Samppasport  Futurez

seikkailu jatkuu, S70 97" ja V70 97"

  • 4 Vastauksia
  • 2515 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
seikkailu jatkuu, S70 97" ja V70 97"
« : 16.12.2017, 20:29:33 »
Aloitetaanpas keväästä 2018, joka oli tämän alkuperäisen tarinan alku... edeten tähän päivään:

muistaakseni 2013 joulukuussa luovuin T-5R farkusta (tais Arska11:lle mennä purkuun? )
Sen jälkeen olikin Ford/Skoda/Citröeen/Peugeot -tyyppisiä kuljettimia..  :idiot2: Viimeisimmän C2-citröeenin kun sain myytyä, pariviikkoa sitten oli suunnitelma ollut jo hetken selvillä, MK1 koppanen S/V70 Volvo, työpaikalla todettu kestäväksi autoksi..

Joten päädyin vaihtoehto 2:een V70, B5254T ja AW 50-42LE
v70
Tuommoinen ihan siisti, 380tkm. huoltokirja katkennut 340tkm.. parituhatta olen ehtinyt jo ajaa tällä, eikä kaduta  :)

Pikku huoltoja tullut tehtyä, öljyt moottoriin ja laatikkoon ( lootaan pistin Teboil fluid E:tä  80€ /20l. )
Ja ylläripylläri moottorin takaylätuki kumi hajalla..
Vielä olisi selvitettävää, antaa vikakoodia P0722, jompikumpi anturi vaihteistossa pimeänä, tai johto tai ihanmikävaan.
Ilmeisesti kyseessä on se taaempi tulipeltiä lähempänä oleva anturi. Täytyy tilata uusi, kokeiltu vanhemman mallisella anturilla->ei toimi. Koska autohan on 7/98 joten tässä onkin jo kaasuläppä sähköllä ja muutakin mukavaa..  ::)

JA TÄSTÄ 2 VIIKKOA ETEENPÄIN arviolta huhtikuu 2018
Tuttu soittaa että osta häneltä V70 2.0T pois, sanoin ensin että ei, kun ostin jo tuommoisen automaatin.. meni 4 tuntia ja soitin että ostan sen sun volvon pois  ;D Hyvä historia, olinhan auton kolmas omistaja.. ja edellisellä (tutulla) auto ollut 10 vuotta. Siitä autosta lisää myöhemmin, nyt ei oo kuvia.

elettiin siis kevättä 2018, ja tästä tapahtumasta jonkinaikaa eteenpäin aloin haaveilla S70 -Volvosta, vaatimuksena oli tumma sisusta, manuaali ja 20V vapari, mutta kaikki oli joko automaatteja, liian uusia (98-00), väärällä moottorilla tai sisutalla. Mutta pitkällisen kivienkääntelyn tuloksena Facebookissa tuli vastaan tämä:

Jonka myyjälle laitoin aikalailla heti viestiä, ja Vee sai äSsän kaverikseen parkkipaikalla. Vuosimalli on 1998, juuri ennen sähkökaasuläppä aikaa, jotenkin luotan näihin vanhempiin enemmän.
Auto näyttää nyt tältä:

Siispä: Tumma nahkasisusta, manuaali ja B5254S, dolby prologic laitteet yms., olihan auton ensimmäinen omistaja ollut Ruotsalainen näyttelijä:  https://en.wikipedia.org/wiki/Jarl_Borss%C3%A9n
Autohan on tuotu suomeen parivuotta sitten Ruotsista.
Kilometrejä tällähetkellä 345xxx.
Nuo Nodus -vanteet maalasin jollain silmään sopivalla sävyllä.

Tarkoituksena olisi seuraavaksi laittaa väsähtänyt ja koliseva alusta uuteen uskoon, Eibach -30mm. vieterit odottaa.  Tässä jokinaika sitten tuli käytyä Helsingissä n. 600km:n reissu ja todettua että alustan ominaisuudet ovat hieman väsyneet  :D melkoisen vetelä takapää.. Jatketaan tästä->
« Viimeksi muokattu: 14.10.2018, 15:45:35 kirjoittanut volvosami »
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: V70 2.5T 98" A ( ja paluu volvojen pariin)
« Vastaus #1 : 19.12.2017, 11:59:21 »
Koska autohan on 7/98 joten tässä onkin jo kaasuläppä sähköllä ja muutakin mukavaa..  ::)

