Carcom Oy  Ateho

Huikkosterin 945 Classic -> E85

  • 354 Vastauksia
  • 87413 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #120 : 30.12.2017, 08:44:45 »
Ääh. Kuskin ovi lopetti avautumisen ulkopuolelta >:(. Vissiin se muovinen linkkunivel meni poikki mutta pitää tänään purkaa pahvia ja tarkistaa.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #121 : 31.12.2017, 20:44:28 »
Juu sehän sieltä hajosi.

Kaverilta sain kahvan kunhan ite puran. Ei mitään lumilapion kanssa hankeen kaivamaan 85 vuoden 740:iä esille. Kahva irti ja asentamaan.

Ensin piti ottaa murtosuojamuovi oven sisältä pois että sain kahvan tangon irti. Tanko kiinni kahvaan ja kahva paikalleen. Ovi kiinni ja kahvaa kokeilemaan. Ei aukea. No varmaan säätöä joten takaovesta sisälle.. ei aukea tämäkään. Ovet lukossa voi ****!!! :o

Ovet meni lukkoon kun irroitin murtosuojan ja ainoa avain on virtalukossa. :facepalm:

Onneksi se murtosuoja oli pois joten tehtiin pellistä koukku, kromilista pois ikkunan juuresta ja onkimaan lukkoa auki. Alle 5min ja ovet oli auki :D.

Nyt aukeaa taas ovi ihan kahvasta. Voitelin sen aseöljyllä ennen asennusta. Kaverin papalta kysyin aseöljyä niin tämä toi pienen vihreän peltisen pullon. Toisen maailmansodan kokenut pullo ja öljykin samalta aikakaudelta :D.

Edit: mun muistaakseni 940volvossa ei saa kuskin ovea lukkoon oven ollessa auki. Kyllä tästä vaan ???
« Viimeksi muokattu: 31.12.2017, 20:53:42 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #122 : 01.01.2018, 00:09:58 »
Eipä mene miulla 740 volvossakaan kuskinovi lukkoon kun se on auki. ???

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #123 : 01.01.2018, 00:23:48 »
No niinpä. Monesti olen laittanut ovet lukkoon edellisissä 700/900 volvoissa takaoven kautta painamalla kuskin lukkonupin alas juuri tästä syystä.

Taidan käydä teettämässä vara-avaimen, vaikka ilman sirua olevan niin ei tarvitse murtautua enää jatkossa.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

The moose

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #124 : 01.01.2018, 01:55:59 »
Ite kannan 2 avaimia mukana kun ovi menee joskus itekseen lukkoon tai kun jos nuppia hipasee ja se liikkuu alaspäin 2mm niin ovenkahvaan koskiessa kun ovi on kii lukkoon menee kaikki ovet.

Varmasti joku säätöjutska mut ei jaksa korjata.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #125 : 11.01.2018, 16:17:28 »
Pakoputki saapui viime viikolla.

Tänään motonetistä:
-Gates jakohihna sarja
-Meyle kiilahihnat
-jäähdytinnestettä

Sinisen tiskiltä tilasin :
-Öljytikku
-Vesiletkut sisäkennolle ja öljynsuodattimelta lähtevät.

Loppukuusta lähden Rovaniemelle niin teen ennakoivaa huoltoa ettei siellä vahingossakaan leviä.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #126 : 21.01.2018, 22:01:24 »
Sain vapaata töistä ja pystyy vihdoin tekemään jotain pientä.

Öljytikun vaihdoin viikolla ja nyt pysyy paikallaankin. Tosin tuli neon oranssina ja sinisen tiskin myyjäkin totesi "onpas räikeä" :D

Tänään vaihdoin pakoputken.







Oli helppo asentaa poislukien äänenvaimentimen saaminen suoraan. Pitää koittaa löysätä liitoksia ja vääntää kannakkeita vielä. Tunnin ähersin että sain edes lähes suoraan. Äänetkin on lähes hiljaiset. :)

Huomenna alkaa tekniikan huolto.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2018, 22:04:47 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #127 : 22.01.2018, 19:38:47 »
Vaihteistoöljyt huuhtelin tänään. 391400km
Aika tummaa oli vanha


15litran jälkeen. Ehkä muutaman litran vähemmänkin olisi voinut käyttää mutta pöntössä oli asteikko 5l välein joten ihan sillä.


Nelonen menee nyt helpommin päälle, vaihteet vaihtuu nätimmin ja ehkä vatkaa vähemmän öljyä liikkeelle lähdössä. Pitääköhän mun ottaa vielä huomenna öljyä pois? Haalean lämpöisenä kuuman asteikon maksimissa. Vaikka yritin ottaa enemmän pois kuin lisäsin mutta silti huti meni. >:(

Pakoputken ääni voimistui tänään 100km ajon jälkeen. Kyllä sitä vielä sietää mutta voisi hiljaisempikin olla.
« Viimeksi muokattu: 22.01.2018, 19:40:25 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #128 : 23.01.2018, 23:40:18 »
Ulkoilmaremppa saatettu loppuun.
Jakopää, sisäkennon vesiletkut, kiilahihnat ja jäähdytinnesteet uusittu. Kuvia en joka vaiheesta viitsinyt ottaa kun näpit jäätyi hetkessä ilman hanskoja. Pilkkihaalarit ja lämpöiset työhanskat oli hyvät.



Jakohihnan vaihto tulikin ihan hyvään aikaan. Kun vääntelin hihnaa niin sain hampaiden juuria halkeamaan. Stefat unohdin kotia mutta kuivalta näytti. Kampiakselin pultti aukesi helposti kun oli itse tehty lukitustyökalu ja hihnapyöräkin lähti kevyesti naputtamalla.

Laturi ja ilmastointi aiheuttivat ylimääräistä työtä. Laturilta puuttui pitkä pultti ja lukitusmutteri pyöri läpi. Ilmastoinnin kompura taas ei liikkunut mihinkään enkä yläkautta saanut löysättyä taaempaa pulttia. Kirosanoilla selvittiin näistä.

Sisäkennon letkut olivat hyvin juuttuneet paikoilleen. Imusarjan kun olisi voinut ottaa irti niin ei olisi tarvinnut taistella.

Vesipumppua en uusinutkaan vielä. Käytetty pumppu olikin tarkemmassa tutkimuksessa aika huono. Paikallaan olevassa ei tuntunut välystä eikä vuotoja. Pitää kaivaa stetoskooppi ja kuunnella onko siinä oikeasti vikaa kun jokin meluaa kylmänä.

Polttoainesuodatin olisi myös pitänyt vaihtaa mutta huomenna iltapäivällä lähtö Arctic Lapland Rallyyn. Joten "jos se toimii, älä koske siihen" lause tuli käyttöön. Ei jäänyt aikaa mahdollisille lisäongelmille.

Aamulla vielä auton sisätilojen siistiminen ja menoksi. :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #129 : 24.01.2018, 09:04:59 »
Pakoputkesta havaitsin että sen ääni on putken lämpötilasta riippuvainen. Alussa on hiljainen mutta kuumana alkaa mölisemään kiihdyttäessä. Putken päät puskurin reunan tasalla. Vissiin rosteriputken ominaisuus?

Saattoi tuossa jokunen hevosvoimakin palautua. Ei tunnu niin nuhaiselta kun kiihdyttää motarille :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #130 : 27.01.2018, 09:54:55 »
Volvo napapiirin pohjoispuolella. Itselle ainakin eka kerta :)


Matkakulutus oli alle kymppi. Parin päivän Rovaniemi kruisailunkin jälkeen jäi 9.9l/100km
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #131 : 27.01.2018, 19:37:59 »
Kiihdytyksessä huomasin että kylläpä laiskistui ja ahdot nolliin.

Hukkiksen tanko irti.


Pitää koittaa huomenna korjailla ennenkuin lähtee takaisin keski-suomeen. Onpas mukavassa paikassa :-\.

Minkälaisia patentteja ootte tehneet? Tuon sokan jämän poisto ei vaikuta helpolta.

Mikä tuon tapin halkaisija on? Motonetissä ois 10mm tähtisokkia.
« Viimeksi muokattu: 27.01.2018, 19:40:32 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #132 : 27.01.2018, 19:40:10 »
Oot katsastamassa rallissa siellä!

Ota lainaan sinetöintipihdit ja pari plommia. Vejät tuohon tangon päähän sinetit niin pirun tiukalle kuin pihdeillä saa.

Toinen (toimivampi?) ratkaisu olisi saada semmoinen, hmm, prikkaa muistuttava sokka, joka työnnetään tuohon päälle ja lukittuu siihen. Vaikia selittää. :D

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #133 : 27.01.2018, 19:41:59 »
Mä kysyin jo Iroc-z:lta sinettilankaa. Otan sitä ainakin.

Ja juuri sellaista tähtisokkaa aattelin jos vain sopiva löytyy.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #134 : 27.01.2018, 19:57:28 »
Jos tähtisokkaa ei löyvy, niin "vastakkaisiin suuntiin" sinetit tuohon akselin päähän.

Eli ikäänkuin <O ja sen päälle O>
Lopputulos <@>? :D

 

Autoracing  KL-varaosat