Autodiagnoosi  Carcom Oy

940 B230ft oksentaa vettä paisarista

  • 30 Vastauksia
  • 6332 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
« Vastaus #15 : 24.05.2018, 09:29:43 »
Toimiihan paisarin painekorkki oikein? Oma d5 purskautteli ja hävitti viime talvena nesteitä, kun paine korkki ei avautunut ja välillä jumi kiinni.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa valde

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
« Vastaus #16 : 24.05.2018, 09:31:30 »
Toimiihan paisarin painekorkki oikein? Oma d5 purskautteli ja hävitti viime talvena nesteitä, kun paine korkki ei avautunut ja välillä jumi kiinni.

Korkki on alle 2kk vanha ja ostettu volvolta. Työnsi vesiä pihalle myös vaikka korkki oli kokonaan pois
V60CC D4 AWD


Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
« Vastaus #17 : 25.05.2018, 13:54:59 »
Kyllä tuo jyrkästi kansipahvilta kuulostaa. Ja plaanaus on tarpeeton jos kansi on suora, senhän taas näkee hyvällä koneistetulla passin kyljellä (jos on, mie en tiä mistä tuo on tullu tuo koneistetulla kyljellä oleva alumiinipassi mulle) tai vaikka teräsviivaimellakin. 8 kymppiä (kyllä, melkein milli) kun on vinokoneen kansi poikkisuunnassa (oikeasti!) kiero, niin se ei enää pidä uudellakaan pahvilla. On muuten ainoa kerta, kun on jäänyt pitämättä uudella pahvilla kun vaan lätkäsee kannen kiinni ja kiristää pultit ohjeen mukaan. Kahden käden sormet ei riitä auki olleisiin koneisiin...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
« Vastaus #18 : 25.05.2018, 14:45:06 »
Kyllä tuo jyrkästi kansipahvilta kuulostaa. Ja plaanaus on tarpeeton jos kansi on suora, senhän taas näkee hyvällä koneistetulla passin kyljellä (jos on, mie en tiä mistä tuo on tullu tuo koneistetulla kyljellä oleva alumiinipassi mulle) tai vaikka teräsviivaimellakin. 8 kymppiä (kyllä, melkein milli) kun on vinokoneen kansi poikkisuunnassa (oikeasti!) kiero, niin se ei enää pidä uudellakaan pahvilla. On muuten ainoa kerta, kun on jäänyt pitämättä uudella pahvilla kun vaan lätkäsee kannen kiinni ja kiristää pultit ohjeen mukaan. Kahden käden sormet ei riitä auki olleisiin koneisiin...
Totta joka sana, mutta usein jää sitten "ei tarvitse oikaista" -remontissa se pinnan tutkiminen vähemmälle (ei tehdä). Tällöin riittää, kun havaitsematta jää yksi roso/huokonen väärässä kohtaa tasopintaa, niin ei pidä.

Tuommoisen roson voi saada aikaiseksi ajamalla pikkuisen vuotavalla pahvilla (ei tee painetta tms. vaan vähän tihmii ja hävittää nestettä) pitkään ja lantrailemalla pelkkää vettä järjestelmään.

Poissa valde

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
« Vastaus #19 : 25.05.2018, 16:57:50 »
Parempi se kansi on höylätä nyt kun otan koneen auki. En ala 60€ säästön takia ottamaan riskiä, että homma menee käteen.
V60CC D4 AWD


Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
« Vastaus #20 : 25.05.2018, 17:13:32 »
Totta joka sana, mutta usein jää sitten "ei tarvitse oikaista" -remontissa se pinnan tutkiminen vähemmälle (ei tehdä). Tällöin riittää, kun havaitsematta jää yksi roso/huokonen väärässä kohtaa tasopintaa, niin ei pidä.

Tuommoisen roson voi saada aikaiseksi ajamalla pikkuisen vuotavalla pahvilla (ei tee painetta tms. vaan vähän tihmii ja hävittää nestettä) pitkään ja lantrailemalla pelkkää vettä järjestelmään.
Joo, siis ehdottomasti jos pinnoissa on mitään sanomista niin varmempihan se on hipasta lastu poies. Lähinnä tuumin, että ei se ole mikään automaattisesti pakollinen asia ja totesin että itselläni on yhtä vaille kaikki siltäänsä kasatut pitänyt kyllä, tasopintoja on useimmiten kevyesti hierasta tyyliin 400 paperilla öljyn kera isommat saisset poies, pari kertaa on kasattu aika pahankin näkösiä ja kyllä ne toimii.

Pienenä vinkkinä, mikä säästää paljon siivoamista kantta irrottaessa on ajaa kone ensin kuumaksi, sammuttaa huoltopisteeseen ja laskea heti kuumana vedet poies koneesta, sitten jättää vähintään yön yli seisomaan siihen. Ensimmäisellä haetaan sitä, että kantta irrottaessa kanteen ei ole jäänyt pakkasnesteitä, ja ne eivät löydy sylintereistä kannen irrotuksen jälkeen, ja jälkimmäinen antaa öljyille aika valua kannesta poies, jolloinka kannen irrotuksesta seuraava öljykatastrofi on paljon pienempi  :P
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa valde

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
« Vastaus #21 : 25.05.2018, 20:26:32 »
Pienenä vinkkinä, mikä säästää paljon siivoamista kantta irrottaessa on ajaa kone ensin kuumaksi, sammuttaa huoltopisteeseen ja laskea heti kuumana vedet poies koneesta, sitten jättää vähintään yön yli seisomaan siihen. Ensimmäisellä haetaan sitä, että kantta irrottaessa kanteen ei ole jäänyt pakkasnesteitä, ja ne eivät löydy sylintereistä kannen irrotuksen jälkeen, ja jälkimmäinen antaa öljyille aika valua kannesta poies, jolloinka kannen irrotuksesta seuraava öljykatastrofi on paljon pienempi  :P

Tuo nestevinkki onkin ihan näppärä, tosin taitaa helposti saada kuumat vedet kynsilleen tuossa hommassa  ::) Suodatinjalan tyhjennysropusta pitäisi kuitenkin onnistua varmaan aika mallikkaasti. Senverran paljon on töitä ja viikonloput menee muualla niin joka tapauksessa ei varmaankaan kerkeä samana päivänä laskemaan nesteitä pihalle, purkamaan kaikkea oheis-skeidaa kannen ympäriltä sekä irroittamaaan hattua.
V60CC D4 AWD


Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
« Vastaus #22 : 25.05.2018, 20:56:10 »
Tuo nestevinkki onkin ihan näppärä, tosin taitaa helposti saada kuumat vedet kynsilleen tuossa hommassa  ::) Suodatinjalan tyhjennysropusta pitäisi kuitenkin onnistua varmaan aika mallikkaasti. Senverran paljon on töitä ja viikonloput menee muualla niin joka tapauksessa ei varmaankaan kerkeä samana päivänä laskemaan nesteitä pihalle, purkamaan kaikkea oheis-skeidaa kannen ympäriltä sekä irroittamaaan hattua.
Joo siis kannattaa raottaa vähän korkista paineet ulos ensin ja odotella 5-10 min, mutta nimenomaan vitsi on että kuumalla koneella kun tekee, niin ne pienet taskut vettä kannesta haihtuu kun vedet päästää poies heti kun mahdollista. Vähentää siivoustarvetta runsaasti...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
« Vastaus #23 : 25.05.2018, 21:48:24 »
Ei se R4 koneen kansi ihan helposti kieroksi taida mennä, ellei ole pahasti ylikuumentumaan päässyt. Tiedän kanssa pari vinokonetta, mistä kansia käytetty irti montakin kertaa ja ikinä ei kantta ole oikaistu ja aina on pitänyt eikä vuoda tiiviste, lisäksi moottorissa on ollut ahtopaineet 1-1.5bar väliltä. Olen kans vaihtanut 1.7 rellukoneeseen käytetyn kannen uuden tiivisteen kanssa ja hyvin pelasi sekin ilman oikaisua.

Yhdestä S40 R4 tinakoneestakin (B4204S) oli kansi viime talvena irti remontin takia, eikä sitäkään plaanailtu/oikaistu. Takaisin kiinni uudella pahvilla ja hyvin pelasi sekin.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2018, 22:05:37 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
« Vastaus #24 : 25.05.2018, 22:14:20 »
Ei se R4 koneen kansi ihan helposti kieroksi taida mennä, ellei ole pahasti ylikuumentumaan päässyt. Tiedän kanssa pari vinokonetta, mistä kansia käytetty irti montakin kertaa ja ikinä ei kantta ole oikaistu ja aina on pitänyt eikä vuoda tiiviste, lisäksi moottorissa on ollut ahtopaineet 1-1.5bar väliltä. Olen kans vaihtanut 1.7 rellukoneeseen käytetyn kannen uuden tiivisteen kanssa ja hyvin pelasi sekin ilman oikaisua.
8 kymppiä meni kansi kuopalle keskimmäisten pyttyjen välisen kannaksen kohdalta kun kone oli ajettu niin kuumaksi että se sammui lämpöleikkaantumiseen. Nyt menee jo off-topiciksi, mutta tarkennetaan näin tuota kokemusta siitä että ei nuo ihan vähästä mutkalle mene. Sama kone on yhä 50tkm myöhemmin ajossa samalla kannella ja alakerralla. Viimesen 20tkm aikana on mäntien kolina alkanut äityä koko lailla hirvittäväksi, mutta kai se 550tkm nurkilla on jo ehkä luonnollistakin kulumaa saanut osakseen, tuon kuumaksi ajamisen lisäksi  ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
« Vastaus #25 : 25.05.2018, 22:59:16 »
Jos kansi on vino kannattaa tarkistaa että nokka pyörii vapaasti. Kansi on muistakin paikoista vino.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa valde

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
« Vastaus #26 : 26.05.2018, 12:15:17 »
Jos kansi on vino kannattaa tarkistaa että nokka pyörii vapaasti. Kansi on muistakin paikoista vino.

Pitää tsekata, kunhan on aikaa nypätä auto osiin. Naapurista löytyy onneksi valmis rempattu 530 mikäli nykyinen on roskiskamaa  :D ei tarvitse kaukaa hakea. En usko, että on ainakaan kovin kieroksi vetänyt kun omana aikana ei ainakaan ole ylikuumentunut. Epäilen, että suurimpana tekijänä on aikaisempi kansiremontti joka ei välttämättä ole mennyt ihan putkeen.
V60CC D4 AWD


Poissa valde

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
« Vastaus #27 : 28.05.2018, 21:11:26 »
Tänään tuli hommaa aloiteltua, selvästi autolla ei kyllä ole kaikki hyvin kun lähti vaan kolmella käymään  :o vahva veikkaus, että paineen alla järjestelmä kuseksinut vettä pyttyyn.

Hetken kun hyrskytti lähti käymään kaikilla neljällä. Noh, kyllä tämä tästä, jakopäät ja suurin osa oheishiluista, letkuista ym on jo purettu pois niin enää on jäljellä ahtimen roippeiden, pakosarjan sekä imusarjan irroitus kannesta.
V60CC D4 AWD


Poissa valde

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
« Vastaus #28 : 30.05.2018, 19:39:16 »




no kappas kehveliä  :D
V60CC D4 AWD


Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
« Vastaus #29 : 30.05.2018, 20:19:24 »



no kappas kehveliä  :D
orastavaa vauriota! ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo