RallyBaron  Samppasport

Pakoputken rakentaminen, sekä katin tyhjentäneitä, kokemuksia?

  • 40 Vastauksia
  • 28859 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Kylläpäs saadaan pakoputki kuulostamaan vaikealta laitteelta :D


Vakiotehoisessa T5:ssä tms. ei katin poistolla saavuta mitään, pieni placebovaikutus ehkä...
Alkuperäinen downpipe mutkineen ahdistaa paljon enemmän.

Race katti tilattu RP.ltä, ensi viikolle aika downpipen tekemiseen pajalla. Tehtiin ennakko suunnitelmia asentajan kanssa ja koska tuossa on tod.näk kartiosovitus  irtolaipalla, asentaja suunnitteli ottavansa
sen siitä vanhasta uuteen. Tuli vaan mieleen että silloinhan siihen jää "kuristava" kohta ? Vai onko sillä 2-3cm kartiokauluksella mitään merkitystä virtauksia ajatellen?
Kannattaisiko  siihen tehdä ihan normaali laippa 3" reiälle valmiiksi ?
Autossa ei ole vielä chippiä, mutta vahva ehdokas on PowerFlash Oulusta. Puhelimessa kaveri oli asiallisen oloinen ja hintaan kuuluisi vielä säätämistä/asentamista/testaamista.

Kysyessäni samaa Kokkolan autoexpertiltä (kävin paikan päällä) asentaja venytteli tyyliin " njaa ... kyl mä sen sipin sinne voin laittaa ja sen jälkeen kaikki maksaa 70 e tunti njaa ..."
Täytyy kyllä maksavana asikkaana sanoa ettei sytytä tommonen toiminta. Ajan sitten vaikka sen 500km kunhan asiat otetaan vakavasti ja homma tulee ammattitaidolla kuntoon. Sorry OT
S80 Executive D5 AWD

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Race katti tilattu RP.ltä, ensi viikolle aika downpipen tekemiseen pajalla. Tehtiin ennakko suunnitelmia asentajan kanssa ja koska tuossa on tod.näk kartiosovitus  irtolaipalla, asentaja suunnitteli ottavansa
sen siitä vanhasta uuteen. Tuli vaan mieleen että silloinhan siihen jää "kuristava" kohta ? Vai onko sillä 2-3cm kartiokauluksella mitään merkitystä virtauksia ajatellen?
Kannattaisiko  siihen tehdä ihan normaali laippa 3" reiälle valmiiksi ?
Autossa ei ole vielä chippiä, mutta vahva ehdokas on PowerFlash Oulusta. Puhelimessa kaveri oli asiallisen oloinen ja hintaan kuuluisi vielä säätämistä/asentamista/testaamista.

Kysyessäni samaa Kokkolan autoexpertiltä (kävin paikan päällä) asentaja venytteli tyyliin " njaa ... kyl mä sen sipin sinne voin laittaa ja sen jälkeen kaikki maksaa 70 e tunti njaa ..."
Täytyy kyllä maksavana asikkaana sanoa ettei sytytä tommonen toiminta. Ajan sitten vaikka sen 500km kunhan asiat otetaan vakavasti ja homma tulee ammattitaidolla kuntoon. Sorry OT
Jos sulla on ahtimen pakopesä kartiolähdöllä, niin kuristavin paikka on se pakopesä itsessään...

Paras vaihtoehto olisi vaihtaa siihen ahtimeen esim. vinolähtöinen pesä ja tehdä DP siihen.
Pesän saa satkulla eikä vaihtotyö ole mikään paha rasti...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Sjos, menikö noi 6kpl 90mutkia katilta taakse päin? Niin ja oliko sulla yhellä vai kahdella putkella?

4kpl 90mutkia meni DP:n alkuun.
2 30mutkaa + 2 90mutkaa meni katin jälkeen.

Tosin, tuo on AWD.

Loppupätkä on tuplana.
Se on valmiina ostettu, Simonssin tekemä.
Menee taka-akselin päälle, siitä eteenpäin tein itse, turbolle asti.

Etuvedossa menee tod näk. 2 90mutkaa ja pari loivempaa, ni tuolla pitäs päästä ihan puskurille asti.
Kun ei ole mitään kardaanin ja ison perämöhkäleen kiertoja.
Katilta pääsee taka-akseliin asti suoralla röörillä.
Ite laittasin kaks vapaavirtaus pönttöä.
Taka-akselin etupuolelle ja päätyvaimennin. (3" rosteri päätyvaimentajia löytyy 2 sopivaan hintaan.. :hello:)

Mitä diiseliin tulee, vaikka sanotaan vähäpäästöinen, ei välttämättä ole/tarvi kattia.
Oli diesel voyager, vähäpäästöinen, mut ei kattia.
Tuohon ite rykäsin happosesta pöntöt + putken.
-97 vuosimalli, eikä katsastuksessa mutistu mitään.

