Futurez  Kulkukoira

Myyty. Voi lukottaa. TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93

  • 33 Vastauksia
  • 11417 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
« Vastaus #15 : 09.11.2017, 09:00:44 »
Eilen aloittelin sellaisen homman kun: repsikan penkin säätäminen alemmas.. oli aika korkealla (minä 186cm ja emäntä 168cm ja istui yhtä korkealla kuin minä, sehän ei käy päinsä  :D).
Vipuja en tuolista löytänyt, kuskin tuolissa oli ja etu- ja takareunaa pystyy säätämään 3 pykälää ja säädän aina ala asentoon.
Selasin auton mukana tullutta ohjekirjaa ja siinä luki, että "apukuljettajan penkin korkeussäädössä tarvitset työkaluja".
Jahas ja tuumasta toimeen. Penkin etureuna oli korkeimmalla ja takareuna keskimmäisellä, 4kpl pultteja irti ja penkki oli kädessä, imuroin lattian kunnolla ja penkkiä alimmalle tasolle (kumpaakin reunaa).
Mutta etureuna ei menekkään, vaan siellä ottaa penkin poikittain menevä tukiputki vastaan  :idiot2: noo, näytin rälläkkää ja hitsikonetta niin sain putkea siirrettyä ylemmäksi niin sain penkin niin alas kuin menee, onhan se vieläkin korkea, mut aikasempaa n. 5cm matalemmalla.
Samalla nyppäsin kaikki egr.ään ja siihen ilmapumppu hässäkkään liittyvät laitteet mäjelle. Nyt koneen tyyppi on vähän niinkuin B230FD - > B230F  ;D
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
« Vastaus #16 : 09.11.2017, 21:17:22 »
Lainaus
Samalla nyppäsin kaikki egr.ään ja siihen ilmapumppu hässäkkään liittyvät laitteet mäjelle. Nyt koneen tyyppi on vähän niinkuin B230FD - > B230F
Tein täysin saman operaation syksyllä yhteen 940.iin missä oli kans tuo FD kone ja kaikki mahdolliset saastelaitteet paikallaan. Ehkä hankalin oli pakosarjan alta tulpata ne neljä lähtöä. Vikavalo sinnekkin jäi möllöttämään toistaseks...

On kyllä oiva valinta talviautoksi tuo 2satku. Ostin kans nyt ensimmäisen lankun itselleni. Pystyy taas vähän eri silmällä katselemaan näitä kun on joku käry tästäkin mallisarjasta. Tai ainakin pikkuhiljaa valkenee :D
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
« Vastaus #17 : 09.11.2017, 21:33:47 »
Kaks 200-sarjalaista omistaneena ensimmäisenä tulee mieleen tuo mitä muokkasitkin siitä, se korkealla pönöttäminen kuin kekkonen konsanaan. :D Mut hyviä ne on talvella kunhan toimii.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
« Vastaus #18 : 09.11.2017, 21:40:02 »
Nuo vaparin vakiokartat on kyllä oikeesti tosi kamalat, ja niiden korjaaminen kotisohvalta on ilman mallikappaletta täysin mahdotonta. Lähelle voi tuurilla ja tiedolla päästä, mutta kyllä se oikeasti tarttisi olla paikanpäällä säätämässä jos meinaa minkäänlaista tulosta saada aikaiseksi. Mun on tehny mieli säädellä jääautoa, kun on korkeeruttunen 230 ja A-nokka, mutta kun ei riitä motivaatio rakennella laajakaistaa kiinni ja ei kerkiä koskemaan siihen laitteeseen muutenkaan. Haaveissa oli myös kokeilla läppärunkosetuppia, jotain pirteämpää nokkaa ja kaiveltua kantta, imukotelon päähän sitten IMMu kiinni ja kahtoa miten sen saa pelaamaan. Tyhjäkäyntiasiat ainakin vois olla "mielenkiintoisia"  ::)

FD -> F muutoksessa pääset helpoimmalla vikavaloista eroon, kun heität sinne 230F syttypurkin ja lastuksi polttelet B230F vakiolastun, prommeri maksaa vissiin 30e ja lastut 2e pala. Tai sitten vakio B230F purkki bensapuolelle, tuskin on montaa kolikkoa semmonenkaan. Hevosia saa jonkinverran lisättyä jo pelkällä bensalastulla (yläpäässä afr hipoo 10, alhaalla yli 16 openloopissa kaasu pohjassa), ja jos hankkii Kaimaanilta, Tonilta tai vaikkapa www.bijlsmatechnicalinnovations.nl/ sytkäpurkin tytärkortin, uskoisin että yläpäähän hiukan ajoituksia lisäilemällä voisi saada aika kivasti eloa lisää. Jo pelkistään täyskaasusoppien tiputus 10.x -> 12.5-13 toi täysin vakioon 230F koneeseen parannuksen yläpään vetoon, tai lähinnä nyt se ei täysin kuole siihen 4000 vaan vetää oikeasti niin pitkälle kun AW kickdownilla sitä pyörittää.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
« Vastaus #19 : 10.11.2017, 11:24:24 »
Tein täysin saman operaation syksyllä yhteen 940.iin missä oli kans tuo FD kone ja kaikki mahdolliset saastelaitteet paikallaan. Ehkä hankalin oli pakosarjan alta tulpata ne neljä lähtöä. Vikavalo sinnekkin jäi möllöttämään toistaseks...

Juu itellä vielä tuo pakosarja tulppaamatta ja putket lähtevät vielä imusarjan alle, mut sieltä tulpattu ja vikakoodi 413 antaa  :buck2:

On kyllä oiva valinta talviautoksi tuo 2satku. Ostin kans nyt ensimmäisen lankun itselleni. Pystyy taas vähän eri silmällä katselemaan näitä kun on joku käry tästäkin mallisarjasta. Tai ainakin pikkuhiljaa valkenee :D
Juu itelläkään ei ole aikasemmin mitään tietoa 200-sarjasta ja onhan tuo mukava vehje  S* ja talviautoksi minä tän vähän niinkuin kans hommasin, kesät mennään allekirjoituksen chevroletillä tai ducaton asuntoautolla  :2funny:

Mut hyviä ne on talvella kunhan toimii.

Toimii toimii, kunhan ei kötöstele mitään ylimääräistä shaissee ja huoltaa vaan niin eihän näissä yleensä mitään oo  ::)  :2funny:

Nuo vaparin vakiokartat on kyllä oikeesti tosi kamalat, ja niiden korjaaminen kotisohvalta on ilman mallikappaletta täysin mahdotonta. Lähelle voi tuurilla ja tiedolla päästä, mutta kyllä se oikeasti tarttisi olla paikanpäällä säätämässä jos meinaa minkäänlaista tulosta saada aikaiseksi. Mun on tehny mieli säädellä jääautoa, kun on korkeeruttunen 230 ja A-nokka, mutta kun ei riitä motivaatio rakennella laajakaistaa kiinni ja ei kerkiä koskemaan siihen laitteeseen muutenkaan. Haaveissa oli myös kokeilla läppärunkosetuppia, jotain pirteämpää nokkaa ja kaiveltua kantta, imukotelon päähän sitten IMMu kiinni ja kahtoa miten sen saa pelaamaan. Tyhjäkäyntiasiat ainakin vois olla "mielenkiintoisia"  ::)

FD -> F muutoksessa pääset helpoimmalla vikavaloista eroon, kun heität sinne 230F syttypurkin ja lastuksi polttelet B230F vakiolastun, prommeri maksaa vissiin 30e ja lastut 2e pala. Tai sitten vakio B230F purkki bensapuolelle, tuskin on montaa kolikkoa semmonenkaan. Hevosia saa jonkinverran lisättyä jo pelkällä bensalastulla (yläpäässä afr hipoo 10, alhaalla yli 16 openloopissa kaasu pohjassa), ja jos hankkii Kaimaanilta, Tonilta tai vaikkapa www.bijlsmatechnicalinnovations.nl/ sytkäpurkin tytärkortin, uskoisin että yläpäähän hiukan ajoituksia lisäilemällä voisi saada aika kivasti eloa lisää. Jo pelkistään täyskaasusoppien tiputus 10.x -> 12.5-13 toi täysin vakioon 230F koneeseen parannuksen yläpään vetoon, tai lähinnä nyt se ei täysin kuole siihen 4000 vaan vetää oikeasti niin pitkälle kun AW kickdownilla sitä pyörittää.

Kiitosta vaan taas lisätiedoista  :)
Ja lisäyksenä siihen, et tämä 200-sarja on minulle täysin uusi volvo mallisarja niin en ole aikasemmin leikkinyt näiden rödblokkien kanssa, mitä nyt prokkis 740 joskus purin B200f pois ja myin sen.
Mut juu Tonin kanssa kans keskustellut näistä kartoista ja olen sen verran sähkön kanssa noviisi, että otan mielummin lompakon esille ja maksan sellaiselle joka tietää autosähköistä ja tekee mulle mitä haluan  :) .
Itellä taas menee muuten auton kaikki muut jutut, mut tuo sähkö on mulle hepreaa. Sillä paljastan sähkön osalta tyhmyyteni, sillä mun pitäisi tähän laittaa 850 sähköflekti ja heittää mettään tuo visko, niin olen tässä nyt viikon miettinyt ja etsinyt infoa et miten olisi helpoin ja järkevin saada tuo sähköflekti toimimaan automaattisesti, sillä EN TIEDÄ, manuaaliseksi osaan sen kyllä kytkeä  :D

Ja autoon tuli eilen tasalukuja ja sen verran on historia tiedossa, et kaikki kilometrit on varmasti tuossa 8)
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
« Vastaus #20 : 13.11.2017, 11:49:38 »
Tuli käytyä tossa viikonloppuna appivanhemmilla järvenpäässä. Kyydissä oli lapseni 9v. ja 7v. tytöt, vaimoni ja vaimoni veli (Kuningasmammona).
Auto kun on 7-paikkainen, niin vaimoni veli päätti matkustaa takakontissa tarjolla olevilla penkeillä ja näin ollen, tyttöni saivat takapenkin kaksisteen käyttöön ja tilaa oli leikkiä ja puuhailla, eli on tää oikea perheauto  ;D

Hienosti toimi ja ON todella hyvä ajaa (mittarinmukaan 100-150km/h) välillä, ei tärise, kolise tai muutenkaan ole hirveämmin levoton ja 4-pykälällä kierrokset 140km/h nopeudessa tasaan 3000rpm  ::) Eli aikas harva tuo perä..

Yhteensä vähän vajaa 400km tuli mittariin ja keskikulutus oli kyllä aika korkea, mut kenkää annoin tarpeen mukaan kunnolla bensaa säästelemättä tai sitä ajattelematta, eli keskikulutus oli 11.8l/100km.

Olen silti tyytyväinen.
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
« Vastaus #21 : 16.11.2017, 12:41:33 »
Perkule meinaa mennä hermo tuon mittaristossa vilkkuvan ja välkkyvän "polttimo rikki" vikavalon takia  >:(

Se tosiaan ilmenee kun painaa jarrua, eli joku 3 jarruvalo polttimosta rikki, mutkun ei ole, olen nyt polttimoita vaihtanut 4 kertaa ja se syttyy aina välillä jarrutuksissa, ei aina ja kaikki valot toimii niinkuin pitää. Kerran jo vippasin sen vikavalo polttimonki mittaristosta mettään, mut laittelin seuraavana päivänä takaisin  :D

Ongelman varmaan pystyisi poistamaan lisäämällä D-kotelon sisään "piilopolttimon" ja jonkun 1w lisäämään vastusta. Eikös tämä olisi hyvä keino? Sillä tuossa kohtaa jos oikea 21w polttimo kilahtaisi, niin vikavalo syttyisi oikeasti merkkaamaan sammunutta polttimoa  :P

Eilen töiden jälkeen ajelin suoraan volvon talliin ja etupää pukeille. Ryömein auton alle ja suihkuttelin raidetangonpäihin crc.tä runsaasti ja herkistelin ne valmiiksi auki, sillä menen käyttöautoon lauantaina kulmiensäätöön, on meinaan ratti vinossa ja todella uraherkkä, muuten menee kuin juna. Samalla pääsee tsekkaan, et mikä tuolla etupäässä kolahtelee kuopissa, autokin on juuri leimattu ja mitään ei löytynyt, mut eiköhän sen nosturilla sit selviä  8)

Samalla kun makoilin eilen auton alla, niin tuli pohjaa tsekattua läpi ja kunnossahan se on  :o ei lahoo missään ja ei äkkiseltään näyttänyt olevan paikkojakaan missään, eli totesin auton olevan "hitsaamaton".
No, keväällä nuo helmojen lahotuslistat lentää mäjelle ja hitsaan kiinnityskolot umpeen ja hopea väri tilalle, tehdään vähän nuorennusta tälle, mut vain vähän ettei ala kolleegoilla pussihousut tutisemaan  ;D

NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
« Vastaus #22 : 16.11.2017, 12:58:02 »
Eikös tuo "lahotuslistojen" poisto ole pikemminkin vanhentamista ??? Pussihousut hyväksyy :D

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
« Vastaus #23 : 16.11.2017, 13:30:05 »
Eikös tuo "lahotuslistojen" poisto ole pikemminkin vanhentamista ??? Pussihousut hyväksyy :D

Niinjoo  V:> totta! Enpä ajatellut sen enempää asiaa. Mut mielestäni ne on vähän "ylimääräiset" helmoissa, joten ne veks, tasoitus ja korinväriin  O0
Ovilistat yms. saa jäädä ja pitää jäädä.

Juuri katselin tälläisiä https://www.j-spec.se/chassi/hjulupphangning/coilovers/coilovers/j-spec.se-coilovers-volvo-240-740-940 tekisköhän noilla mitään  ::)
Tarkoitus olisi pitää tämä auto vakion näköisenä ja pitää omat 14" kesä- ja talvialuvanteet alla, mut tiputtaa alas sen 45-70mm... ja sisuta jää vakioks kaikkineen päivineen, tuo halpis blaukkari vaihtuu vain 850 alkuperäiseen 1-din soittimeeseen  ::)
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
« Vastaus #24 : 21.11.2017, 12:56:31 »
Nyt on taas vähän puuhasteltu autoa parempaan suuntaan.

Tuli tuossa perjantaina laiteltua Volvo CR-905 autoon kun sellainen sattui löytymään omasta takaa purku 850  8)



Ja eihän homma mennyt yhtään niinkuin piti, joku kun oli joskus jatkanut piuhoja alhaalta ylös paremmalle paikalle, niin eiköhän sieltä sitten löytynyt tämän näköistä settiä  :facepalm: :



Mut tunti työtä ja muutama olut niin eiköhän se paikoilleen mennyt. Nyt vain jäi liittämättä tuo cr-905 nappulavalot ja antennivahvistin.. täytyy ne vielä kötöstellä joku päivä.
Olisiko kenelläkään suoraan sanoa, et mitkä piuhat kyseessä väriltään?? Helpottaisi pikkaisen hommia.

Mut tässä lopputulos:


Lauantaina tuli sitten käytyä käyttöautossa säädättämässä aurauskulmat ja hyvä tuli.
Samalla vaihdettiin kuskinpuolelle raidetangonpää et saatiin säädettyä  8)

NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
« Vastaus #25 : 22.11.2017, 12:01:07 »
Tuli muutes sellainen mieleen, että onko -91 740 B200f otettu imusarja sama kuin tässä meikäläisen -93 B230fd.ssä???  ???

Mulla meinaan sattuisi olemaan ylimääräisenä B200f imusarja ilman näitä egr-pulsair paska liitäntöjä ja muutenkin ajattelin kiillotella tai jotain niin oiskohan tossa aihetta? Sillä vaan kyselen, et onko näissä hirveitä eroja mm. ilman virtauksien suhteen tai jotain, ettei vaan tehot tippuisi enempää  :2funny:

Ja tulihan sitä luntakin viimein... jaksaa 2lankku vihdoinkin mennä kylkieellä  8)
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
« Vastaus #26 : 22.11.2017, 13:24:02 »
Lainaus
Tuli muutes sellainen mieleen, että onko -91 740 B200f otettu imusarja sama kuin tässä meikäläisen -93 B230fd.ssä???  ???
Kaikissa F koneella olevissa 8v vinokoneissa on sama imusarja. Pieniä eroja juur että onko egr/pulsair paikkoja tai kylmäkäynnistys suuttimen paikkaa jne. Siitä en sitte tiedä onko valujäljessä jotain eroa eri vuosimalleissa. Ainakin kansissa on.  :)
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
« Vastaus #27 : 28.11.2017, 08:06:13 »
Kaikissa F koneella olevissa 8v vinokoneissa on sama imusarja. Pieniä eroja juur että onko egr/pulsair paikkoja tai kylmäkäynnistys suuttimen paikkaa jne. Siitä en sitte tiedä onko valujäljessä jotain eroa eri vuosimalleissa. Ainakin kansissa on.  :)

Seelvä homma, kiitoksia  -H- O0

Laittelin tuossa sunnuntai ehtoona -91 740 puretun syttyboxin 176 loppuisen tähän omaani joka oli 196 loppuinen. Kyselin tuossa parilta tyypiltä niiden eroja ja eipä niissä kuulemma hirveitä ole, ainoastaan tosiaan tuo egr-tieto/olemassaolotieto puuttuu ainakin ja hyvä näin, sillä olisi juuri tarkoitus sammuttaa tuo taulussa hohtava vikavalo jonka egr pumppu antaa.
Vaihtelin boxin ja nyt n.300km ajettu ja liikkuu yhtä "hätäisesti" kuin ennenkin ja vikavalo ei enään loistele taulussa ja mitään koodeja ei anna, eli onnistunut homma  O0

Nyt kun toi oma syttyboxi on irrallaan niin ehdin ettimään siihen vähän juotettavia komponentteja ja homman tekijää ja sitten takaisin kiinni  ::)
Myös itse ecuun ois tarkoitus tilata vähän uusia karttoja lähipäivinä..

Tuli myös sunnuntaina laitettua tuo radion valaistus ja antennivahvistin reilaan, nyt rokkaa siltäkin osin ja olen tyytyväinen autoon, tuo kuskinjakkara pitäisi irroittaa ja kiristellä kaikki pultit ja mutterit kunnolla, sillä tuoli vähän heiluu ja samalla tsekata tuo arsen lämmitys kuntoon.
Olen autolla nyt n.3000km ajanut ja keskikulutus ollut seka ajoissa n.10-12.5l/100km.
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
« Vastaus #28 : 07.12.2017, 12:46:35 »
Ajoa tulee ja kilometrit lisääntyy  :)

Käytin volvon oikein shellin pesukoneessa ja puhdashan tuosta tuli, otin oikein pohjapesulla niin sai sieltäkin suolat pois, tässä ennen:



Ja pesukoneen jälkeen:









Laitoin tämän muutama päivä sitten täällä kierrätyskeskuksessa myyntiin, jos jollekkin kelpaisi, sillä olisi tarkoitus hommata 700facelift/900 farkku tai 850R/T5-R farkku, sillä ovat kuitenkin enemmän minun käteen sopivia.
Mut kai tässäkin voin sanoa, että hintapyyntinä oon pitänyt 1500€, ilmoituksen tosiaan löytää kierrätyskeskuksesta, ei ole nettiautossa myynnissä, vaan myydään vain volvo ihmisille  8)
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
« Vastaus #29 : 07.12.2017, 12:55:01 »
Nyt vasta tajusin miten järkyttävä akvaario tuo paksin lasi on :D Mut muutenhan se on hyvännäkönen, värikin on hyvä.

 

Futurez  Kulkukoira