Autodiagnoosi  Carcom Oy

945/200F/-92 5v. man.

  • 1 Vastauksia
  • 918 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 311

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
945/200F/-92 5v. man.
« : 04.12.2017, 21:50:49 »
Tarvisi apuja

Tuollainen em. kulkupeli talossa, 430tkm takana ja teknisesti kutakuinkin tikissä, syksyllä vasta leimattu.
Auto lienee tuotu joskus muinoin Ruotsista.

Harmillinen vika alkanut esiintyä, tihenevällä syklillä:

Kesken normiajon varoittamatta alkoi käymään huonosti, pyttyjä putosi pelistä ja lopulta sammui eikä enää käyntiin..
Jäähtyi muutaman tunnin ja taas käyntiin laakista ilman mitään ongelmia.
Pelasi parisen kuukautta saaden osakseen kaikensortin kohtelua eikä mitään oireita kunnes alkoi sama taas vaivaamaan.

Ongelma saattaa tulla (lämpimänä) vaikka kesken tyhjäkäynnillä käytön ja saattaa saada härnäämällä jotenkin pelittämään,
mutta ei siedä kaasua yhtään. Kylmänä taas käyntiin, kuin ei mikään olisi ikinä häikännytkään.
Piuhoja & letkuja tutkittu ja hiplailtu, mitään ei ole löytynyt eikä osannut oikein etsiäkään.

Viimeinen kokeilu:
Kylmänä taas hienosti käyntiin ja käytelty, piuhoja yms. hypistelty, ei mitään taaskaan..
Koeajolenkki, kone varmasti kuumana ja käynti & vedot ok.
Tyhjäkäynnillä hetki pihalla ok, kunnes yhtäkkiä tippui pyttyjä pois ja sammui
Lähti käyntiin ja kävi hienosti tyhjäkäyntiä, muttei sietänyt reilumpaa kaasuttelua,
mutta varovasti kaasua lisäämällä kelasi kyllä täydet varvit ja tyhjäkäynti ok
Jonkun tovin jälkeen sammui ja käyntiin sai sahata aika pitkään, mutta lähti
ja kävi tyhjäkäyntiä edelleen ok, pienikin kaasunanto tukehdutti masiinan
Lopuksi kävi edelleen tyhjäkäyntiä, mutta auton siirtokin vain varovasti kaasulla narraten,
pienikin kaasuttelu pudotti pyttyjä ja posautteli putkessa...tyhjäkäynti edelleen suht ok...
Jotenkin tuntuu, että masiinan perustoiminnat ovat kunnossa, mutta ei vaan siedä kaasua...

Olisikohan joku komponentti jossakin kypsymässä siten, ettei siedä enää lämpöä vaan
aiheuttaa nuo em. oireet, kun kone lämmin ?
Mikähän tuo komponentti voisi olla ?
Mistä & miten ongelmaa voisi alkaa etsimään ?
Saisiko siitä vikakoodilodjusta (numerointi 1,2,3,5,6,7) jotakin irti ja miten ?
Ei viittis alkaa urakalla osiakaan vaihtamaan ihan ekana, kun kylmänä kuitenkin ihan tikissään.

Mitäs sanoo tietäjät asiaan, kuulostaako pahalta=kalliilta ?







Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 945/200F/-92 5v. man.
« Vastaus #1 : 04.12.2017, 22:41:15 »
FAQ osiosta löytyy vikakoodienlukuohjeet, arvotaan sitten lisää... Ihan lottohattuheittona kampiakselin asentoanturiin tuo oireyhtymä sopisi kohtalaisesti.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Ateho  Elekma