E:
En kyllä voi suositella lähteä tekemään itse putkea AWD:hen.
Etenkin tuo 3" ei oikeesti meinaa mahtua mitenkään sinne.
Lemmarit täytys vielä vaihdella toisenlaisiin, nuo normi klemut ei mahu, ottaa kardaaniin välillä kiinni.
Suurimmalta matkalta mennään n. 5mm välyksin, kardaanista, puhjasta, taka-akselin kiinnikkeistä yms. :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 16.09.2011, 19:32:11 kirjoittanut sjos »
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Niin mie jo kattelin tuolta noita kuvia, hyvän näkönen perä ;)

Meinasit että katilta suoralla akselille, mutta millaset mutkat tarvitsee akselin ylitykseen? Ja mites sen jälkeen? Helpoin ois kun menis tuonne mutalikkoon muate ja kattelis vähäsen :o

Millasia pönttöjä suosittelisit? Voikos orkkis kiinnikkeitä hyödyntää?

Kyllä mie tuohon meinaan putken väsätä, vaikka konttorilla ois jotain sanomista. Jos ei mene läpite, niin jumpataan entinen takasi.

Maukkaan näkönen ois tuollainen tupla rööri niinkuin sjos:lla, mutta josko sais vaan noi tukkeet pois niin se riittäs, sitten vois miettiä muutta :buck2:

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
"Kardaanitunnelista" kun tullaan pihalle, 90mutka ja heti pönttö, ja taas 90mutka, sitä kääntää samalla jo ylöspäin akselin päälle.
Siihen jatkoks, ehkä pari 45mutkaa.
Tilaahan siellä on väsäillä mitä tahansa.

Noin, pitäs karkeesti mennä, mitä tuota etuvedon putkistoa silmäilin.

Normi perän ylitys putkea ei varmaan kannata lähteä soveltamaan.

Ite olen käyttänyt joko, valmiita vapaavirtauspönttöjä tai sitten tehnyt ite.
Simonsseja yleensä olleet nuo tehdastekoset.

Alkuperäset kiinnityspisteet kannattaa kyllä hyödyntää, niin hyödynsin tuossa äRRässäkin.
Uusin vaan kumit, tai yx on uusimatta, kun ei ollu silloin hyllyssä.

Muutenkin täytyy käyttää putki vielä pois, kun nyt on hakenut paikkaansa ja välillä hieman resonoi sinne tänne.
Enkä tuon takia vielä laittanut liitoksiin asennus tahnaa.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2011, 22:43:49 kirjoittanut sjos »
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Kiitos Sjos tarkentavista tiedoista, pitää kehitellä jotain.

Poissa volovomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Mulla olis ajatuksena rakentaa tohon omaan T5 mk1 volleen tupla ulostulo. Kahtelin yx päivä putkistoa montulla niin kovin näytti ahtaalta paikat et mistä putken sais vedettyä vänkärin puolelle. =/ Vaimentimen jälkeen mieluilin et olisin putken haarottanut, mut mulla on koukku niin ei puskurinkaan juuresta oikein sovi. Onko siellä mistä se oikea ja "virallinen" reitti putkelle, kun awd ärräthän on tuplaulostulolla?
Laitetaan tähän jotain kunhan ensin keksitään....

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Siitä tankin takaa se menee, siinähän on sellainen lämpöpeltikin valmiina tankkia suojaamassa...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa volovomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Niin siellä tais olla kyllä jossain kohtaa peltiä kun kahtelin silloin. Pitää vielä ihan ajatuksen kans uudelleen tutkailla. Mites se vakioputki, onko se 2,5" paksu?
Laitetaan tähän jotain kunhan ensin keksitään....

Poissa modsman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 748
  • www.vrcf.fi
Moro,

Mitenkähän paljon V70 T5 MkII -vm. 2001 äänet kovenevat jos korvaa takapöntön suoralla putkella? Orig. matkalaukku on tullut tiensä päähän. Joka puolelta alkanut hajoamaan. Ajettu n. 300tkm.
« Viimeksi muokattu: 08.09.2017, 02:29:00 kirjoittanut modsman »
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Moro,

Mitenkähän paljon V70 T5 MkII -vm. 2001 äänet kovenevat jos korvaa takapöntön suoralla putkella? Orig. matkalaukku on tullut tiensä päähän. Joka puolelta alkanut hajoamaan. Ajettu n. 300tkm.
Moro, ei kauheasti. Suosittelen kuitenki ferritan cat-back rosterisatsia tuohon, se ei nykyään enää kauheita maksa ja ääni on sporttinen mutta hillitty.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo