Futurez  Kulkukoira

V70 2.4d, "Moottorjärj. vaatii huollon" Ecm-135f viivakoodi.

  • 3 Vastauksia
  • 1199 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jano88

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Autona, V70 2.4d 93kw.

Kiihdyttäessä näyttöön tulee "moottorjärj. vaatii huollon".

Vikakoodina ecm-135f =ilmamassamittari.
Kokeiltu kahta eri ilmamassamittaria. Molemmat Bosch-merkkisiä.

Pyörreläppien tanko korjattu. Luettu viestiketju kyseisestä viasta, mutta minun kohdallani ongelma ei poistunut.

Ahto- ja imupaineet tuntuisivat olevan Ok.

Poissa Jano88

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Lisäys edelliseen viestiin, auton vm.2007.

Poissa JmJ75

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Löytyikö tähän ratkaisua? Itselläni juurikin sama ongelma. Aiheesta useita topikkeja mutta yhdessäkään ei kerrota mikä oli ongelma.

itselläni vaihdettu rikkinäinen pyörreläppäkaselisto läppineen. Putsattu samalla imusarja. Kokeiltu kahdella samanlaisella maf:lla. Kiihdyttäessä tulee tuo ECM-135f siitä huolimatta. Koodin saa myös kun survasee ison vaihteen alakierroksilla sisään ja painaa kaasua reilummin.

Tämän lisäksi saan ecm 1540 koodia (Turbo control - pressure too high). Tähän tilattu uusi "turbon ohjain kikkula mutta ei vielä saapunut).

Käsittääkseni mahdollinen vuoto jossain imu tai turbon letkuissa voisi aiheuttaa tämän? Mitä muita syitä voisi olla?
S60 D5 (185) - 2008 -
- @JKL@ -

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Kannattaa ainakin paikallaan kaasutellessa laittaa kaveri kuuntelemaan kuuluuko jostain putkesta ylimääräisiä suhinoita tai meneekö esim.  ahtoputki lyttyyn.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Futurez  Kulkukoira