Futurez  Kulkukoira

Volvo 1.6d 2011

  • 16 Vastauksia
  • 4770 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ranskalainen otsassa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Volvo 1.6d 2011
« : 14.04.2018, 10:33:43 »
2011 vuoden 8 venttiilinen toiminta epämääräistä. Pakkasella sekä kylmällä moottorilla toimii hyvin. Kun ilma lämpenee häviää moottorista vedot alakierroksilta täysin. Liikkeelle lähtöön ei meinaa vääntö riittää. Vastaa kaasun painallukseen viiveellä ja vedot alkaa 1500 kierroksen jälkeen.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: Volvo 1.6d 2011
« Vastaus #1 : 14.04.2018, 14:04:20 »
2011 vuoden 8 venttiilinen toiminta epämääräistä. Pakkasella sekä kylmällä moottorilla toimii hyvin. Kun ilma lämpenee häviää moottorista vedot alakierroksilta täysin. Liikkeelle lähtöön ei meinaa vääntö riittää. Vastaa kaasun painallukseen viiveellä ja vedot alkaa 1500 kierroksen jälkeen.

EGR takkuaa tai jokin lämpötila-anturi lämmetessään heittää överiksi.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Ranskalainen otsassa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 1.6d 2011
« Vastaus #2 : 14.04.2018, 15:05:57 »
Mieleen istui ajatus. Edellisessä huollossa on jätetty asioita tekemättä. Ilmanputsarista alkaen jätetty asioita huomioimatta. Liekö öljyjäkään uusittu. Välillä jarrutkin vinoilee. Oliskohan alipainepuolella öljyn takia puutosta imusta. Vaihdanpa öljyt ja suodattimen. Seuraavaksi sitten luettavaksi korjaamolle.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: Volvo 1.6d 2011
« Vastaus #3 : 14.04.2018, 16:25:47 »
Eivät liity alipaine ja öljyt toisiinsa.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Ranskalainen otsassa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 1.6d 2011
« Vastaus #4 : 14.04.2018, 17:00:34 »
Ok. Oli siellä yksi koodi p060a00 pysyvä

Poissa Ranskalainen otsassa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 1.6d 2011
« Vastaus #5 : 14.04.2018, 19:42:11 »
Ahdin yli ahtaa, solenoidi rikki? Ja tarkoittanee uuden ahtimen hankintaa?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: Volvo 1.6d 2011
« Vastaus #6 : 14.04.2018, 21:03:38 »
Ok. Oli siellä yksi koodi p060a00 pysyvä

Tuo on vähän hämäävä koodi kun kertoo ohjainlaitteen sisäisestä viasta. Veikkaan nyt, että esim. MAP-anturi on rikki tai likainen. Livedataa testerillä auto sammuisissa ja käynnissä tutkimaan, oikotietä selvittämiseen ei ole. Mistä päättelit, että yliahtaa?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Ranskalainen otsassa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 1.6d 2011
« Vastaus #7 : 14.04.2018, 22:31:09 »
Anturit antaa livenä ok arvoja. Ahdin tarjoili parkkipaikalla paikallaan yli 1 baria kun painoi kaasua. Map anturi putsattu, samoin ilmamassa-anturi. Olisi toki loistohomma jos olisin väärässä tämänkin asian kohdalla

Poissa Ranskalainen otsassa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 1.6d 2011
« Vastaus #8 : 15.04.2018, 14:34:41 »
Ei se kyllämitään yliahtoja tarjoile... Kyllä se enempi haisee egr:lle. Saakohan sitä putsailtua?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: Volvo 1.6d 2011
« Vastaus #9 : 15.04.2018, 17:30:10 »
Ei se kyllämitään yliahtoja tarjoile... Kyllä se enempi haisee egr:lle. Saakohan sitä putsailtua?

Saa, mutta jos on ajatuksena ohjelmointi niin ei kannata. Putsaus voi hetken auttaa.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Ranskalainen otsassa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 1.6d 2011
« Vastaus #10 : 16.04.2018, 06:51:29 »
Se oli niin siisti että ihan pahaa teki. Ja liikkui ymmärtääkseni oikealla tavalla. Maf ja map putsattu uudemman kerran virallisen valvojan läsnäollessa. Työmatka kertoo oliko apuja.

Poissa Ranskalainen otsassa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 1.6d 2011
« Vastaus #11 : 16.04.2018, 17:55:30 »
Minkälaisia ahtoja saa kone tarjoilla jos ei ole vetopäällä vaan parkissa lyö kaasun pohjaan?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: Volvo 1.6d 2011
« Vastaus #12 : 16.04.2018, 21:20:53 »
Minkälaisia ahtoja saa kone tarjoilla jos ei ole vetopäällä vaan parkissa lyö kaasun pohjaan?
En ole aivan varma, mutta eiköhän ahdot käy hetkellisesti tapissa ryntäytyksessäkin. Vedossa pitäisi ahtaa 1,62 bar (absolute pressure 2,62 bar) eli enemmän kuin obd-palikat suostuu näyttämään. Lukijoissa luvut loppuu 2,55 bar kohdalla ja alkaa piirtämään suoraa viivaa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: Volvo 1.6d 2011
« Vastaus #13 : 17.04.2018, 01:45:20 »
Paikallaan ei ota täysiä ahtoja millään. Sanoisin 1bar luokkaa voi hetkellisesti nousta.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Ranskalainen otsassa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 1.6d 2011
« Vastaus #14 : 17.04.2018, 08:22:02 »
Tämä selvensi tilannetta. Maffin parempi putsaus kevensi oireilua. Loppu taitaa selittyä horolla ilmansuodattimella.

 

Ateho  Elekma