Ateho  Elekma

Volvo V50 2,0D polttoaineen kulutus

  • 79 Vastauksia
  • 20277 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tepi88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2,0D polttoaineen kulutus
« Vastaus #30 : 10.01.2018, 10:28:07 »
Ei se oikeen tahdo mennä nollille.
Kyllä mittari puoleen väliin nousee.

Poissa Tepi88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2,0D polttoaineen kulutus
« Vastaus #31 : 10.01.2018, 12:58:26 »
Ei se oikeen tahdo mennä nollille.
Kyllä mittari puoleen väliin nousee.


Kävin autolla ajamassa ja kyllä sen nollille sain mut tosi hitaasti se meni ja joka kerta ei oikeen tuntunut menevän

Poissa Tepi88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2,0D polttoaineen kulutus
« Vastaus #32 : 11.01.2018, 12:51:52 »
Luin vika koodeja autosta ja siellä näky 0000 unknown fault code mitä lie meinaa.

Ja kuuluko ton näyttää nuita hsuodattimen arvoja vaikka se ois ohjelmoitu pois


Poissa Vulva man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2,0D polttoaineen kulutus
« Vastaus #33 : 11.01.2018, 18:36:26 »
Ilmanpaine on suomen korkeuksilla n.1005-1009hpa luokkaa. 1,6d paine-ero anturin normaali lukema loukun kanssa on 3-20hpa moottorin ollessa käynnissä. Onko tuo mittaamasi arvo mitattu moottorin ollessa käynnissä vai ei. Tuo n.1060hpa vaikuttaa jälkimmäisen anturin arvolta moottorin ollessa sammuksissa.

Poissa Tepi88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2,0D polttoaineen kulutus
« Vastaus #34 : 11.01.2018, 19:35:05 »
Se tais olla melkeen sama oli auto käynnissä tai ei.

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2,0D polttoaineen kulutus
« Vastaus #35 : 11.01.2018, 20:34:26 »
Kävin autolla ajamassa ja kyllä sen nollille sain mut tosi hitaasti se meni ja joka kerta ei oikeen tuntunut menevän

Ihan normaalia. Tai ainakin bensakoneella ei tahdo mennä millään kulutus nollaan. Kai se keskiarvottaa sen verran pitkältä jaksolta että aina jotain näyttää.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: Volvo V50 2,0D polttoaineen kulutus
« Vastaus #36 : 11.01.2018, 21:09:31 »
Ihan normaalia. Tai ainakin bensakoneella ei tahdo mennä millään kulutus nollaan. Kai se keskiarvottaa sen verran pitkältä jaksolta että aina jotain näyttää.
Oma kokemus on vähän uudemmista dieseleistä, mutta niissä menee hetkellinen kulutus nollaan noin sekunnin sisään siitä kun vahdissa nostaa jalan kaasulta. Muistaakseni näin oli myös V50:ssä.

DPF:n anturiarvon pitäisi näyttää liki nollaa, jos dpf on tyhjätty. Ehjässä DPF:ssä paine-ero on sammuksissa nolla, tyhjäkäynnillä noin 3-10 hPa, täydessä vedossa max 200 hPa. Jotain hämärää tuossa mitatussa arvossa on. Joko anturi on rikki tai softaa on puukotettu kummallisesti.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Tepi88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2,0D polttoaineen kulutus
« Vastaus #37 : 11.01.2018, 23:29:39 »
Tuossa on pönttö tyhjä dpf ohjelmoitu pois mut sitä en tiiä onko oikeen tehty.

Tänää ajelin autolla noin 100km ja tietokonee mukaan kulutus oli n 5.5l eli vissii aika normaalia

Muuten tässä noin kk aikana mitä auto on minulla ollut ni se on vieny noin6- 7l/100km matka ajossa ajotietokonee mukaa.mikä ei varmaa ihan normaalia ole
« Viimeksi muokattu: 11.01.2018, 23:44:57 kirjoittanut Tepi88 »

Poissa nykyinen volvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2,0D polttoaineen kulutus
« Vastaus #38 : 12.01.2018, 19:04:49 »
Minulla poistettiin dpf ja egr ohjelmallisesti pari kk sitten ja samalla myös lastutettiin se lievempi lastutus. Eli noin 170v ja vääntöä noin 400nm firman mukaan. Auto on toiminut hienosti sen jälkeen, ei nykimisiä tai muuta ongelmaa lainkaan, eikä moottoriöljy lisäänny enää.Ja mikä parasta, kulutus matka-ajossa ollut sen jälkeen siistillä ajolla neljän litran l
ähellä 3.9-4.6 välillä jopa täydessä lastissa,ja peräkontti täynnä tavaraa. Sitä en tiedä paljonko ajotietokone valehtelee. En ole vielä ottanut tankkia täyteen ja siitä tankkausvälillä  laskenut vaan suuri ero on verrattuna tilanteeseen ennen egr ja dpf poistoa.Nyt olen tyytyväinen autoon,Kiva on ajella!   

Poissa nykyinen volvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2,0D polttoaineen kulutus
« Vastaus #39 : 12.01.2018, 20:02:55 »
Jäi edellisestä pois se, että hiukkasloukun tilalle laitettiin suora putki itse tehtynä se homma.

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2,0D polttoaineen kulutus
« Vastaus #40 : 12.01.2018, 20:42:13 »
Ja kuuluko ton näyttää nuita hsuodattimen arvoja vaikka se ois ohjelmoitu pois


Tuo lienee obd softan ominaisuus. Delphin vähän vanhempi versio näyttää saman arvon vaikka -05 vuoden euro 3 päästöillä olevassa ei loukkua eikä siihen liittyviä antureita ole koskaan ollutkaan.

Kulutushomma on vähän kinkkisempi ja sitä omalla kohdallakin joskus pähkäillyt. Tässä joitain  huomioita kulutusta nostavista jutuista:
  • Jarrut pitää olla kunnossa ilman pienintäkään laahausta. Kunnostin takasatulat opiskelumielessä syksyllä,
     kun kesä oli mennyt ilman käsijarrun käyttöä pienen satunnaisen laahauksen vuoksi. Väittäisin, että huomasi kulutuksessa
  • Jos EGR toiminnassa niin pelaako jumittelematta? Sotkee ruiskutusmääriä jos esim jumittuu kiinni
  • Eberi nostaa kulutusta ja esim. tänään pöhötteli koko n.10km ajomatkan. Auto oli ollut lokilämmitimessä reilun puolituntia, ilma -4C, startissa vedenlämmöt reilut 30C ja maskin alaosa peitetty. Reilun 5km ajon jälkeen oli vedet yli 70C ja perillä 74C. En tiedä millä parametreilla sammuttelee eberin ajossa..
  • kulutusmittareissa on yksilö ja merkkikohtaisia heittoja. Dieselit on varsinkin haastavampia mitattavia
  • Matkamittarin lukema pitää myös kalibroida, jos haluaa tarkkuutta kulutusmittauksiin. Varsinkin vakiosta poikkeavalla rengas ja vannekoolla. Itse renkaissa lienee myös eroja. TM:n testaamissa kumeissa lienee ollut useamman desin eroja /100km huonoimman ja parhaan välillä.
  • Auton huolto yleisesti. Likainen ilmanputsari + Pa-suodatin ei ainakaan pienennä kulutusta
  • Ja tietysti se ajotyyli. Talvella jos joka kiihdytyksessä luistoneston valo vilkkuu kuluu myös soppaa
  • Suuttimien ohivuototesti. Kertoo edes jotain niitten kunnosta


Matkavoittoisessa ajossa ilman liikennevaloissa roikkumista kuluu täällä 6-7l/100km, kesällä 5,5-6,5. Noi siis laskettu tankkauksista todellisina. Tietokoneen näyttämästä ei tietoa, kun sitä ei ole.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2018, 21:00:37 kirjoittanut M141 »

Poissa Tepi88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2,0D polttoaineen kulutus
« Vastaus #41 : 13.01.2018, 13:12:33 »
No täytyy autolla ajella ja seurailla tilannetta.

Öljyä autossa oli yli max rajan mutta en tiiä onko edellinen omistaja sitä laittanut liikaa,täytyy ne vaihtaa ja seurata nouseeko.

Hetkellinen kulutus tuossa ei taho nolliin mennä mjarrutuksessa muuten kuin jossain alamäessä ja silloinkin todella hitaasti jos ollenkaan välillä.
En tiiä onko sit volvon ominaisuus vai ei.muissa merkeissä se kyl on menny heti nollille kun kaasusta päästää.

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2,0D polttoaineen kulutus
« Vastaus #42 : 15.01.2018, 10:46:06 »
Oma kokemus on vähän uudemmista dieseleistä, mutta niissä menee hetkellinen kulutus nollaan noin sekunnin sisään siitä kun vahdissa nostaa jalan kaasulta. Muistaakseni näin oli myös V50:ssä.

Juu skodassa ainakin meni heti nollaan, mutta tässä V50:ssä ei. Vauhti alkaa olla aina seis siinä vaiheessa kun mittari menee nollaan. Kommentoikaa nyt joku muukin miten teillä, vai onko mulla ja Tepillä molemmilla jotain vikaa kiesissä?

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2873
Vs: Volvo V50 2,0D polttoaineen kulutus
« Vastaus #43 : 15.01.2018, 11:23:16 »
V70:ssä ainakin menee ikuisuus ennenkun ajotietokoneen näyttämä hetkellinen kulutus on täysin pyöreä nolla. Kokemus sekä bensasta että dieselistä.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2,0D polttoaineen kulutus
« Vastaus #44 : 15.01.2018, 11:46:40 »
Kokeilin lauantaina, meni nollille, mutta mäkeä piti laskea 200-300m.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

 

Proturbo  Autodiagnoosi