Elekma  Autoracing

Analyysi paljastaa järkyttävän totuuden dieselmoottoreista

  • 81 Vastauksia
  • 19465 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Eiköhän tuo ole ihan vaan markkinataloutta. Suomen, Ruotsin, Norjan diesel markkinat ovat niin pienet että niistä kukaan välitä paitsi ehkä Volvo :) Muualla kukaan kaipaa moottorin esilämmitystä jos ylipäänsä dieseleitä edes ostavat
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Kannattaa mennä tekemään autotehtaille softia jos tuo on helppoa ;)

Aiuton softien tekeminen ei ole ydinosaamistani muuhun kuin LH:n....   ::)
Mutta koodin kirjoittamisesta ymmärrän sen verran paljon, että se ei ole mahdotonta.
Kuussakin käytiin 60-luvulla, joten 2010-luvulla ei voi olla mahdotonta saada autoa tajuamaan ja hanskaamaan lohkolämmittimen käyttötilanne. Se voi vaatia testaamista olosuhdehuoneessa hitusen enemmän....   :buck2:

Vaikket ymmärtäisi sähkösuunnittelusta mitään, pystyt kyllä yleisillä tiedoillasi ymmärtämään sen, että on mahdollista asentaa valaisimet ja pistorasiat jokaiseen huoneeseen.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6134
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Tiedän itse ainakin sen että meille on tullut asiakkaita sellaisen ongelman vuoksi että tulee moottorinvikavaloa ja herjoja sen jälkeen kun tarvike webastolla lämmitetty auto. Webasto lämmittäny kabiinin ja moottorin.

Ja kyllä on bmw, bmw oe webasto ei lämmitä kun kabiinin.

Se miksi herja tulee on se ettei kylmässä voi olla lämmintä. Ja syötöt ym menee sekaisin autossa. Jos auto täräytetään käyntiin esim. -20 pakkasesta ja kaikki on antureissa pakkasella mutta jäähdytysneste onkin plussalla +20 niin on siinä aika ero eri antureiden päässä.

Säteilylämmittimiä noissa on käytetty ellei oo oe webaa.

Lisäksi kun nyt uusissa 5srj weban kanssa pitää olla extra akkua ym. Niin Oe weba tehtaalta +2000e ja jälkiasenteinen + 7000e jos ei oo jonkun varusteen mukana tullut muuten jo extra akkua. Kuten esim aktiivinen alusta tms.

Jos ei oo niin joudutaan kaapeloimaan yksi koko virtajohto, ym muita johtosrj muuttaa jne. :D

Sitten varusteluliikkeet laittelee webastoja välittämättä toimiiko laitteet oikein enään sen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 17.04.2018, 18:33:44 kirjoittanut Maxxxed »
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Kankikari

  • Vieras
2007 opel astra fiat 1.9 diesel koneella ei lähe käyntiin jos jäähytin nesteet lämmittää.

Eli on tuota tulevaa typeryyttä jo harrastettu aiemminkin.

Noissa voi öljypohjan lämmittää paistinpannulla eli säteilylämmittimellä ja 30min jälkeen ei lämpötila nouse vaikka kuinka koittais.


Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Samoin äitin V6 bensa Sebring ei lähde kylminä talviaikoina käyntiin jos lohkolla lämmitetty vartin. Puoli tuntia pitää lämmittä että lähtee tai sitten ei lämmitä ollenkaan. Softabugia tämäkin
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Mun Amazoni lähti talvella hyvin käyntiin oli roikassa tai ei. Paitsi kerran ei lähtenyt kun köysi katkesi.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Slerbahuuli

  • Vieras
Tuo "anturihäiriö" (eli neste anturin ympärillä on lämmintä, lohko/kansi ei) on tainnut olla aika yleinen "vikatila" niin kauan, kun on sähköisiä ruiskuja ollut olemassa.

Kyllähän esim. V70 TDI sytyttää sopivasti "lohkotettuna" vikavalon/ei käynnisty hyvin pakkasilla. Samaten 90-luvulta muistan muutamankin bensa-auton, joissa samat oireet. Lyhyesti hehkutettuna hiukan vaikeampi startti, jonka jälkeen ontuvaa käyntiä hetken aikaa. Kylmiltään/kunnolla lämmitettynä laakista tulille.

Mutta se, että nuo "nykyiset" menevät kirjaimellisesti sekaisin ja johonkin vikatilaan lohkolämmittimen takia, on laiskuutta/kiirehtimistä.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy