Race.fi  Puotilan autokorjaamo

-94 850 T5 abs/tracs/vakkari vikoja

  • 13 Vastauksia
  • 4094 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
-94 850 T5 abs/tracs/vakkari vikoja
« : 08.09.2011, 06:12:42 »
Ostin muutama kuukasi sitten saksasta tuodun -94 850 T5:n aj. 243tkm josta ilmeisesti joskus käytetty moottori pois keulilta. Vikoja autossa on kourallinen, antaa vakkarilta vikakoodin 1-2-2 eli  No speed signal, or speed has not been over 35mph , Tracs:lta 4-2-4 TRACS painetunnistin ja ABS:ltä 1-4-3 ohjausyksikkö. Kysymys kuuluukin mistä löytyy Tracs painetunnistin ja käykö abs boxi ilman tracsia olevasta autosta tohon tracsilliseen? Vai häviääkö tuo Tracs avustin pois jos laittaa tracsittoman boxin? Onko tuolle vanhan malliselle abs boxille tehtävissä mitään korjauksia vai ostanko suosiolla toisen abs boxin?  :(
« Viimeksi muokattu: 08.09.2011, 07:18:20 kirjoittanut Juke-Maza »

Poissa 0yxxy0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
Vs: -94 850 T5 abs/tracs/vakkari vikoja
« Vastaus #1 : 08.09.2011, 07:23:43 »
Liekkö vanhoja korjattuja kuittaamattomia vikoja  ;)
Volvo S80 -99 ajettu 5,5tkm ja Kabe -07

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: -94 850 T5 abs/tracs/vakkari vikoja
« Vastaus #2 : 08.09.2011, 08:27:29 »
Liekkö vanhoja korjattuja kuittaamattomia vikoja  ;)
Joo eipä ollu vanhoja. Vikakoodit kuitattu moneen kertaan mutta noita pukkaa vaan. Vakkarilta ei syystä tai toisesta pystynyt kuittaamaan koodia, muut häviää mutta tulevat takaisin ku ajelee hetken.

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: -94 850 T5 abs/tracs/vakkari vikoja
« Vastaus #3 : 08.09.2011, 09:25:12 »
Toi 1-2-2 on abs anturi vika eturenkaalla. Kannattaa kattoa ettei johto ole poikki ja putsata liitin.

Noita ABS-boksejahan on kolvailtu menestyksekkäästi. Liittimet saattavat irtoilla vanhemmiten, koska kaapeli on aikamoisessa jänkäyksessä boksin päällä. Olisko tästä apua

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=4773.0
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: -94 850 T5 abs/tracs/vakkari vikoja
« Vastaus #4 : 08.09.2011, 09:58:20 »
Toi 1-2-2 on abs anturi vika eturenkaalla. Kannattaa kattoa ettei johto ole poikki ja putsata liitin.

Noita ABS-boksejahan on kolvailtu menestyksekkäästi. Liittimet saattavat irtoilla vanhemmiten, koska kaapeli on aikamoisessa jänkäyksessä boksin päällä. Olisko tästä apua

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=4773.0
Toi 1-2-2 tulee kyllä vakionopeudensäätimeltä eli diagnostiikkapistokkeen navasta B2 ja Abs boxi on mallia vanha ATE merkkinen joka sijaitsee kuskinpuolella iskaritornin kupeessa. Näissä vanhoissa boxeissa (<-95) ei pitäisi olla noita liitos ongelmia kuten uudemmissa joihin tuo linkkisi ohje on.

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: -94 850 T5 abs/tracs/vakkari vikoja
« Vastaus #5 : 08.09.2011, 12:16:03 »
Toi 1-2-2 tulee kyllä vakionopeudensäätimeltä eli diagnostiikkapistokkeen navasta B2 ja Abs boxi on mallia vanha ATE merkkinen joka sijaitsee kuskinpuolella iskaritornin kupeessa. Näissä vanhoissa boxeissa (<-95) ei pitäisi olla noita liitos ongelmia kuten uudemmissa joihin tuo linkkisi ohje on.

Jaa, en lukenu tuota FAQ juttua läpi, kun katoin vain otsikosta. Mut onhan noita vanhempiakin kolvailtu. Vanhan foorumin puolelta noista tuli luettua joskus aikaa sitten, kun tuossa omassa ex-kulkineessa oli pientä ABS vaivaa. Ei onneksi vika ollut silloin siinä..

Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: -94 850 T5 abs/tracs/vakkari vikoja
« Vastaus #6 : 14.09.2011, 20:13:17 »
Onko tähän tullut ratkaisua ? Omassa -95 ihan sama vika vakkarissa, koodi 1-2-2 ja ei anna kuitata pois. Viiksi purettu ja johdot testattu. Ei toimi.

EDIT: Testasin viiksen sisukset kädessä ja sain sen antamaan kontaktia. Paikalleen asennettuna ei toiminut, luulin ettei vika ollut siinä.
Jäi vaivaamaan ja purin uudestaan, testasin sitä johdot roikkuen ja se toimikin. Eli vikana ne kytkentäkupariliuskat jotka eivät antaneet kontaktia ja on herkkä asennosta viiksen kuorien sisällä !
Antaa muuten edelleen 1-2-2 koodia  :-\
« Viimeksi muokattu: 15.09.2011, 21:50:25 kirjoittanut JanMac »
S80 Executive D5 AWD

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: -94 850 T5 abs/tracs/vakkari vikoja
« Vastaus #7 : 16.09.2011, 07:58:39 »
Joo ei ole vikaa vielä löytynyt. Abs boxin vaihdoin niin lakkasi herjaamasta tuota ohjainlaitteen ja tracs painetunnistin vikaa. Viikseä yritin purkaa yks päivä kiireessä pois mutta muovit oli rattiakselin ympärilla niin tolkusti kiinni että meinasi hermo mennä. Miten ne pirun muovit puretaan?

Poissa kotitimppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: -94 850 T5 abs/tracs/vakkari vikoja
« Vastaus #8 : 16.09.2011, 09:29:34 »
Onko tähän tullut ratkaisua ? Omassa -95 ihan sama vika vakkarissa, koodi 1-2-2 ja ei anna kuitata pois. Viiksi purettu ja johdot testattu. Ei toimi.


Samaa vikaa täälläkin ollut, -94 850, etupyörän anturivika eikä kuittaantunut, kuitenkaan kojetaulussa ei abs-valo jäänyt palamaan. Monta kertaa yritin kuittailla tuota vikaa, kunnes vasta myöhemmin tajusin kokeilla olisko muitakin vikoja muistissa tuossa navassa, ja olihan niitä 5kpl, ja kun kuttasin vian nro 2 kaikki muutkin viat poistuivat ja testi näytti 1-1-1.
Ja sen jälkeen lähdin ajamaan, niin uutena äänenä tuli 35km/h:ssa abs-testi-"rusahdus", eli abs testi toimii. Ja nyt on kaikki kunnossa!

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: -94 850 T5 abs/tracs/vakkari vikoja
« Vastaus #9 : 16.09.2011, 10:13:26 »
Joo ei ole vikaa vielä löytynyt. Abs boxin vaihdoin niin lakkasi herjaamasta tuota ohjainlaitteen ja tracs painetunnistin vikaa. Viikseä yritin purkaa yks päivä kiireessä pois mutta muovit oli rattiakselin ympärilla niin tolkusti kiinni että meinasi hermo mennä. Miten ne pirun muovit puretaan?

Viiksi puretaan pelkästään kampeamalla takaosaa peittävä suojalevy pois. Sitten näkyy se muovinen ohjainpalikka ja johdotkin aika pitkälle. Tarviiko purkaa enempää ?
S80 Executive D5 AWD

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: -94 850 T5 abs/tracs/vakkari vikoja
« Vastaus #10 : 16.09.2011, 11:17:10 »
Ahaa joo. Pitääpäs tänään tsekata sitä viiksee. Jos se ei auto niin löytäisikö joku vielä ohjeet miten se alipaine moottorin ja letkujen toimivuus testattiin? Aamulla yrititn etsiskellä mutta ei millään sattunut silmään.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: -94 850 T5 abs/tracs/vakkari vikoja
« Vastaus #11 : 12.12.2011, 17:39:39 »
Jatketaan tänne vielä. Löytyi omasta vika viiksestä mutta vakkari ei vieläkään suostu toimimaan. Viiksessä oli luiskahtanut ne liuskat vähän väärään järjestykseen.

Kokeillaan vielä samaa vanhaa kymysystä eli muistaako kukaan mistä löytyi ne alipainemoottorin testaus ohjeet?

Poissa arttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • R129 SL 300-24 M104 Turbo
    • Tehonmittaus.fi
Vs: -94 850 T5 abs/tracs/vakkari vikoja
« Vastaus #12 : 12.12.2011, 18:25:11 »
Katoppas huvikses ne vakkarin kytkimet sieltä polkimien luota. Mulla vaati joskus hieman säätöä kytkimet jotta sai vakkarin toimimaan. Olisko ollu toinen kytkin pohjassa tai jotain, en muista kun aikaa on tuosta operaatiosta. Tuota 1-2-2 koodia pukkaa vaikka vaikka vakkari toimii normaalisti, ei saa nollattua.
« Viimeksi muokattu: 12.12.2011, 18:44:11 kirjoittanut arttu »
R129 SL 300-24 M104 Turbo 855 T-5R

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: -94 850 T5 abs/tracs/vakkari vikoja
« Vastaus #13 : 12.12.2011, 19:15:53 »
Katoppas huvikses ne vakkarin kytkimet sieltä polkimien luota. Mulla vaati joskus hieman säätöä kytkimet jotta sai vakkarin toimimaan. Olisko ollu toinen kytkin pohjassa tai jotain, en muista kun aikaa on tuosta operaatiosta. Tuota 1-2-2 koodia pukkaa vaikka vaikka vakkari toimii normaalisti, ei saa nollattua.
Joo taisi unohtua mainita että ne molemmat kytkimet polkimien luota on vaihdettu kun herjasi jarrupolkimen kytkintä. Samalla testasin puhaltamalla letkuihin että ei ole isoja vuotoja.

Eli nyt tehty
-vaihdettu toimiva ABS-boxi jonka seuraukena ei vikakoodeja
-jarru- ja kytkinpolkimen kytkimet/venttiilit
-korjattu viiksi
-tarkistettu letkut ja olivat paikallaan eikä isoja vuotoja puhallus testissä

Joku oli joskus kirjoitellut siitä testauksesta jossa saatiin pumppu surisemaan ja jostain mittaamalla selville viiksen toimivuus.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo