Carcom Oy  Ateho

940 B230FB -94 Hyytyy ajosta ja vika esiintyy koko ajan tiheämmin

  • 6 Vastauksia
  • 2428 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Moikka

Otsikon autosta kyse ja siihen kaivattaisiin hyviä vinkkejä.

Tarinaa alusta. Alkoi hyytymään kesken ajon, lähti kuitenkin käyntiin ja alkuun epäilys oli sytytyspuolen ongelmasta. Virranjakajan pyörijä olikin vaihtoa vailla ja samalla uudet tulpanjohdot. Hetken jo luuli, että ongelma poistui mutta hyytyi uudelleen. Hetken odottelun jälkeen matkaa pääsi jatkamaan. Antoi vikakoodin "1-2-1 MAP-anturi (imusarjan alipaineanturi) tai MAF-anturi (ilmamäärämittari)".

Nyt ongelma esiintyy jo noin 5-10 minuutin tyhjäkäynnin tai ajon jälkeen. Hyytyy täysin tyhjäkäynnillä tai kierroksilla.

Tähän asti on uusittu:

-Tulpat
-Tulpanjohdot
-Virranjakajan koppa + pyörijä
-Puola
-Bensapumpun rele

Osien uusinnan ja katin tarkastuksen jälkeen ei vikakoodeja. Näiden lisäksi kokeiltu kahdella eri IMM:llä, sekä ilman. Katti myös tarkastettu eikä putkenkaan pitäisi olla tukossa. Tähän astin Lambdavalo ei ole syttynyt mutta ilman IMM syttyi tyhjäkäynnillä mutta hävisi kierroksilla. Takaisin kytkettyä jäi palamaan koko ajan ja antoi taas vikakoodin 1-2-1.

Olisiko kenellekään hyviä vinkkejä tai neuvoja mistä vianhakua osaisi jatkaa tai mikä ongelma voisi olla kyseessä? Nyt alkaa olla jo hieman haastavaa jatkaa. Suuret kiitokset jo etukäteen
« Viimeksi muokattu: 04.07.2018, 22:16:08 kirjoittanut Niksu »
Seat Leon Cupra 290 -19

Slerbahuuli

  • Vieras
Lämpöanturin mittaisin. Eli sylinterikannessa taaempi anturi imusarjan alla. FAQssa on ohjeita tuon mittaukselle.

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Lämpöanturin mittaisin. Eli sylinterikannessa taaempi anturi imusarjan alla. FAQssa on ohjeita tuon mittaukselle.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.msg6878#msg6878

Ilmeisesti tuo osa ja ohje kyseessä, sekä voi aiheuttaa tuon kaltaisia oireita?
Seat Leon Cupra 290 -19

Slerbahuuli

  • Vieras
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.msg6878#msg6878

Ilmeisesti tuo osa ja ohje kyseessä, sekä voi aiheuttaa tuon kaltaisia oireita?
Kyllä. Luotettavinta on mitata ECUn päästä, mutta moni on mittaillut suoraan anturista.

Rikkinäinen anturi voi (omien) kokemusten mukaan aiheuttaa vähän mitä sattuu käyntihäiriötä.

Kun hyytyy ja starttaat, liikkuuko kierroslukumittari/lupaileeko ollenkaan? Kuolemassa oleva YKK anturikin voi tuollaista teettää.

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Kyllä. Luotettavinta on mitata ECUn päästä, mutta moni on mittaillut suoraan anturista.

Rikkinäinen anturi voi (omien) kokemusten mukaan aiheuttaa vähän mitä sattuu käyntihäiriötä.

Kun hyytyy ja starttaat, liikkuuko kierroslukumittari/lupaileeko ollenkaan? Kuolemassa oleva YKK anturikin voi tuollaista teettää.

Täytyy tutkia tarkemmin tuota.

Hyytyessä kierrokset leikkaavat kokonaan pois eli mittari hyppää heti nollaan ja kun suoraan yrittää startata uudelleen, pyörittää iloisesti mutta ei lähde. Kierroslukumittarissa ei siis ole eloa. Pari minuuttia kun odottaa jaksaa hetken käydä.
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
YKK-anturi tai sytkäpääte. Tekeekö bensaa/kipinää kun ei lähde? Jos ei tee bensaa eikä kipinää, YKK anturi, jos tekee bensaa niin sytkäpääte.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
YKK-anturi tai sytkäpääte. Tekeekö bensaa/kipinää kun ei lähde? Jos ei tee bensaa eikä kipinää, YKK anturi, jos tekee bensaa niin sytkäpääte.

Sytytyspääte löytyi tarvikkeena järkevään hintaan. Menee huomenna testaukseen. Bensa vähän kyllä tuoksuu kun yrittää käynnistää hyytymisen jälkeen.

Tähän vielä lisäys jos joku saa apuja. Korjaantui sytytyspäätteen vaihdolla.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2018, 22:36:43 kirjoittanut Niksu »
Seat Leon Cupra 290 -19

 

RallyBaron  Samppasport