Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Turbon ujelluksen kuulen

  • 6 Vastauksia
  • 1840 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mika_L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Turbon ujelluksen kuulen
« : 21.12.2017, 06:20:06 »
Turbo on alkanut viheltelemään aikas reilusti viimeaikoina. Vetoa riittää, mutta pelottaa ajatus hajoamisesta. Mistä voisi johtua lisääntynyt ujellus? 240tkm rullattu 2008 2.0D.

Poissa Mika_L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbon ujelluksen kuulen
« Vastaus #1 : 18.01.2018, 06:25:16 »
Puhelu turbotukkuun ja turbo tilattu. Vanhan turbon äänet lisääntynyt ja turbotukku kertoi, että parempi vaihtaa ennen lopullista hajoamista. Tulee halvemmaksi hiukan ennakoida. 27.1 vaihdetaan ja toivotaan auton toimivan edes vähän aikaa hyvin.

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbon ujelluksen kuulen
« Vastaus #2 : 18.01.2018, 16:08:06 »
Laitas sitten raporttia vaihdon jälkeen, miten meni ja missä kunnossa vanha oli :) Täällä kohta 350tkm rullattu -05 ja mahdollisesta vaihdosta ei tietoa, pelaa kuitenkin hyvin vielä. Ensi kesänä tarkoitus tarkistaa ainakin välykset ja mahdollisesti huolto tai vaihto. On vain niin veemäisessä paikassa, ettei mitään rajaa >:(

Selailin tuossa aiemmin samalla 2litran koneella ja turbolla olevan Ford Focuksen räjäytyskuvia ja pisti silmään turbon öljyletkussa oleva sihti. Onkohan Volvossakin tämä ollut jo -04 alkaen?

Jos mahdollista niin kysy pajalta onko tuo sihti olemassa ja tarkistakaa onko kuinka tukossa. Kiinnostaa siksi, että V50 1.6D:n turbon ongelmista ainakin osa johtuu tuota vastaavasta sihdistä, joka tukkeutuu ja öljynpaineet ahtimella tippuu --> turbon laakerivaurio.


Poissa Vulva man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbon ujelluksen kuulen
« Vastaus #3 : 18.01.2018, 22:27:27 »
Ongelmia noiden sihtien suhteen on ilmeiseti ollut niissä 1.6d mitkä ovat olleet muiden autojen keulalla, autojen joissa on pitkät öljynvaihtovälit, 30tkm. Volvoissa on 20tkm ja ilmeisesti vähemmän ollut ongelmia. Pitkään samoilla öljyillä ajettaessa öljy sakkaantuu/paksuuntuu ja ei kulje enää normaalisti jolloin sihti tukkeentuu. Sitten jos vielä 30tkm aikana ei paljoa öljytilkkua katsele, niin öljyä kerkiää kulua ja voitelu loppuu etenkin turbolta.

Poissa ladarace

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbon ujelluksen kuulen
« Vastaus #4 : 20.01.2018, 20:55:25 »
Ei millään pahalla mutta kuka ajaa diiseli autolla samoilla öljyillä yli 10tkm. itsellä pihalla isuzun koneella oleva ooppeli ja huoltokirjassa ohje oljynvaihtoon 10tkm ja vaativissa olosuhteissa puolet siitä.

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: Turbon ujelluksen kuulen
« Vastaus #5 : 21.01.2018, 11:35:00 »
Ei millään pahalla mutta kuka ajaa diiseli autolla samoilla öljyillä yli 10tkm. itsellä pihalla isuzun koneella oleva ooppeli ja huoltokirjassa ohje oljynvaihtoon 10tkm ja vaativissa olosuhteissa puolet siitä.

Niin se Isuzun moottori on yli 20vuotta vanha, nykymoottoreissa on mm. eri pinnoitteet jne jne mitkä mahdollistaa pidemmän vaihtovälin. Ei uusia voi verrata esikammiolaitteisiin.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Mika_L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbon ujelluksen kuulen
« Vastaus #6 : 27.01.2018, 14:33:59 »



Turbossa oli siivestä pala pois ja pakosarjan ja turbon välinen tiiviste vuoti. Sihti oli puhdas. Vanhassa turbossa tais olla jumissa jotakin. Se vastasi kaasuun mielestäni paremmin. Uuden turbon myötä ujellus loppui.

 

Futurez  Kulkukoira