Samppasport  Futurez

700-sarja bensapumppu vuotaa päädystä.

  • 4 Vastauksia
  • 1451 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
700-sarja bensapumppu vuotaa päädystä.
« : 13.04.2018, 09:22:01 »
Moi,

olen tässä koittanut jo pidemmän aikaa tutkia bensavuotoa tuon auton alla olevan pumpun liepeillä. Auto on talviseisonnassa hallissa joten vuodon tutkiminen on ollut pidempi prosessi.

Aluksi luulin, että jokin liitännöistä vuotaa mutta eilen kun otin koko pumppu-asetelman alas ja käynnistin auton niin huomasin, että vuoto onkin itse pumpussa. Pumpun päädyssä näyttäisi olevan reikä josta bensaa suihkuaa ulos.

Miten yleistä tuollainen on? Näinköhän nyt tosiaan oikein?

Auto on 780 -87 B280E - vaikka taitaa olla saman tapainen pumppu kaikissa 700-sarjan autoissa.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: 700-sarja bensapumppu vuotaa päädystä.
« Vastaus #1 : 14.04.2018, 00:31:10 »
Moi,

olen tässä koittanut jo pidemmän aikaa tutkia bensavuotoa tuon auton alla olevan pumpun liepeillä. Auto on talviseisonnassa hallissa joten vuodon tutkiminen on ollut pidempi prosessi.

Aluksi luulin, että jokin liitännöistä vuotaa mutta eilen kun otin koko pumppu-asetelman alas ja käynnistin auton niin huomasin, että vuoto onkin itse pumpussa. Pumpun päädyssä näyttäisi olevan reikä josta bensaa suihkuaa ulos.

Miten yleistä tuollainen on? Näinköhän nyt tosiaan oikein?

Auto on 780 -87 B280E - vaikka taitaa olla saman tapainen pumppu kaikissa 700-sarjan autoissa.
Mulla rupes Ford Scorpiossa vuotamaan bensa pumppu kans päädystä missä oli virtaliittimet, pumppu auton alla ja takapyörän vieressä, oli alumiini hapettunut puhki.
E: saman tyyppinen bosch pumppu kun volvossakin kyseessä vaikka kulkine fordi olikin :)
« Viimeksi muokattu: 14.04.2018, 00:33:44 kirjoittanut jogiin »

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarja bensapumppu vuotaa päädystä.
« Vastaus #2 : 14.04.2018, 09:55:56 »
Okei, eli tuo on siis täysin mahdollista. Täytyy tänään varmaan tutkia asiaa lisää. Onneksi löytyy uusi pumppu varastosta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700-sarja bensapumppu vuotaa päädystä.
« Vastaus #3 : 14.04.2018, 11:12:27 »
Sattuipas, juuri eilen rupesin pumpun vaihtohommiin ja vanha bossin 300 sarjasta otettu pumppu paikoilleen ja paineet linjaan. Ikäväkseni huomasin että sieltähän se ruiskii päädystä, sen alumiinin(?) ja päätypalasen välistä  :o Ihmettelin itsekin, eipä taida olla muuta tehtävissä kuin roskiin mokoma kampe.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarja bensapumppu vuotaa päädystä.
« Vastaus #4 : 15.04.2018, 10:14:55 »
Oho, tuntuu olevan tällästä tautia liikkeellä.

Joo, ei tota taida saada korjattua.


 

Autoracing  KL-varaosat