Race.fi  Puotilan autokorjaamo

940 b230ft käynnistyy kolmella pytyllä, kaasua antamalla lähtee neljäs mukaan.

  • 10 Vastauksia
  • 4143 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Cake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Nyt tarttis vinkkejä mitä kannattais lähtee vaihtamaan seuraavaksi
Kun auton käynnistää niin käy kolmella, sit 10-20sekkaa ku painaa kaasua kierrokset jotain 2000, niin tasottuu ja käy ihan normaalisti.
Tyhjäkäynnillä käy kans välillä omituisesti tipauttaa yhtäkkiä kierroksia niin et meinaa moottori sammua mut palaa heti kuitenkin takasin normi tyhjäkäyntikierroksille
Osia on vaihettu niin v.... paljon mut ei vaan löydy vikaa, kaikki vinkit ois tarpeen.  :)

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Nyt tarttis vinkkejä mitä kannattais lähtee vaihtamaan seuraavaksi
Kun auton käynnistää niin käy kolmella, sit 10-20sekkaa ku painaa kaasua kierrokset jotain 2000, niin tasottuu ja käy ihan normaalisti.
Tyhjäkäynnillä käy kans välillä omituisesti tipauttaa yhtäkkiä kierroksia niin et meinaa moottori sammua mut palaa heti kuitenkin takasin normi tyhjäkäyntikierroksille
Osia on vaihettu niin v.... paljon mut ei vaan löydy vikaa, kaikki vinkit ois tarpeen.  :)

Täällä vastaava oli kansipahvi viasta, mutta voi olla vuotava suutin / tulppa yms

Paikalla LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
  • www.vrcf.fi
Ääni kanssa kansipahville. Omassani oli samanmoiset oireet, mutta voi olla tietysti jotain ihan muuta. Entä pysyykö vedet?

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Mullakin ollut yksi samalla tavalla oireileva kansipahviviallinen. Rupesi syömään reilusti nestettä ja tekemään painetta järjestemään samalla.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Yön seisomisen jälkeen ottaisin ykk anturin piuhan irti (ei tule bensaa eikä kipinää) ja pyörittäisin pari kierrosta konetta. Sitten tulpat irti ja katsomaan onko joku tulppa märkä jäähdytinnesteestä tai bensasta.

Ellei sitten ole mahdollista laittaa paineilmaa sylinteriin jolloin vuotavan kansipahvin löytäisi myös. Ajattelin asiaa ensin tilannetta ilman erikoisempia työkaluja.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Cake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Ääni kanssa kansipahville. Omassani oli samanmoiset oireet, mutta voi olla tietysti jotain ihan muuta. Entä pysyykö vedet?
Joo nestettä syö kyllä jonkinverran  :-\

Yön seisomisen jälkeen ottaisin ykk anturin piuhan irti (ei tule bensaa eikä kipinää) ja pyörittäisin pari kierrosta konetta. Sitten tulpat irti ja katsomaan onko joku tulppa märkä jäähdytinnesteestä tai bensasta.

Ellei sitten ole mahdollista laittaa paineilmaa sylinteriin jolloin vuotavan kansipahvin löytäisi myös. Ajattelin asiaa ensin tilannetta ilman erikoisempia työkaluja.

Kiitoksia, tuota ei olekkaan vielä kokeiltu! tämä testi sitten seuraavaksi  ;)

Poissa Cake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Ei sen suurempia mitään keretty ees katteleen kun niin moni puhu kansipahvista, niin tuli ostettuu motonetistä sellaista wonder weld "kansipahvin vuotoon ja lohkon halkeamiin" tarkoitettua paikkausainetta. Kokeilin puoli purkkia laittaa sitä ja sen jälkeen on toiminut kuin unelma nestettäkään ei enää häviä eli tod näk kansipahvissa siis vika.
Tyhjäkäynnin seilaamis ongelmat loppui bensapumpun releen vaihdolla.
Eipä toi taida mikään ikuinen ratkaisu olla mut katotaan nyt kuin kauan tolla pysyy kunnossa, seuraavaks sitten jos ongelmat palaa niin kansipahvin vaihto  :)
kiitokset vinkeistä!

Paikalla LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
  • www.vrcf.fi
Eipä tuota tököttiä tullut kokeilleeksi. Tiedä vaikka olisi kuinka pätevää. Omani kun oireili samaan tapaan monta viikkoa ja vain totuin siihen kunnes kerran moottoritiellä tuli pakkopysäys kun nesteet tuli paineella ulos ja maailma täynnä kuumaa höyryä. Kun hinuri tuli paikalle oli kaikki sen verran jäähtynyt, että sain tuon vielä jotenkin käymään kolmella ja ajettua itse kyytiin.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Meinasin jo tulla huuteleen onko vakio vai lastutettu, ite softatulla kärsin jonkun ajan päästä samanlaiseta ongelmasta ja lopulta löyty paisarista öljyt  :2funny:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Cake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Meinasin jo tulla huuteleen onko vakio vai lastutettu, ite softatulla kärsin jonkun ajan päästä samanlaiseta ongelmasta ja lopulta löyty paisarista öljyt  :2funny:

Oli aikasemmin lastutettu, ja sit ku rupes tulee käyntiongelmia niin palautus vakioks.
Sen verran vois päivittää tänne et on wondarweldit kestäny jo kolme kuukautta ongelmitta mulla
ja äkkiä koputtamaan puuta   :D

edit: kestänyt wondarweldit ongelmitta jo 11kk
« Viimeksi muokattu: 11.02.2019, 17:25:54 kirjoittanut Cake »

Poissa Joneksi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Mulla oma 940 97vm 23ft tekee täysin samaa lähti kolmella käyntii ja kaasulla heräs nelonen tyhjäkäynti välillä tipahteli ja pieniä nytkähtelyjä niitä toki harvoin
No sitten kun että lähteä kansipahvi vaihtaan niin kolmospytty tuumasi että on täystuhon aika mäntä kolmeenosaan jne. Nyt koneremppa tehty autoa herätelty ja edelleen sama vika ja kansipahvikaan ei alkujaan ollut rikki en uskalla ees nyt kokeilla herääkö kaasulla ettei vainkaan säry uudestaan (sytkä osat vaihettu kaikki ja jako kunnossa)

 

RallyBaron  Samppasport