Mie oon parin vuoden aikana kolme perää levittäny ja kasannu, ja kaikki on vielä ajossakin, plus pariin on asennettu torseni ja ne pysyi äänettöminä murikan vaihdosta huolimatta. No, nuo mitkä on "huoltomielessä" käytetty auki on ollut hyvin erilaisia lähtökohtia, yksi oli ihan vaan kitkaperän ristitappien vaihtoa vasten auki eikä oireillut mitään, poskilaakerit oli kuitenkin aika pahan näköset niin uusin ne, kitkalevyjä ja tapit ja remontista huolimatta tuli äänetön. Toinen oli käytännössä äänetön, tulenuudella assulla juurijuuri kuuli jotain pientä ääntöä pintakaasulla, mutta se lukko rutisi ja paukkui niin pelottavasti että sama homma kun edellä. En uusinut laakereita -> 30tkm myöhemmin ujeltaa vähän harmittavasti, eli olis ne kannattanu uusia. Kolmas puolestaan oli jollotuksen takia auki, poskilaakereissa oli ihan reilu klopse kun murikasta kokeili ennen irrotusta. Laitoin uudet poskilaakerit ja romut kasaan -> jollotus muuttui eri sävyiseksi mutta jollotti edelleen vähintään yhtä kovasti. Seuraavaks taas kaikki lattialle ja vaihdoin myös pinioniakselin tosi ehjän näköset laakerit -> Jollottaa, mutta ei kovin pahasti. Nyt muutama tuhat km myöhemmin jollotus on vielä vähentynyt selkeästi ja tietyistä nopeuksista jollotus on loppunut. Loppupäätelmänä voinee todeta, että mitään järkeähän tässäkään sepostuksessa ei ollut, mutta ihan pienellä metrimäärällä pinioniakselin laakerit ei tuntuisi millänsä olevan, tuosta viimeksimainitustakin ne oli pilalla sen takia että etustefa oli täysin död ja etummainen lakru oli reunastaan ruostunut.