Proturbo  Autodiagnoosi

B5204T4 koneen turbo

  • 3 Vastauksia
  • 1265 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ojala_T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
B5204T4 koneen turbo
« : 18.09.2017, 18:35:19 »
Elikkä mikähän ahdin mahtaa olla B5204T4 moottorissa vakiona? Ja mikä fööni sopisi bolt-on tyylillä tilalle? Kyseessä v70 2.0t vm.-98

Poissa hss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: B5204T4 koneen turbo
« Vastaus #1 : 18.09.2017, 20:49:14 »
Mulla ainakin oli -00 C70 tuolla moottorikoodilla TD04L-12T. Vaihdettiin tilalle V70 mk2-mallin 14T, jolloin piti vähän väännellä vesi- ja öljyputkia.

Poissa ojala_T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: B5204T4 koneen turbo
« Vastaus #2 : 18.09.2017, 23:26:21 »
Mulla ainakin oli -00 C70 tuolla moottorikoodilla TD04L-12T. Vaihdettiin tilalle V70 mk2-mallin 14T, jolloin piti vähän väännellä vesi- ja öljyputkia.

Ok. Kiitoksia vastauksesta! Mitäs eroa on 12t ja 14t?

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Vs: B5204T4 koneen turbo
« Vastaus #3 : 19.09.2017, 18:30:42 »
Pakopesä koko ainakin ja sitä kautta ahtimen toiminta- alue ja tehot.
Pienempi 12t lähtee ja antaa alhaalta paremmin mutta ylärekisterissä muuttuu tehottomaksi,  t14 herää myöhemmin ja toimii ylempänä pitemmälle.

Esim tuohon omaan s40 2.0t 160hv ns matalapaine jossa 12t hommannu jo kevättä varten t4:n  t14 ahtimen. Tuo 12t riittää noin 190-200hv ja t14 noin 250-260hv. Nyt vääntöä hyvin alhaalla muttei tehoa isommissa vauhdissa ja muuttuu niin kun softaa t4 200hv  (tai kuten mulla sen virisofta tarkoitus) niin että ei ihan alhaalla vedä mutta voimaa jaksaa antaa vielä yläkierroksillakin.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2017, 18:41:11 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

 

Samppasport  Futurez