Nyt alkaa omat ajatukset loppumaan ja foorumin neuvot ja ennakkotapaukset eivät ole auttaneet niin ajattelin kysyä fiksummilta neuvoa.
Eli autona on -98 940 2.3ft.
Ei pitäisi olla chippejä mutta näkee että LH on ollut ennenkin auki.
Kansiremppa tehty syksyllä, oireet alkoivat tammikuussa.
Jäähdytinnestettä vuotaa ainakin jäähdyttimen päädystä joten muuta vuotoa ei voi sulkea pois.
Eli kun kylmänä eli lähellä nollaa ja pakkasen puolella käynnistää niin muutaman sekunnin käy nätisti korotettua tyhjäkäyntiä niinkuin pitääkin. Sen jälkeen tyhjäkäynti laskee 500-600 nurkille, epätasainen käynti sekä ei kestä yhtään kaasun painamista vaan sammuu.
Jos antaa olla vaan niin minuutin parin odottelun jälkeen tyhjäkäynti tasaantuu normaaliksi mutta ennenkuin on lämmin niin ei jaksa oikein liikkua omin voimin.
Tyhjäkäynnillä varsinkin kylmänä jarrupoljin aika kova, mittarin mukaan alipainetta imusarjassa 0.3bar. Suljettu pois jarrutehostin, ilmastointilaite ja cruisen alipainevuodot.
Oireet alkoivat joko siitä kun akku tyhjeni tai sytytysosien vaihdon yhteydessä. Muistini on hieman heikko kumpi oli ensin.
Tähän mennessä tehtyä:
-Ei imuvuotoja, paineistettu laipoilla
-Polttoaine paine kiskossa tasainen 3bar koko ajan, ei vuoda edes sammutuksen jälkeen
-Imm vaihdettu uuteen alkuperäiseen, sitä ennen mitattu maadoitus, virransyöttö 5v sekä tyhjäkäynti signaali 2.3V
-Tulpanjohdot eivät lyö läpi, tulpat uudet samoin pyörijä ja kansi
-Kampiakselin anturi toimii, sammuu irroittaessa
-Tyhjäkäynti kosketin toimii, mitattu sekä käynti muuttuu kun pistokkeen irroittaa
-Taaempi lämpötila-anturi näyttää oikein, sama lukema molemmissa navoissa, EZK:lle menevä johto tarkastamatta
-Tyhjäkäynti moottori puhdistettu ja sormin kokeiltu että ei jumita
-Kaasuläppä puhdistettu ja säädetty ohjeen mukaisesti
-Opitut tiedot nollattu useasti irroittamalla akku useaan kertaa. Ollut irti 1h-24h riippuen kerrasta.
Kun löytyisi luotettava kytkentäkaavio niin voisin mitata kaikki johdot.
Ajatuksia otetaan vastaan
-Antti-