Carcom Oy  Ateho

S90 Royal ongelmia

  • 7 Vastauksia
  • 2060 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Koljuus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
S90 Royal ongelmia
« : 01.05.2018, 19:36:48 »
Potilas S90 Royal -97
Talven seisonnan jälkeen ei käynnisty. Akun laitoin paikalleen ja avaimesta käänsin niin kerran naksahti ja sen jälkeen yrittäessä efekti lähes sama kuin immobilizer ois päällä, paitsi että diodi kertoo sen olevan kuitattu.
Lisäksi takaoven lukko reistaa. Välillä ei lukita kaukosäätimellä ja joskus kun sen saa auki nii kahva jumittaa siten ettei ovea saa kiinni

Poissa Koljuus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: S90 Royal ongelmia
« Vastaus #1 : 03.05.2018, 19:56:12 »
Nyt sen sai ränklättyä käyntiin. Pari kertaa vaihdevipua p-n väliä rumppas ni sai käynnistettyä. Mut toinen startti epäonnistui taas. Tällä kertaa kerkesi kone pyörähtää puol kierrosta kunnes lakkasi starttaamasta. Voisiko ongelman aiheuttaa PNP kytkin vai mikä se oli?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: S90 Royal ongelmia
« Vastaus #2 : 03.05.2018, 20:21:19 »
Siltähän se vaikuttaa. Asentotunnistin(PNP) laatikonkupeesta irti, auki ja putsaten.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: S90 Royal ongelmia
« Vastaus #3 : 04.05.2018, 07:30:44 »
Tuossa kuvia operaatiosta.











Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Koljuus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: S90 Royal ongelmia
« Vastaus #4 : 04.05.2018, 19:25:28 »
Pitää alkaa näppäilemään josko taas täksi kesäksi saisi sen ajoon. Onnistuuko pnp kytkimen irroitus loota paikallaan vai pitääkö puottaa aski irti?

Poissa 244 V8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: S90 Royal ongelmia
« Vastaus #5 : 04.05.2018, 22:29:28 »
Onnistuu
PV -65.AMAZON -67 ja 68. 142-69.164-70.144-73.242-75.244GLD/V8-80.343 1,4-79 ja-80 ja-83.360 -84.740 2,3 -85.760-85.960 2,5 -95.S90-97. S90-98 V8 +JENKIT ja monet muut.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: S90 Royal ongelmia
« Vastaus #6 : 05.05.2018, 08:47:35 »
Tuossa ohjetta.








Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Koljuus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: S90 Royal ongelmia
« Vastaus #7 : 01.06.2018, 12:45:32 »
PNP ongelma ratkesi kuin itsestään.
Lisää kuitenkin ilmeni.
Eli katsastus ja kuuluisat nivomaatit takana. Testit ei anna arvoja vaikka irrallaan tolppaa pumpatessa tuntuu toimivalta.
Vaihtoehtoina ilmeisesti joko uudet nivot, rallyracelta säädettävät tolpat, tai jumpata teräksinen lehtijousi ja normaalit tolpat tilalle.

Mieluiten pitäisin nivot ajotuntuman ja alkuperäisyyden takia.
Huhu kertoo että joskus olisi saanut poikkeuslupia näille että välttää normaalin iskaritestin taka-akselin osalta. Pitääkö paikkansa? Millä ilveellä olette saaneet nivot leimasta läpi? Auto on harrasteena eli ei talviajoa, ja joku väittää etteivät kestä seisottamista?

 

Samppasport  Futurez