Samppasport  Futurez

740 kytkin

  • 6 Vastauksia
  • 1716 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Verska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
740 kytkin
« : 20.11.2017, 14:18:10 »
Elikkäs deekuun tarvis saada pitävämpi kytkin. Noin 6kk ja 3tkm sitten oon laittanu uuden kytkinpaketin  (vakio) ja nyt jo luistaa isoilla vaihteilla ku painaa kaasun pohjaan. Eli siis sopiiko esim sachs sre 763 asetelma suoraan ja sopiiko toi vanha levy 228mm ja painelaakeri sen kanssa? Auto on 740 D24 TIC M46 lootalla. Ahtoja on 1bar vakio ahtimella ja syöttöö sopivasti ja ihmettelen vaan että vakio kytki ei jaksa pitää melkein yhtään. Asetelmassa sen vian on pakko olla.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 740 kytkin
« Vastaus #1 : 20.11.2017, 19:11:55 »
Ettei sinne ole tullut vahingossa vaparidieselin kytkin ?....kyllä turbodieselin vakiokytkimen pitäisi pitää ihan hyvin noilla virityksillä. Tosin aikoinaan meinasi jostain syystä vakiokytkinkin luistaa vähän 1bar paineella, mutta se loppui kun oli ajanut jonkin aikaa ja alkoi taas pitämään.

SRE-763 asetelma sopii suoraan D24 vauhtipyörään ja toimii vakio painelaakerillakin. Tosin ainakin nestekytkimellä oleviin on jotkut joutuneet laittamaan 3-5mm prikkoja väliin, ettei kytkin irroita liian alhaalta.

Poissa Verska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 kytkin
« Vastaus #2 : 20.11.2017, 22:10:37 »
No rekisterinumerolla paikallisesta varaosapuljusta ostettu kytkin. Voi toki olla että olis vaparin kytkin. Tämä malli on vielä vaijerikytkimellä. Eli siis toi sre 763 asetelma sopii ihan ton normi levyn kanssa ettei tartte sintteriä ostaa?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 740 kytkin
« Vastaus #3 : 20.11.2017, 22:27:26 »
450nm pitäisi tuon asetelman pitää massalevylläkin, joten en usko että sitä sintteriä kannattaa sinne laittaa laatikkoa nopeammin särkemään. Tuo M46 hajoaa ennen kuin tuo asetelma alkaa luistamaan massalevyllä. Kunhan se massalevy on 228mm niin sopii tuon -763 asetelman kanssa.

Tuo rekisterinumerolla haku ei välttämättä aina näytä oikeaa osanumeroa.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2017, 22:30:39 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Verska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 kytkin
« Vastaus #4 : 04.12.2017, 23:46:51 »
Ihmettelen silti että miks uus kytkin rupee melkeen heti luistaan. Toki ei nyt kauheesti vaikuta elämiseen kun luistaa vaan 5 vaihteella ja joskus nelosella. Kyllä liikkees ku poikkesin ja kyselin niin kyllä varaosatukusta sanottii että pitäs olla ihan turpodieseliin tarkotettu kytkin. Sitäkin rupesin miettimään että voiko olla mahdollista että on öljyä päässy kytkimeen. Kampuran takastefan vaihdoin kyllä kun kytkimen vaihdoin. Toki voihan se öpohjan tiivisteestäkin vuotaa kytkimeen.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 740 kytkin
« Vastaus #5 : 05.12.2017, 01:23:25 »
Kannattaa kuulemma maltilla ajaa se uus kytkin sisään. Voipi kuulemma ekat parisataa kilsaa luistaa...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 740 kytkin
« Vastaus #6 : 05.12.2017, 17:58:15 »
Tosiaan kannattaa ajella vielä jonkin aikaa ja katsoa "asettuuko", kytkin ja alkaa pitämään. Omassa autossa teki aikoinaan kytkin yhteen väliin tuollaista, että saattoi luistaa välillä, mutta lopetti ajan myötä ja alkoi pitämään.

jos sinne jostain öljyä menisi niin lähtisihän siitä öljynkäry ainakin...
« Viimeksi muokattu: 05.12.2017, 18:00:30 kirjoittanut Kovalchuck33 »

 

Ateho  Elekma