Elekma  Autoracing

S70 -97 Varashälyytin ongelma?

  • 10 Vastauksia
  • 2394 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa dislokaatio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
S70 -97 Varashälyytin ongelma?
« : 10.11.2017, 00:26:29 »
Eli siis autossa on ostohetkestä asti ollut ongelmana että varashälyytin ei mene päälle. Kun virrat laittaa pois, ei kojelaudan punainen ledi ala vilkkumaan.

Paljon enempää en osaa kertoa asiasta, koska en tosiaankaan tiedä mikä voisi olla syynä, joten kysykää ihmeessä jos tulee jotain mieleen mitä kannattaisi tarkastaa, ja olisi suht helppo tehdä itse (autoista en juuri tiedä mitään).

Autossa ei ole alkuperäistä mankkaa tallella, mikäli tämä vaikuttaa asiaan.

Testattu ovien lukitsemista avaimella sekä kaukosäätimellä ( joka on muuten todella heikko, pitää olla lähes kuskin ikkunan vieressä jotta ottaa yhteyden :idiot2: ) , ei vaikutusta.

Kiitän jo etukäteen jos jollain olisi jotain ideoita, ei viitsisi viedä korjaamolle tutkittavaksi sillä veikkaan että ei ole halvin mahdollinen homma!

Poissa V70TDI-1998

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 -97 Varashälyytin ongelma?
« Vastaus #1 : 10.11.2017, 15:20:14 »
Hälytin ei mene päälle, jos konepellin vasemmassa lukossa oleva kytkin ei toimi, takaluukun lukossa tai jonkun oven lukossa oleva kytkin ei toimi. Hälytin menee päälle ainoastaan kauko-ohjaimella, ei avaimella. Kun kauko-ohjaimen sisään takakuoren ja pariston väliin laittaa pikkuruisen vaahtomuovipalan painamaan paristoa pitimeensä, tulee sille parempi kontakti ja kauko-ohjain saattaa ruveta toimaan paremmin.
« Viimeksi muokattu: 10.11.2017, 15:25:50 kirjoittanut V70TDI-1998 »

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: S70 -97 Varashälyytin ongelma?
« Vastaus #2 : 10.11.2017, 16:16:12 »
Vilkkujen pitäisi vilahtaa merkiksi ovia lukitessa. Jos näin ei tapahdu, luulee hälytin jonkun oven tai luukun olevan auki, ekä kytke aktivoi hälytintä. Usein myös sisävalot jäävät tällöin palamaan, jos ei niitä napista erikseen sammuta.
Lukoissa on mikrokytkimet, jotka usein alkavat vanhemmiten reistailla. Tähän auttaa, kun ottaa lukon käteen mikrokytkintä painavaan kohtaan liima suikaleen muovia. Kuulostaa hankalalta ja on vaikea selittää, mutta on oikeasti aika helppo homma.
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: S70 -97 Varashälyytin ongelma?
« Vastaus #3 : 10.11.2017, 22:49:39 »
Voiko olettaa että kaikki kytkimet ovat kunnossa, jos vilkut välähtävät lukitessa?


Sent from my iPad using Tapatalk

Poissa dislokaatio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 -97 Varashälyytin ongelma?
« Vastaus #4 : 11.11.2017, 16:19:13 »
Voiko olettaa että kaikki kytkimet ovat kunnossa, jos vilkut välähtävät lukitessa?


Sent from my iPad using Tapatalk

Vilkut eivät välähdä lukitessa, ainakaan minulla.

Hälytin ei mene päälle, jos konepellin vasemmassa lukossa oleva kytkin ei toimi, takaluukun lukossa tai jonkun oven lukossa oleva kytkin ei toimi. Hälytin menee päälle ainoastaan kauko-ohjaimella, ei avaimella. Kun kauko-ohjaimen sisään takakuoren ja pariston väliin laittaa pikkuruisen vaahtomuovipalan painamaan paristoa pitimeensä, tulee sille parempi kontakti ja kauko-ohjain saattaa ruveta toimaan paremmin.


Voiko tuota jotenkin itse varmistaa tai tsekata että kytkimet toimivat?

Vilkkujen pitäisi vilahtaa merkiksi ovia lukitessa. Jos näin ei tapahdu, luulee hälytin jonkun oven tai luukun olevan auki, ekä kytke aktivoi hälytintä. Usein myös sisävalot jäävät tällöin palamaan, jos ei niitä napista erikseen sammuta.
Lukoissa on mikrokytkimet, jotka usein alkavat vanhemmiten reistailla. Tähän auttaa, kun ottaa lukon käteen mikrokytkintä painavaan kohtaan liima suikaleen muovia. Kuulostaa hankalalta ja on vaikea selittää, mutta on oikeasti aika helppo homma.

Joo tosiaan ei vilkut välähdä kun lukitsee tai avaa. Sisävalot tosin sammuvat normaalisti ja tulevat päälle. Joo kuulostaa hieman hankalalta tuo sinun ehdotus :D

Poissa RILLUV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Old
Vs: S70 -97 Varashälyytin ongelma?
« Vastaus #5 : 11.11.2017, 23:12:55 »
Itsellä sama vika aikonaan. Tein ylimääräisestä punaisesta ovivalosta pitkillä piuhoilla koevalon että oven lukko ilmoittaa menneensä lukkoon, näin saa testattua minkä oven lukko reistaa.
RTS

Poissa dislokaatio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 -97 Varashälyytin ongelma?
« Vastaus #6 : 12.11.2017, 15:32:24 »
Itsellä sama vika aikonaan. Tein ylimääräisestä punaisesta ovivalosta pitkillä piuhoilla koevalon että oven lukko ilmoittaa menneensä lukkoon, näin saa testattua minkä oven lukko reistaa.

Huomasin tossa äskettäin että ainoastaan kuskin oven punainen valo palaa ovea avatessa. Sekä ainoastaan kuskin oven avatessa sisätilan valot syttyvät, muiden ovien kanssa ei näin käy enää. Muutama viikko sitten kun testasin niin kyllä kaikissa ovissa oli valot päällä ja syttyi myöskin valot kun ovet avasi.  :-\

Poissa tomeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 -97 Varashälyytin ongelma?
« Vastaus #7 : 15.11.2017, 10:33:40 »
Minulla kanssa kelien kylmetessä alkavat varsinkin takaovien kytkimet jumittamaan. Mutta jos valo ei syty, niin lukko luulee oven olevan kiinni eikä pitäisi estää hälyttimen päälle laittoa. Ja olen siinä uskossa, että vilkkujen väläytys indikoi, että ovet ja luukut on (systeemin mielestä) kiinni ja hälyttimen tulisi kytkeytyä.

Edit: eli sinulla ei ole koskaan välähtänyt vilkut? Silloin jäisi konepellin ja takaluukun kytkimet jäljelle. Ja tietysti jokin isompi vika itse hälytinsysteemissä.
« Viimeksi muokattu: 15.11.2017, 10:37:25 kirjoittanut tomeri »

Poissa dislokaatio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 -97 Varashälyytin ongelma?
« Vastaus #8 : 18.11.2017, 18:14:51 »
Minulla kanssa kelien kylmetessä alkavat varsinkin takaovien kytkimet jumittamaan. Mutta jos valo ei syty, niin lukko luulee oven olevan kiinni eikä pitäisi estää hälyttimen päälle laittoa. Ja olen siinä uskossa, että vilkkujen väläytys indikoi, että ovet ja luukut on (systeemin mielestä) kiinni ja hälyttimen tulisi kytkeytyä.

Edit: eli sinulla ei ole koskaan välähtänyt vilkut? Silloin jäisi konepellin ja takaluukun kytkimet jäljelle. Ja tietysti jokin isompi vika itse hälytinsysteemissä.

Joo ei ole vilkut välähtänyt. Takaluukun valo kojetaulussa ei ainakaan jää palamaan luukun sulkiessa. En sitten tiedä konepellistä, olen sitä kyllä muutaman kerran hieman kovempaa lämäissyt kiinni.

Kun pistän autosta ovet lukkoon, niin noin 30-40-50sekunnin päästä kuuluu joka kerta sama ääni kun laittaisi ovet lukkoon/auki, mutta ovet kyllä pysyvät lukossa. En tiedä viittaako tämä johonkin jossain muodossa, mutta ajattelin tuoda asian ilmi.

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: S70 -97 Varashälyytin ongelma?
« Vastaus #9 : 18.11.2017, 22:41:15 »
Puolen minuutin päästä salpalukitus aktivoituu. Sen jälkeen ovia ei saa sisältä auki ilman virtoja. Eli ihan normaalia.
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

Poissa tomeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 -97 Varashälyytin ongelma?
« Vastaus #10 : 20.11.2017, 16:41:04 »
Joo ei ole vilkut välähtänyt. Takaluukun valo kojetaulussa ei ainakaan jää palamaan luukun sulkiessa. En sitten tiedä konepellistä, olen sitä kyllä muutaman kerran hieman kovempaa lämäissyt kiinni.

Konepellin kytkimen liitin on ainakin minulla kuskin puoleissa lukossa näkyvillä eli voisi varmaan napata liittimen irti ja kokeilla johdonpätkällä oikosulkea johdon päästä liittimestä.

 

RallyBaron  Samppasport