Ateho  Elekma

S40 1.9TD ilmastoinnin jälkiasennus.

  • 1 Vastauksia
  • 1704 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa WerkkuH

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
S40 1.9TD ilmastoinnin jälkiasennus.
« : 20.04.2018, 08:20:49 »
Heippa hei! Onko jollain kokemusta s40 ilmastoinnin jälkiasennuksesta itse? Mulla olis muuten kaikinpuolin hyvä 1.9td s40 jolla ajettukkin vaan 230tkm. Ainoana murheena nyt vaan on se, että auto hipoisi täydellisyyttä jos saisi vielä ilmastoinnin ja vakkarin siihen. Vakkari on ilmeisesti aika paljon kivuttomampi asennus kuin tämä ilmastointi. :-\

En löytänyt kyseisestä asiasta keskustelua niin ajattelin aloittaa uuden. Jos semmonen kuitenkin on mutta mulla jäänyt vaan huomaamatta niin semmoisen voi tietenkin tähän linkata. :D

Auto siis vuoden 2001, 115hv koneella mikäli se vaikuttaa ::)
« Viimeksi muokattu: 20.04.2018, 08:58:58 kirjoittanut WerkkuH »
Werkku

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 1.9TD ilmastoinnin jälkiasennus.
« Vastaus #1 : 29.04.2018, 11:55:30 »
Hetki jo mennyt tässäkin.
Alkuperäisen ilmastoinnin asennus autoon jossa sitä ei ole, ei ole ihan pieni juttu. On toki tehtävissä jos on esimerkiksi toinen yksilö josta kaiken tarvittavan purkaa pois, irtokamana hankkimista en näkisi kovin järkevänä vaihtoehtona kun aina jotain puuttuu kuitenkin jne jne. Luovuttaja-autokin saisi olla mahdollisimman samanlainen.

Autostasi puuttuu: ilmastoinnin lauhdutin keulalta, putkitukset-venttiilit-kuivain, kompressori, kojelaudan sisältä höyrystinkenno, käyttöpaneli, koko ilmastointi-lämmityslaite yksikkö kojalaudan sisällä saattaa olla erilainen kuin ilman ilmastointia olevassa, johtosarjassa saattaa olla valmius uusille laitteille tai sitten ei jolloin joudut laittamaan johtosarjankin.
Lisäksi jossain tapauksissa muissakin osissa saatta olla eroa ilmastoitu vs. ilmastoimaton malli, jolloin joutuisit vaihtelemaan nekin.

Jälkiasennusilmastointeja on, mutta miten ne sopivat nykyautoihin joissa kojelauta ja kabiini muutenkin on ihan liian kliininen sekä pakattu turvalaitteilla. Voin olla väärässä, mutta ne lienevät tarkoitettu ennemminkin veheksiin jossa kojelauta on jollain tavalla kulmikkaampi/vapaata tilaa esim. alapuolella.

Kun kyseessä on tavan bulkkiauto niin jättäisin moisen urakan suunnittelupöydälle, johonkin erikoisempaan harrastevehekseen voisin ajatella mutta sekin ehdoton ehkä. Yks kaveri laittoi taannoin erääseen vanhempaan autoon suht perinteisen manuaali-ilmastoinnin, ja hommaa kyllä riitti vaikka ko. autossa ilmastointilaitos on erillinen yksikkö hanskalokeron takana.
« Viimeksi muokattu: 29.04.2018, 12:02:21 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron