Autoracing  KL-varaosat

Volvo 940 -93

  • 13 Vastauksia
  • 2291 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sanetski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • Ajattele millä ajat
Volvo 940 -93
« : 06.12.2017, 14:05:47 »
Elikkäs ongelmana se että ratti täristää jos jarruttaa pehmeästi kovasta vauhdista. Poljin nytkyttää myös jos jarruttaa n. 60kmh vauhdista. Autosta ei löydy ABS boksia konehuoneesta ja yksi letku menee kummallekkin puolelle eteen. Satulaan tulee vain yksi letku. Eikö absittomassa pitäisi olla 2?

Poissa nostokurki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • Volvo 240. Probably the best car in the world.
    • Kuvasivustoni
Vs: Volvo 940 -93
« Vastaus #1 : 06.12.2017, 15:51:03 »
Kuulostaa siltä että jarrulevyt on kierot

Poissa Sanetski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • Ajattele millä ajat
Vs: Volvo 940 -93
« Vastaus #2 : 06.12.2017, 16:03:42 »
Joo-o.. ainoastaan jarruttaessa tuo pahin tärinä tulee ja auton nytkyttäminen. Esimerkiksi jos hidastaa ilman jarrua ei ole tärinää.. Tuo jarruhomma on kyllä kumma kun yksiletkuiset etusatulat

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 940 -93
« Vastaus #3 : 06.12.2017, 16:35:16 »
Joo-o.. ainoastaan jarruttaessa tuo pahin tärinä tulee ja auton nytkyttäminen. Esimerkiksi jos hidastaa ilman jarrua ei ole tärinää.. Tuo jarruhomma on kyllä kumma kun yksiletkuiset etusatulat
ei tuossa ole mitään ihmeellistä vaan se on juurinoin kun edelliset sanoivat,sillä ei mitään merkitystä vaikka jarruletkuja ois 18,kierot levyt kierot niin ne on kierot,oisi kiva kuulla perusteluja miten vaikuttaa onko 2 vai yx letkua mikä tulee satulaan.kestääkö jommatkummat paremmin kieroja levyjä? ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 940 -93
« Vastaus #4 : 06.12.2017, 16:36:54 »
Pikkujarrut yhdellä letkulla.

Satulan liukutapit jumissa ja levyt kierot.

Miten muuten ne jarrupalat tarttuu levyyn ellei jarrua paineta. Siksi se tärisee vain jarrutettaessa.

Poissa late2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 -93
« Vastaus #5 : 06.12.2017, 16:53:12 »
Kerran rengasliike jätti mutterit niin löysälle, että oireet samat kuin kieroilla levyillä

Poissa Sanetski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • Ajattele millä ajat
Vs: Volvo 940 -93
« Vastaus #6 : 06.12.2017, 16:55:53 »
Juu hommaillaan levyt ja palat ja rasvaillaan liukutapit. Tuo satulahomma oli vähän lisäkysymyksenä. Eli voi olla siis absittomat jarrut vaikka olisi vain yksi lähtö per satula

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 940 -93
« Vastaus #7 : 06.12.2017, 17:00:31 »
Juu hommaillaan levyt ja palat ja rasvaillaan liukutapit. Tuo satulahomma oli vähän lisäkysymyksenä. Eli voi olla siis absittomat jarrut vaikka olisi vain yksi lähtö per satula

Katso ensin mikä siellä jumittaa,voi olla mäntäkin.

Poissa Sanetski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • Ajattele millä ajat
Vs: Volvo 940 -93
« Vastaus #8 : 06.12.2017, 17:03:44 »
Juu pitää viikonloppuna varmaan katella kun on enempi aikaa. Tosiaan se kyllä on ihan sen olonen kun olisi kierot levyt, pikkuvauhdissa jarruttaessa tuntuu kun pomppii vähän

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 940 -93
« Vastaus #9 : 06.12.2017, 17:39:24 »
Kerran rengasliike jätti mutterit niin löysälle, että oireet samat kuin kieroilla levyillä
joo mutta silloin varmaan oireet on rajummat ja jopa ääni mukana!
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 -93
« Vastaus #10 : 06.12.2017, 19:11:00 »
Juu hommaillaan levyt ja palat ja rasvaillaan liukutapit. Tuo satulahomma oli vähän lisäkysymyksenä. Eli voi olla siis absittomat jarrut vaikka olisi vain yksi lähtö per satula
Kyllä. Isän -93 940:ssä on absittomat yksimäntäiset jarrut. Niihin kuuluu absillisesta pienemmät 280mm levyt.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940 -93
« Vastaus #11 : 06.12.2017, 19:45:17 »
Motonetin listaus ABS/ei ABS on puutaheinää. OK, letkumäärä täsmää sen osalta, että kaksletkunen ei ole absillinen, mutta yksletkunen ei tarkota silti automaattisesti abseja. Ja kun satuloita on 2-mäntäsiä ja 1-mäntäsiä, se oikeasti erottelee levyn kokovaihtoehdot ja absillisuus tai absittomuus ei oikeastaan liity asiaan mitenkään. 1-mäntäistä satulaa on vain 280mm levyllä, kaksmäntäsiä 262 ja 287mm.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 -93
« Vastaus #12 : 06.12.2017, 20:39:05 »
Eikös näissä ole jonkinlaista tyyppivian tynkää, tosin vain madallettuna ja isommilla kiekoilla, joka aiheuttaa vatkausta ???

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=53471
« Viimeksi muokattu: 06.12.2017, 21:30:23 kirjoittanut Orlov »

Poissa Sanetski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • Ajattele millä ajat
Vs: Volvo 940 -93
« Vastaus #13 : 06.12.2017, 20:48:13 »
Motonetin listaus ABS/ei ABS on puutaheinää. OK, letkumäärä täsmää sen osalta, että kaksletkunen ei ole absillinen, mutta yksletkunen ei tarkota silti automaattisesti abseja. Ja kun satuloita on 2-mäntäsiä ja 1-mäntäsiä, se oikeasti erottelee levyn kokovaihtoehdot ja absillisuus tai absittomuus ei oikeastaan liity asiaan mitenkään. 1-mäntäistä satulaa on vain 280mm levyllä, kaksmäntäsiä 262 ja 287mm.

Selvensi aika paljon. Pitääpä aukoa viikonloppuna jarrut ja katella.

 

Futurez  Kulkukoira