Onko jo vaihdettu tähän? Joskus käy mielessä C 70 T5 ja miettinyt juuri, että 97/98 olisi varmemmalla tekniikalla ilman sähköläppää, vvt jne. Tai sitten olla kuitit, että vaihdettu (varsinkin 99-01). Lisäksi olisiko sisustus jotenkin laadukkaampi noissa vanhemmissa...?!
a car you can believe in

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5T 98" A ( ja paluu volvojen pariin)
« Vastaus #2 : 14.10.2018, 15:48:52 »
Onko jo vaihdettu tähän? Joskus käy mielessä C 70 T5 ja miettinyt juuri, että 97/98 olisi varmemmalla tekniikalla ilman sähköläppää, vvt jne. Tai sitten olla kuitit, että vaihdettu (varsinkin 99-01). Lisäksi olisiko sisustus jotenkin laadukkaampi noissa vanhemmissa...?!

Juu, tähän oli tosiaan vaihdettu läppä (käytetty) Itse olen sitämieltä että vanha moottori on varmempi, VVt pyöräkin alkoi ääntämään tuossa mikä mulla oli .
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: seikkailu jatkuu, S70 97" ja V70 97"
« Vastaus #3 : 17.10.2018, 19:59:08 »
Tulikin pariviikkoa pekkasia, joten innostuin tarttumaan toimeen S70:n etupään ääntelyn/madalluksen kanssa..
Etupään osien irroitukseen ja asennukseen kaikkineen koeajoineen ja jälkikiristelyineen meni reilu neljä tuntia. Jousien kokoonpainamiseen käytin Bilteman jousipuristimia (näillä on vaihdettu varmaankin jo 4:ään autoon jouset, eli hyväksi todettu.)


Selvä vika löytyi etupään kolinaan, kuskinpuoleinen iskarin ylälautasen vulkanointi oli antautunut (kuvassa vasen, oikea lähes ehjä, etsi vika  ;)) olihan tolpat ilmeisemminkin 1998 vuodelta, kuin myös lautaset oli paistettu 98".


Huomattava parannus tapahtui ajettavuudessa, paljon parempi, oikeen hymyilytti  8)
Sinäänsä jännä että auto madaltui kuitenkin vain noin 10mm, lieneekkö oli noi vanhat jouset jo löystyneet??  ;D

Takapään vieterit ja iskarit täytyy jonain toisena päivänä asentaa alle, sitten voi antaa puolueettoman tuomion että oliko kannattava huolto.
Listalla odottaa myös huohotinpöntön ja putkien uusiminen, kaiutinpäivityskin on mielessä, sumuvalot on aika sameat, sähköantenni ei tule kuin 40cm. pihalle, pari maalivirhettä korjattava.. käsijarru ei ota (kauhea yllätys!) toiseltapuolen,
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: seikkailu jatkuu, S70 97" ja V70 97"
« Vastaus #4 : 24.10.2018, 13:17:56 »
Esitellääpä aiemmin mainittu tutulta ostettu V70 tässävälissä:


Italiasta tuotu joskus aikojen alussa 2005 (?) tutulla oli tämä auto kymmenisen vuotta, ja historialtaan hyvä, öljyt vaihdeltu joka vuosi jne.
Vuosimalli on 1997, eli aivan alkupään x70 -sarjalaisia. 325tkm. ajettu tällähetkellä.
Moottorina palvelee Italian mallin 2.0T matalapaineisena, mutta tämä on ohjelmoitu 213hv. alkaa olemaan pikkumitsu rajoilla, piikkaa 1.1 bar, ja tasoittuu 0.8 bar, ärsyttävä ominaisuus tuommoinen, ensin vetoja ja sit putoo ja taas menee.  :idiot2: jokuhan siinä varmaan on vialla? hukkaportti ?

Alkujaan hyvin karvalakki, kangaspenkit, ei ajotietokonetta, muoviratti..

Sittemmin itse laitettu mm. takasiipi, kennosäleikkö, kattokaiteet ja R-mallin mittaristo, niin saa ihmetellä kulutuslukemia  :2funny:
Tarvis vielä jalopuu osat kojetauluun, ja sisustuksen vaihto olisi paikallaan, vakkarin osien asentaminenkin on ollut mielessä.

855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

 

Futurez  Kulkukoira