Carcom Oy  Ateho

V 70 / 3 koppasen diisselien kestävyys...

  • 32 Vastauksia
  • 15832 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 / 3 koppasen diisselien kestävyys...
« Vastaus #15 : 21.02.2018, 20:44:16 »
Eli noin reilu 7kertaa vuodessa vaihdettu öljyt ::)

kyllä se noin on huollettu! Kilometreireille kun ei voi mitään ne kertyy kun autolla tienataan rahaa elämiseen ja sen on toimittava moitteetta. :D

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 / 3 koppasen diisselien kestävyys...
« Vastaus #16 : 22.02.2018, 07:54:42 »
On tarkemmat tiedot: Kaikki perushuollot on tehty 20 tonnin välein muuten paitsi öljyt on lisäksi vaihdettu 10 tonnin välein. Laatikkoöljyt huuhtelemalla 60 tonnin välein. Jakopää huolto ohjelman mukaan. Jäikö jotakin kysymättä?

Kiitos tiedosta. Eli tämän ikäisessä 20tkm huoltoväli viittaisi taksiin, ja silti vielä puolitettu öljynvaihtovälit. Kiitos tästä tiedosta. Itsekin mietin, että olenko jotenkin ollut aina vainoharhainen, kun en ole sitä siviilikäytössä käytettyä 30tkm väliä pitänyt öljynvaihdolle, vaan 15tkm ja muut huollot sit 30tkm välein sekä tottakai 60-80tkm välein laatikkoon uudet öljyt.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 / 3 koppasen diisselien kestävyys...
« Vastaus #17 : 22.02.2018, 17:01:11 »
Kiitos tiedosta. Eli tämän ikäisessä 20tkm huoltoväli viittaisi taksiin, ja silti vielä puolitettu öljynvaihtovälit. Kiitos tästä tiedosta. Itsekin mietin, että olenko jotenkin ollut aina vainoharhainen, kun en ole sitä siviilikäytössä käytettyä 30tkm väliä pitänyt öljynvaihdolle, vaan 15tkm ja muut huollot sit 30tkm välein sekä tottakai 60-80tkm välein laatikkoon uudet öljyt.

Omassa V70 D4 10 tonnin välein vaihtuu öljyt ja suodatin muut huollot perus rytmissä, öljy on niin halpaa ettei kenenkään mielestäni kannata moottoriaan pilata ajamalla huonoilla öljyillä pitkään=20-30 tuhatta.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V 70 / 3 koppasen diisselien kestävyys...
« Vastaus #18 : 22.02.2018, 18:51:32 »
Omassa V70 D4 10 tonnin välein vaihtuu öljyt ja suodatin muut huollot perus rytmissä, öljy on niin halpaa ettei kenenkään mielestäni kannata moottoriaan pilata ajamalla huonoilla öljyillä pitkään=20-30 tuhatta.

Aivan, jos jättää itselle viimeiseksi autoksi, mutta jos meinaa vaihtaa vaikka kolmen vuoden kuluttua niin eipä tule itse nautittua saavutetusta hyödystä ja kukaan ei maksa latiakaan enempää vaikka on tiuhempaan huollettu.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 / 3 koppasen diisselien kestävyys...
« Vastaus #19 : 22.02.2018, 19:26:11 »
Aivan, jos jättää itselle viimeiseksi autoksi, mutta jos meinaa vaihtaa vaikka kolmen vuoden kuluttua niin eipä tule itse nautittua saavutetusta hyödystä ja kukaan ei maksa latiakaan enempää vaikka on tiuhempaan huollettu.

Totta puhut ja selvyyden vuoksi vastaan sinulle että pidän autojani yleensä pitkään, ostan 98% uusia suoralla kaupalla ilman vaihdokkia ja jätän vanhankin yleensä itselle tai annan eteenpäin perhepiirissä/suvuissa jos jollakulla on tarvetta varmalle käytetetylle hyvin pidetylle autolle :) ja siihenkin tähtään tiheällä huollolla että on jakaa hyvää eteenpäin, tykkään ajaa ehjällä autolla ;), eli kolmoskoppanen Volvo V70 D4 A 2016 on varmasti kunnossa jos sen joskus eteenpäin annan ja on siis kestävä Diesel peli nyt ja tulevaisuudessa. ;)

