodoc.fi/hella/947475
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #282 : 20.12.2018, 22:12:12 »
Osia on tulossa ulkomailta ja samalla kun vaihdan syylärin, vaihdan myös vesiletkut ja vesipumpun. Ja kun otan nesteet koneesta niin vaihdan kannentiivisteen. Pieni epäilys alkavasta kansipahvi viasta kun puolen vuoden aikana on hajonnut vesiletku ja syyläri. Nestepinta liikkuu minimin ja maksimin välillä, letkutkin on aika kovat jos antaa kenkää enemmän.

Vein toisen 530 kannen koneistamoon josta otetaan siivua pois. Puristukset nousee jonnekkin 9.4-9.5 pintaan. Näytti olevan siistityt kanavat ja R-seetit. Luulen että alipainealueelle saadaan kivasti pirteyttä :P.

Sitten pitäisi päättää että laitetaanko T vai VX3 nokka. Auttaako vai pahentaako VX3 sitä ~3500rpm nakutusherkkyyttä?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #283 : 20.12.2018, 22:43:32 »
Osia on tulossa ulkomailta ja samalla kun vaihdan syylärin, vaihdan myös vesiletkut ja vesipumpun. Ja kun otan nesteet koneesta niin vaihdan kannentiivisteen. Pieni epäilys alkavasta kansipahvi viasta kun puolen vuoden aikana on hajonnut vesiletku ja syyläri. Nestepinta liikkuu minimin ja maksimin välillä, letkutkin on aika kovat jos antaa kenkää enemmän.

Vein toisen 530 kannen koneistamoon josta otetaan siivua pois. Puristukset nousee jonnekkin 9.4-9.5 pintaan. Näytti olevan siistityt kanavat ja R-seetit. Luulen että alipainealueelle saadaan kivasti pirteyttä :P.

Sitten pitäisi päättää että laitetaanko T vai VX3 nokka. Auttaako vai pahentaako VX3 sitä ~3500rpm nakutusherkkyyttä?

VX3 nousee pakopaineet ihan järkyttävästi, ei sovi vakio ahtimille yhtään.

Vakio pillerillä ihan turha vaihtaa nokkaa muutenkaan.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #284 : 20.12.2018, 23:24:07 »
Asia kunnossa. T niinkuin turbo jää
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo