Proturbo  Autodiagnoosi

C70 2.3t5 aut. Vm. 98 täristää "konetta" PALJON, kun päästää kaasusta.

  • 6 Vastauksia
  • 1510 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa DrDoomsday

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Moro!

Elikkäs vaimon silmäterä 98 vuoden C70 2.3t5 kyseessä ja tosiaan, kun ajaa (nopeudella ei väliä, mutta isommin tärisee lujasta vauhdista) ja päästää kaasusta, niin oletettavasti, moottoria täristää, PALJON! .. autoon juurikaan tärinä ei välity..?

Kiitos jo etukäteen vastauksista.

Autolla ajettu n. 260tkm
Viime aikoihin tehtyä (3v sisällä)

2017
-Akku (tämän kun vaihdoin pari päivää sitten  vika alkoi... Tuskin liittyy mihinkään, mutta sattui sopivasti..)
2016
-sytytys osat
  - tulpat
  - virranjakajan kansi ja pyörijä
  - tulpan johdot
2015
 - jarrut
 - hammastanko


« Viimeksi muokattu: 04.11.2017, 09:34:01 kirjoittanut DrDoomsday »

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Moottorin kumityynyt? Vetolevy? Vetoakselit?
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa DrDoomsday

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Moottorin kumityynyt? Vetolevy? Vetoakselit?

Mitenkäs lähden näitä tutkimaan? /eliminoimaan vaihtoehtoja.

Poissa laatikkovika

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4958
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vetolevy?
Valitettavasti omakin veikkaukseni menee vaihteiston suuntaan.
Vetolevyä et tutki muuten kuin vaihteiston irroittamalla.

Kannattanee nyt kuitenkin ensin kokeilla ettei vetonivelissä ole väljää, tai niissä tukikumeissa....

Jos ei itseltä tietotaitoa löydy, ei liene kallis homma jos jokin korjaamo tutkii nuo tukihommat ja nivelet/suorittaa koeajon ja antaa mielipiteensä asiaan.
« Viimeksi muokattu: 04.11.2017, 18:07:49 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Moro!

Elikkäs vaimon silmäterä 98 vuoden C70 2.3t5 kyseessä ja tosiaan, kun ajaa (nopeudella ei väliä, mutta isommin tärisee lujasta vauhdista) ja päästää kaasusta, niin oletettavasti, moottoria täristää, PALJON! .. autoon juurikaan tärinä ei välity..?

Kiitos jo etukäteen vastauksista.

Autolla ajettu n. 260tkm
Viime aikoihin tehtyä (3v sisällä)

2017
-Akku (tämän kun vaihdoin pari päivää sitten  vika alkoi... Tuskin liittyy mihinkään, mutta sattui sopivasti..)
2016
-sytytys osat
  - tulpat
  - virranjakajan kansi ja pyörijä
  - tulpan johdot
2015
 - jarrut
 - hammastanko

Moottorin joku tukikumeista voi olla rikki, sen pystyy tarkastamaan tai toteamaan monella tapaa. Yksi tapa on katsoa liikkuuko moottori liikaa, eli auto käyntiin ja vaihde päälle, sitten painaa jarrua ja samalla kaasua hieman eli ns veto päällä. Moottorin kuuluu hieman heilua mutta jos tukikumi on rikki niin se liikkuu ihan silmiin pistävästi, toinen tapa vaatii nosturin eli auto ylös ja kangella / sorkkaraudalla vääntää konetta tukikumin vierestä tai tukikumista ja katsoo onko halki tms.. Sitten jos on koneen edessä ja takana alipaineella toimiva tukikumi niin sen kumissa olevan alipaine "venttiilin" voi tukkia ja jos tärinä pienenee niin kumi rikki (näin ollu itsellä) Jäi epäselväksi että onko neliveto?
Jos on AWD niin sitten olisi vielä kardaanin tai perän vika mahdollisuus..

Mutta tuo paikalla vetä päällä eli jarru pohjaan ja kaasun painaminen/päästäminen/painaminen/päästäminen kyllä paljastaa heti jos korva / tukikumi rikki. Ja jos akun vaihto aiheuttanu vian niin voisko olla vaikka laatikon tiedot nollaantunu tms.. onko mahdollista käydä lukemassa että antaako laatikko tai moottori vikakoodeja?

Lisä informaatiota odotellessa  8)
« Viimeksi muokattu: 09.11.2017, 20:11:34 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Niin ja mitä moni ei ajattele tai tajua on se että korjaamoita voi käyttää myös pelkkään vian hakuun ilman korjausta, eli helpoimmalla pääsee ku käyttää korjaamoa vian tutkimiseen ja korjaa itse auton :) eli tilaa pikku korjaamosta ajan PELKKÄÄN vian hakuun joka maksaa yleensä alle 50e.

Meillä on muutama asiakas jotka tulee meille pelkästään näyttämään autoa ja vian hakuun ja jos on pieni vika niin korjaavat itse ja vaikeat me korjataan :) Sitä ei kyllä kannata etukäteen sanoa että jos ei meinaa myös siellä korjauttaa autoa.
« Viimeksi muokattu: 09.11.2017, 20:22:05 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa RILLUV70

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 402
  • Old
Asiakaspalvelustahan ei tietenkään tarvii miettiä mitään :2funny:
RTS

 

Elekma  Autoracing