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 / 3 koppasen diisselien kestävyys...
« Vastaus #20 : 22.02.2018, 20:07:41 »
Hävyttömän pitkät vaihtovälit teillä, nyt tuli minulla vähän yli 8tkm vaihtovälille. Ja harvinaisen pitkään pitänyt nykyistä, tulee ensi kuussa kaksi vuotta kun se on minulla pihassa seisonut  :2funny:
Minulla kyllä bensa, joten menee offtopiciksi  :buck2:
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V 70 / 3 koppasen diisselien kestävyys...
« Vastaus #21 : 23.02.2018, 14:30:47 »
Totta puhut ja selvyyden vuoksi vastaan sinulle että pidän autojani yleensä pitkään, ostan 98% uusia suoralla kaupalla ilman vaihdokkia ja jätän vanhankin yleensä itselle tai annan eteenpäin perhepiirissä/suvuissa jos jollakulla on tarvetta varmalle käytetetylle hyvin pidetylle autolle :) ja siihenkin tähtään tiheällä huollolla että on jakaa hyvää eteenpäin, tykkään ajaa ehjällä autolla ;), eli kolmoskoppanen Volvo V70 D4 A 2016 on varmasti kunnossa jos sen joskus eteenpäin annan ja on siis kestävä Diesel peli nyt ja tulevaisuudessa. ;)

Tätä juuri myös tarkoitin, sinulla siinä tiuhemmassa huoltovälissä on hyötyä, mutta miten mahtaa tuo nykyinen VEA kestää kilometrejä kun nyt jo tämän tästä kuulee kaikenlaista tuosta moottorista. :-\
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 / 3 koppasen diisselien kestävyys...
« Vastaus #22 : 23.02.2018, 18:46:30 »
Tätä juuri myös tarkoitin, sinulla siinä tiuhemmassa huoltovälissä on hyötyä, mutta miten mahtaa tuo nykyinen VEA kestää kilometrejä kun nyt jo tämän tästä kuulee kaikenlaista tuosta moottorista. :-\

No tässä on 1 vastaus kestävyyteen: Laitoin autotalli.com hakuun V70 A D4 etuveto 8) 2014 tai uudempi kilometrit 200 000km tai enemmän. Lukekaa itse. ps. enemmän toki löytyisi VEA koneellisia mutta laitoin vain 8 vaihteiset automaatit hakuun eli 133kW tehoksi..  https://www.autotalli.com/vaihtoautot/listaa/malli_id/183/polttoaine/DIESEL/korimalli/STATION_WAGON/vaihteisto/AUTOMATIC/vetotapa/FRONT_WHEEL_DRIVE/vuosimalli_min/2014/mittarilukema_min/200000/teho_min/133/teho_max/133/myyja/BOTH

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V 70 / 3 koppasen diisselien kestävyys...
« Vastaus #23 : 23.02.2018, 21:09:04 »
Ei tuo listaus kerro kestävyydestä mitään vaan siitä, että kokonsa puolesta yrityksille, taksit jne otollinen korimalli.

Itsellä ei ole henkilökohtaista kokemusta VEA:n kestävyydestä, mutta viikottain noihin kaikkea kysytään kun on ongelmia. Taksikuskit kenellä noita on ollut niin eipä kehuja saa kun kuulemma kuluttaa enemmän kuin vanha 5-syl ja öljyä palaa, DPF tukkeutuu tuon vuoksi ja EGR hajoaa. Volvo ei tule vastaan kustannuksissa. Ei tuosta vanhasta moottorista noita asioita kuule.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 / 3 koppasen diisselien kestävyys...
« Vastaus #24 : 23.02.2018, 21:18:38 »
Ei tuo listaus kerro kestävyydestä mitään vaan siitä, että kokonsa puolesta yrityksille, taksit jne otollinen korimalli.

Itsellä ei ole henkilökohtaista kokemusta VEA:n kestävyydestä, mutta viikottain noihin kaikkea kysytään kun on ongelmia. Taksikuskit kenellä noita on ollut niin eipä kehuja saa kun kuulemma kuluttaa enemmän kuin vanha 5-syl ja öljyä palaa, DPF tukkeutuu tuon vuoksi ja EGR hajoaa. Volvo ei tule vastaan kustannuksissa. Ei tuosta vanhasta moottorista noita asioita kuule.

Etkö huomannut 1?   "Tässä 1 vastaus kestävyyteen" Eli muutamilla jo päästy yli 200 tonnia oli vain se idea, ei mitään muuta. Kun annoit ymmärtää että sinulla on tietoa näistä VEA koneista ja niiden vioista, kerrotko ihan suomeksi mitä on ne (koneen viat)?  Itse kuulen usealta taksi yrittäjältä usein kommentteja näistä VEA / vanha Diesel D5 ja kaikilla samat sanat: "Ruma käyntiääni tuskin pitkäkestoinen" :'( :-\

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V 70 / 3 koppasen diisselien kestävyys...
« Vastaus #25 : 23.02.2018, 22:05:41 »
Etkö huomannut 1?   "Tässä 1 vastaus kestävyyteen" Eli muutamilla jo päästy yli 200 tonnia oli vain se idea, ei mitään muuta. Kun annoit ymmärtää että sinulla on tietoa näistä VEA koneista ja niiden vioista, kerrotko ihan suomeksi mitä on ne (koneen viat)?  Itse kuulen usealta taksi yrittäjältä usein kommentteja näistä VEA / vanha Diesel D5 ja kaikilla samat sanat: "Ruma käyntiääni tuskin pitkäkestoinen" :'( :-\

Tuossa aiemmassa kirjoituksessa jo kerroin mitä minulta kysytään usein eli EGR, DPF poisto ja muutama kaasuläppävika. Kun juttelee näiden asiakkaiden kanssa niin melkein poikkeuksetta öljyä palaa 1,5L/1000km, tuossahan se syy sitten tuleekin DPF tukkoisuuteen. Taksarit mitkä ovat aina ajaneet Volvolla ovat vaihtaneet merkkiä juuri em. Ongelmien vuoksi. Muutamat näistä on saaneet takuisiin uuden moottorin kun ajomäärä ollut vähäinen.

Toki hieman vääristää tämä minun kuva noista kun ei kukaan minulle soita kuinka hyvä Volvo on vaan ainoastaan ne keillä on ongelmia, eikä tietenkään nekään kaikki. Mutta kyllä tässä ammatissa tulee kohtuu selväksi ne merkit ja mallit, jotka vierailevat harvemmin pajalla. Se kun Volvo siirtyi markkinoiden halvimpaan moottorin ohjausjärjestelmään ei vaan vakuuta, Bosch oli Bosch, mutta Denso on se Denso, käsi kädessä hinta/laatu vaan kulkee valitettavasti.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 / 3 koppasen diisselien kestävyys...
« Vastaus #26 : 23.02.2018, 22:14:38 »
Tuossa aiemmassa kirjoituksessa jo kerroin mitä minulta kysytään usein eli EGR, DPF poisto ja muutama kaasuläppävika. Kun juttelee näiden asiakkaiden kanssa niin melkein poikkeuksetta öljyä palaa 1,5L/1000km, tuossahan se syy sitten tuleekin DPF tukkoisuuteen. Taksarit mitkä ovat aina ajaneet Volvolla ovat vaihtaneet merkkiä juuri em. Ongelmien vuoksi. Muutamat näistä on saaneet takuisiin uuden moottorin kun ajomäärä ollut vähäinen.

Toki hieman vääristää tämä minun kuva noista kun ei kukaan minulle soita kuinka hyvä Volvo on vaan ainoastaan ne keillä on ongelmia, eikä tietenkään nekään kaikki. Mutta kyllä tässä ammatissa tulee kohtuu selväksi ne merkit ja mallit, jotka vierailevat harvemmin pajalla. Se kun Volvo siirtyi markkinoiden halvimpaan moottorin ohjausjärjestelmään ei vaan vakuuta, Bosch oli Bosch, mutta Denso on se Denso, käsi kädessä hinta/laatu vaan kulkee valitettavasti.

Kiitos kun avarsit asiaa! Enpä ilman sinua olisi edes tiennyt ettei bosch lue enää osissa vaan Denso, no itselle se kalisee huonona :-[  ja rahaton ei laatua saa eli Bosch olisi ollut Bosch 8), voihan v. :'( :-\  no seurataan asioita kyllä se jos näitä alkaa korkkaamaan kostautuu kalliisti  :2funny: sillä kaikki tehtaista tulevat Volvot kantaa näitä "huippukoneita" ::) :P :-[

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V 70 / 3 koppasen diisselien kestävyys...
« Vastaus #27 : 10.03.2018, 22:58:09 »
Itse pidän kyllä 10tkm öljynvaihtoväliä sietämättömänä jos autolla ajetaan useita kymmeniä tuhansia vuodessa. Elämmehän sentään jo vuotta 2018 ja öljyt ja moottorit ovat kehittyneet aikalailla. Dieselhän nimenomaan pitäisi sopia paljon ajaville mutta noin kauhea öljynlotraus kyllä vesittää ideaa. Tuntuisi että kannattaisi siirtyä bensaan tai muihin merkkeihin
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 / 3 koppasen diisselien kestävyys...
« Vastaus #28 : 11.03.2018, 00:00:09 »
Itse pidän kyllä 10tkm öljynvaihtoväliä sietämättömänä jos autolla ajetaan useita kymmeniä tuhansia vuodessa. Elämmehän sentään jo vuotta 2018 ja öljyt ja moottorit ovat kehittyneet aikalailla. Dieselhän nimenomaan pitäisi sopia paljon ajaville mutta noin kauhea öljynlotraus kyllä vesittää ideaa. Tuntuisi että kannattaisi siirtyä bensaan tai muihin merkkeihin

Olen samaa mieltä.

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 / 3 koppasen diisselien kestävyys...
« Vastaus #29 : 14.03.2018, 13:17:46 »
Tommonen 10 tkm vaihtoväli kuulostaa naurettavalta. Omalla V70 D5:lla puikottanut 560 tkm ja vaihtanut öljyt noin 25 tkm välein. Manuaaliaskilla vielä, niin melko huoletonta.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy