Proturbo  Autodiagnoosi

850 t5 pätkii

  • 57 Vastauksia
  • 12267 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Murswin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 pätkii
« Vastaus #30 : 20.12.2017, 18:56:08 »
Noilla pa paineilla pitäs mielestäni pelata, sulla on kuitenki alle baarin ahdot eikö? Mites muuten ahtopaineet käyttäytyy kiihdytyksessä ja kun alkaa pätkiä?
Olin lukevinani ketjusta että syttyosat on sulla uutta, tulpat, pyörijä, kansi, johdot..


Sillon ku pyörät sutii kuormitus katoaa moottorilta se voi selittää miks ei silloin pätki. Tulpat/ muut sytkäosat viallisena aiheuttaa monesti sitä että kovemmassa kuormassa alkaa pätkiä vaikka muuten pelaa
Ahdot nousee n1,2-1,3bar ja siis olen yrittäny niitä samalla silmäillä mutta en nyt muista mitä tapahtu jos tapahtu kun ei ole vähäänaikaan taas tullu poljettua kun ei järkeä kun ei toimi. Joo kaikki sytkä osat uusia, eli johdot, pyörijä, tulpat, puola virranjakajankansi. Ja 2eri puolaa, pyörijää, tulppia ja virranjakajankantta kokeiltu. Siis ennen uusien osien asennusta jo pätki eikä niistä ollut apua. Jos tosiaan joku vähän enempi ymmärtävän henkilö sais ihmettelee tota romua ni olis niin hyvä. Ite en keksi enää ollenkaa mitään. Ja bensapumpun relekki vaihettu just.

Poissa hessua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 pätkii
« Vastaus #31 : 28.12.2017, 16:03:30 »
Yllättävän kovat ahtopaineet minusta? Onko sulla vakio ahtopaineensäädin vai joku bleedi? Oletkos kokeillu laskea ahdot alle barin? Ku mitä mulla noita teevitosia ollu niin vakiokilkkeillä ei oo ollu hyötyä nostaa ahtoja yli baarin. En tiiä mikä ohjelma sulla siellä on mutta jos se tyrkkää fuelcuttia noin isoilla ahdoilla?
Sit tuli mieleen vielä että ootko kokeillu miten käyttäytyy lambdan johto irti jolloin mennään varmasti karttojen mukaan.
Arvailua kaikki mutta ite asun kaukana helsingistä eikä mulla nyt tuu tämän parempia ideoita mieleen.

Poissa Murswin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 pätkii
« Vastaus #32 : 29.12.2017, 09:07:38 »
Yllättävän kovat ahtopaineet minusta? Onko sulla vakio ahtopaineensäädin vai joku bleedi? Oletkos kokeillu laskea ahdot alle barin? Ku mitä mulla noita teevitosia ollu niin vakiokilkkeillä ei oo ollu hyötyä nostaa ahtoja yli baarin. En tiiä mikä ohjelma sulla siellä on mutta jos se tyrkkää fuelcuttia noin isoilla ahdoilla?
Sit tuli mieleen vielä että ootko kokeillu miten käyttäytyy lambdan johto irti jolloin mennään varmasti karttojen mukaan.
Arvailua kaikki mutta ite asun kaukana helsingistä eikä mulla nyt tuu tämän parempia ideoita mieleen.

No onhan tohon joku asentanu ruuvin niin perjaatteessa voisin laskea niitä ahtoja,  siitä ohjelmasta en tiiä mitään muutaku monella muullakin on se laitettuna ja niin olen ymmärtäny että on toiminu, osaisko joku sanoo meneekö toi ohjelma sit jotenkin sekasi jos laskee ahtoja?. Lambdan anturia en ole irrottanu joten senkin voisin kyllä tehdä, mitä se niinku sit merkkaa tarkalleen jos toimiski ilman lambdan anturia? Sori jos on tyhmä kysymys, mutta niinku aikasemmin olen sanonukkin niin jos sais jonkun vähä fiksumma ihmettelee tota koslaa kun oma ymmärrys on loppu.

Poissa hessua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 pätkii
« Vastaus #33 : 29.12.2017, 14:40:02 »
Jos toimis ilman lambdaa niin sitte luultavasti se sotkee eli vika vois olla siinä, vaikka täyskaasukiihdytyksessä mielestäni kartoilla mennään vaan mistä näistä ikinä tietää...?
Se ohjelma ei tiedä että sulla on bleedi eikä se voi tietää painettakaan mihin se on bleedillä säädetty. Eikö ole tallessa alkuperästä paineensäädintä jolla kokeilla?
Jos mustaa pöläyttää pätkimisen aikana niin kertois kyllä siitä että soppaa saa liikaa/ei sytytä kunnolla.
Käy motonetistä se kampparin asentotunnistin ja palauta jos ei pelaa. Ilmanen kokeilu  :)

Poissa Murswin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 pätkii
« Vastaus #34 : 30.12.2017, 14:07:16 »
En ole kerenny viel kokeilla ilman lambdaa, mut ruuvasin melkein kiinni ruuvista mut ei mtn tapahtunu piikki ahdot siltiki yli 1bar. En tiiä onko toi edes oikein laitettu menee hukkaportin kelloon jos se nimi kyseiselle osalle on oikea  :-\

Poissa hessua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 pätkii
« Vastaus #35 : 30.12.2017, 14:30:29 »
Nyt en ihan tarkkaan muista kun on vuosia aikaa mutta hukkaportinkellolle menee yks letku, sitten paine pitäs tulla ja yks jos oikein on ulos.
Toimikohan se vielä niin päin että kun ruuvia kiristää niin ahdot nousee en muista varmaksi(voi olla kummin vain toimivia?) Yleensä ruuvissa pitäs olla merkit. Ja onko siinä erillinen rajapaineventtiili vai onko ruuvin kanssa samassa molemmanlaisia kait on. Oman kokemuksen mukaan ne halvat jossa rajapaineventtiili on erikseen joita biltemat yms myy on aika paskoja. Ja se rajapaineventtiili muistaakseni yleesä on yhteen baariin asetettu. Ainaki itse totesin aikoinaan että alkuperänen on parempi.
Tämmöstä, toivottavasti pääset ongelmassa eteenpäin.
Ja korjatkoon joku jos on tuoreemmassa muistissa tietoja!

« Viimeksi muokattu: 30.12.2017, 14:33:00 kirjoittanut hessua »

Poissa Murswin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 pätkii
« Vastaus #36 : 30.12.2017, 14:42:55 »
Tossa on nyt kuva siitä säätimestä ja kuva mihin letku sit jatkaa eli kait siihen kelloon :-\. Täytyy siis kait kokeilla avata sitä jos sillä sitten lähtis laskuun  :-\ siinä on kyljessöä semmonen reikä siis säätimessä en tiiä mikä sillä on merkitys. Tosta päästä olevasta reijästä saa säädettyä tota.




« Viimeksi muokattu: 30.12.2017, 14:44:42 kirjoittanut Murswin »

Poissa Murswin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 pätkii
« Vastaus #37 : 30.12.2017, 16:10:07 »
Tossa kuva nyt mistä lähtee toi letku mis toi ruuvi ja siit reijästä kuvaa. Eipä auttanu mitään vaikka oon ruuvannu tos ruuvin ihan aukiki ni kaikki tuntuis olevan samalla lailla ku aikasemmi. Pitääköhän ton ruuvi olla jossain tietys asennos vai onko aivan sama? En tajunnu laittaa muistii ollenkaa monta kierrosta olin ruuvaillu, tosin tota tuli kyllä niin monee kertaa ruuvailtua et ois varmaa ollu iha turhaan.





« Viimeksi muokattu: 30.12.2017, 16:35:14 kirjoittanut Murswin »

Poissa hessua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 pätkii
« Vastaus #38 : 30.12.2017, 19:23:41 »
Mutta tuossa yhessä kuvassa näkyy olevan alkuperänen ahtopaineensäädin jos en ihan väärin nää?? Minkähänlainen systeemi sinne on rakennettu...
Melkein kokeilisin ottaa tuon säätömötikän pois ja laittasin tuon alkuperäsen toimintaan.
Jos nyt oikein mietin ja kuvista ja selostuksistasi käsitän niin sulla ei pelaa tuolla virityksellä hukkaportti lainkaan.

Poissa Murswin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 pätkii
« Vastaus #39 : 30.12.2017, 19:29:44 »
Mutta tuossa yhessä kuvassa näkyy olevan alkuperänen ahtopaineensäädin jos en ihan väärin nää?? Minkähänlainen systeemi sinne on rakennettu...
Melkein kokeilisin ottaa tuon säätömötikän pois ja laittasin tuon alkuperäsen toimintaan.
Jos nyt oikein mietin ja kuvista ja selostuksistasi käsitän niin sulla ei pelaa tuolla virityksellä hukkaportti lainkaan.
Joo multa tulee varmaan teksti aika epäselvänä mutta semmosta se on kun ei näistä ehkä senkään vertaa tiiä kun pitäis ja sit kun pitäis saada jotenki selitettyä vika jne niin ehkä menee teksti puuromaiseksi  :o mutta siis joo ei toimi ollenkaan sit kait kun ei tapahdu mitään jos säätää tosta ruuvijutusta, ehkä mun pitää laittaa siihen kokonaan uus letku ja toi ruuvi kokonaan pois, voiko edes käytännössä olla mahdollista että vika voisi siitä johtua? Jos joku nyt sattuu lukee tätä ja saattais haluta auttaa miestä mäessä niin ilmoittele ittestäsi vaikka yv kun olisi todellakin avulle tarvettä ja vähän enempi ymmärtävälle henkilölle tän prkl romun kanssa.
« Viimeksi muokattu: 30.12.2017, 19:43:54 kirjoittanut Murswin »

