RallyBaron  Samppasport

Termostaatin vaihto

  • 1 Vastauksia
  • 2660 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juha84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Termostaatin vaihto
« : 31.12.2017, 16:26:57 »
Elikkäs kysyisin sellaseen apua kun termostaatin vaihto,miten iso operaatio se on ja mitä siitä pitää purkaa edestä ym? Muutamiin paikkoihin oon soitellu ja tullu vähän ristiriitaista tietoa kun jotkut sanoo et pitää koko kotelo vaihtaa ja toiset taas et se pelkkä termostaatti sen kotelon sisällä on vaihdettavissa. Mikä lie sitten oikea tieto...Meinaan etten vaa turhaan lähe liikaa purkamaan. Auto on vm 2003 v70 D5 automaatti

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5112
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Termostaatin vaihto
« Vastaus #1 : 31.12.2017, 16:55:38 »
Suurin piirtein menee näin:
-Jäähdytinnesteet pitää laskea osaksi pois.
-Apulaitehihna pois, muistaakseni torx 55-60 ??
-Ohjaustehostin pois, pultit hihnapyörän välistä irroittaen, ei tarvitse välttämättä irroitella letkuja.
-Laturi irti. (Akulta -kenkä tai konehuoneen sulakerasialta paksut kaapelit irti.)
-Ilmastoinnin kompuraa löysätä, siellä alla kannakkeen pultit..
-Apulaitteiden kannake irti.
-Termostaatti koteloineen pois.

Koteloon saa modaamalla irto-termarin, mutta omalla kohdalla ei toiminut. (Ostin lopulta orkkisen)
Jos irto-termariin päädyt, niin osta wahlerin termari....
« Viimeksi muokattu: 31.12.2017, 16:57:12 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

 

KL-varaosat  Race.fi