Totta joka sana, mutta usein jää sitten "ei tarvitse oikaista" -remontissa se pinnan tutkiminen vähemmälle (ei tehdä). Tällöin riittää, kun havaitsematta jää yksi roso/huokonen väärässä kohtaa tasopintaa, niin ei pidä.
Tuommoisen roson voi saada aikaiseksi ajamalla pikkuisen vuotavalla pahvilla (ei tee painetta tms. vaan vähän tihmii ja hävittää nestettä) pitkään ja lantrailemalla pelkkää vettä järjestelmään.
Joo, siis ehdottomasti jos pinnoissa on mitään sanomista niin varmempihan se on hipasta lastu poies. Lähinnä tuumin, että ei se ole mikään automaattisesti pakollinen asia ja totesin että itselläni on yhtä vaille kaikki siltäänsä kasatut pitänyt kyllä, tasopintoja on useimmiten kevyesti hierasta tyyliin 400 paperilla öljyn kera isommat saisset poies, pari kertaa on kasattu aika pahankin näkösiä ja kyllä ne toimii.
Pienenä vinkkinä, mikä säästää paljon siivoamista kantta irrottaessa on ajaa kone ensin kuumaksi, sammuttaa huoltopisteeseen ja laskea heti kuumana vedet poies koneesta, sitten jättää vähintään yön yli seisomaan siihen. Ensimmäisellä haetaan sitä, että kantta irrottaessa kanteen ei ole jäänyt pakkasnesteitä, ja ne eivät löydy sylintereistä kannen irrotuksen jälkeen, ja jälkimmäinen antaa öljyille aika valua kannesta poies, jolloinka kannen irrotuksesta seuraava öljykatastrofi on paljon pienempi