Poissa Murswin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 pätkii
« Vastaus #40 : 30.12.2017, 21:00:02 »
Nyt on vaihettu kokonaan uus letku, mutta ei siitä ainakaa ollu apua. Tosin mitä tossa pariin kertaa kokeilin niin ei enään ahtanu ku max1bar.

Poissa hessua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 pätkii
« Vastaus #41 : 30.12.2017, 21:58:44 »
Niin ei tietenkää sillä letkun vaihdolla ole merkitystä jos sulla roikkuu vaan tuo ruuvi letkun päästä. Sinne hukkaportin kellolle pitäs mennä paine.
Eli kompressoripuolelta pitää olla paine ahtopaineensäätimelle, josta paine hukkaportin kellolle.
Kai se vois teoriassa olla mahdollista että vika tuostaki johtuu etenkin jos pudottaa paineet kiihdytyksessä, koska nythän sulla aukee hukkaportti pakopaineesta. Tälleen ymmärrän asian.

Poissa Murswin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 pätkii
« Vastaus #42 : 31.12.2017, 08:47:16 »
Niin ei tietenkää sillä letkun vaihdolla ole merkitystä jos sulla roikkuu vaan tuo ruuvi letkun päästä. Sinne hukkaportin kellolle pitäs mennä paine.
Eli kompressoripuolelta pitää olla paine ahtopaineensäätimelle, josta paine hukkaportin kellolle.
Kai se vois teoriassa olla mahdollista että vika tuostaki johtuu etenkin jos pudottaa paineet kiihdytyksessä, koska nythän sulla aukee hukkaportti pakopaineesta. Tälleen ymmärrän asian.
Kyllä tosta ahtopaineensäätimestä menee letku hukkaportin kellolle(uusittu letku jossa oli se ruuvi myös kiinni) ja sit toinen letku jos en väärin muista. Säätimen kuvassa olevat mustat letkut siis menee.
« Viimeksi muokattu: 31.12.2017, 08:49:09 kirjoittanut Murswin »

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5093
  • Ei tätä taas ymmärrä, mikä P3?
Vs: 850 t5 pätkii
« Vastaus #43 : 31.12.2017, 11:32:55 »
Hommahan on nyt niin että jos sulla on kunnollinen uusi ohjelma, et tarvitse mitään erillistä turboruuvia, se vain sekoittaa homman.
Kunnon ohjeman max ahdot ovat luokkaa 1-1.1 bar.
Jos mennään tuon yli, vaaditaan muitakin muutoksia.

Jos ei toimi ja ennen ns ohjelmaa toimi niin syyllinenhän on selvä.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Murswin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 pätkii
« Vastaus #44 : 31.12.2017, 12:06:42 »
Hommahan on nyt niin että jos sulla on kunnollinen uusi ohjelma, et tarvitse mitään erillistä turboruuvia, se vain sekoittaa homman.
Kunnon ohjeman max ahdot ovat luokkaa 1-1.1 bar.
Jos mennään tuon yli, vaaditaan muitakin muutoksia.

Jos ei toimi ja ennen ns ohjelmaa toimi niin syyllinenhän on selvä.
En ollu ite sitä ruuvia edes laittanu kun joku edellinen omistaja ja senhän mä otin pois, sit siitä ohjelmasta siis on ihan toimiva ainakin muilla kelle se on laitettu. Sitähän mä en tiedä jos saisin kokeilla toista samanlaista boksia että miten sitten on mut ainakaan eri numerosarjalla olevalla boksilla teki aivan samaa kuin nyt ja se boksi otettii ajossa olevasta autosta. Ja ahdot on nyt max1bar. Ja tosta boksista vielä sen verran et olen yrittänyt ettiä täysin samanlaista mikä omassa on mut kun ei vaan tunnu mistään löytyvän.
« Viimeksi muokattu: 31.12.2017, 12:08:55 kirjoittanut Murswin »

 

Samppasport  Futurez