Elekma  Autoracing

V50 2.0D hiukkassuodatin

  • 228 Vastauksia
  • 138170 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2129
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #165 : 20.01.2016, 17:32:11 »
Auto S40, 2010, 2.0D kävi huollossa.
Olisivat laittaneet hiukkasloukun lisäainetta, mutta ko. täytettävää purkkia ei ole ollenkaan.

Ilmeisesti tässä siis malli, joka ei tartte tätä lisäainetta?

Kyllä, sinulla on mm. eri eculla oleva moottorinohjaus.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa paulipk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #166 : 24.01.2016, 22:29:58 »
Jaetaanpa kokemuksia tännekin. Autona vuoden 2010 V50 2.0D Powershift-automaatilla.

Mittarissa oli 197tkm, kun kone ilmoittaa "nokisuodatin täynnä". Jatkoin ajamista motarilla ja selvästi alkoi poltto. Noin vartin ajon jälkeen heitti moottorin vikavalon palamaan ja auton "limbmodeen" eli tehot pois. Ajelin samantein huoltoon, jossa selvisi että tyhjäkäynnillä suotimen paine-ero heilui 400-600 mbar välillä. Jotenkin ajotietokone oli jumissa, kun lämpötilat ennen ja jälkeen suotimen näyttivät samaa. Asentaja ehdotti, että vaihdetaan paine-eroanturi ensin, koska ei voi mennä suodatin tukkoon yhtäkkiä.

Anturin vaihdon jälkeen sai viat nollattua ja kone tuli järkiinsä. FORTEN DPF CLEANER tankkiin ja regenerointi ajamalla. Potilas toipui toistaiseksi, mutta lopun alkua jokatapauksessa näillä kilometreillä. Rahaa ei mennyt kuin 350e, jossa mukana myös määräaikaishuolto :) Sinisellä olisi varmasti vaihdettu suodatin yms eli ykkösen olisi saanut lyödä summan eteen.

KYSYMYS: Mikäli poistan loukun omatoimisesta niin pystyykö autolla ajamaan? Ajatuksena olisi ensin puuhastella autotallissa ja ajaa sitten ohjelmointiin.
V70 2010 2.4D

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2129
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #167 : 24.01.2016, 23:51:56 »
Voit tyhjätä ja sitten ajella ohjelmointiin. Tuota DPF cleaner myrkkyjä ei kannata käyttää, koska palaa niin kuumasti, että sulaa paikat. Tuossa juuri yksi CR-V odottaa kahta suutinta ja lambda-anturia kun Veho törkkäsi tökötit tankkiin ja tuo ei ole ainoa auto missä tuhoja on tullut. Käyttöohjekirjakin mainitsee, että mitään lisäaineita ei saa käyttää, joten ajele täydellä tankilla, jotta liemi on mahdollisimman laihaa.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa paulipk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #168 : 25.01.2016, 21:43:48 »
Kiitos vinkistä! Tankkasin huollon jälkeen melkein täyteen, tankissa noin 40 litraa Prodieseliä johon tuo Forte laimeni.
V70 2010 2.4D

Poissa antzaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #169 : 22.02.2016, 11:32:44 »
Nyt alkoi oman 2.0D V50 Volvoni hiukkassuodattimen poltto oireilla. Talvilomareissun alkumatkasta alkoi poltto ja tämä poltto jatkui 400km yhtäjaksoisesti. Siinä kohtaa vaihdoin alleni toisen auton. Volvo oli talvilomani aikana pajalla tutkittavana, mutta auto oli toiminut siellä normaalisti. Ajoivat autolla pitkän lenkin testeri kiinni, eikä mitään poikkeavaa löytynyt. Paine-ero oli ollut muistaakseni 130 mbar, eikä mitään vikakoodeja löytynyt. Myös paine-eroanturilta lähtevät putket oli tarkastettu ja oli kuulemma kunnossa. Hiukkassuodatin on vaihdettu 40 tkm sitten ja tähän asti pelannut täysin normaalisti. Autolla on nyt ajettu noin 200 tkm.

Eilen vaihdoin oman auton alleni takaisin ja poltto alkoi melkein heti. Poltto oli päällä jälleen 400km. Poltto loppuu välissä aina noin puolen minuutin ajaksi ja käynnistyy sitten heti uudelleen. Mikä tuon jatkuvan polton voi aiheuttaa? Kannattaako tuo anturi vaihtaa ensimmäisenä ja katsoa sen jälkeen tilannetta uudestaan? Tuon anturin ilmeisesti pystyy itse vaihtamaan ilman sen kummempia ohjelmointeja?




Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2129
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #170 : 22.02.2016, 12:22:06 »
Vaihda juu anturi ihan ekana. Sen vaihto on helppo ja ei vaadi ohjelmointeja. Jos ongelma jatkuu niin ota yhteyttä ja hoidetaan homma pois pysyvästi  ;)
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa A85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #171 : 08.04.2016, 09:22:00 »
P2002 Diesel Particulate Filter Efficiency Below Threshold B1 vikakoodi paukahti aamulla tauluun. Vinkkejä mistä vois johtua? Ihan vaan että olis tukkeutumassa? Korjaavana toimenpiteenä pidempi lenkki motarilla, pienellä vaihteella ja odotella että regenerointi tekee hommansa? Reiluun viikkoon en oo nyt tullu motarilla ajeltua, lähinnä maantietä ja nurkka-ajoa.  :buck2:

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6871
  • Kaikkee sitä...
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #172 : 08.04.2016, 09:53:31 »
P2002 Diesel Particulate Filter Efficiency Below Threshold B1 vikakoodi paukahti aamulla tauluun. Vinkkejä mistä vois johtua? Ihan vaan että olis tukkeutumassa? Korjaavana toimenpiteenä pidempi lenkki motarilla, pienellä vaihteella ja odotella että regenerointi tekee hommansa? Reiluun viikkoon en oo nyt tullu motarilla ajeltua, lähinnä maantietä ja nurkka-ajoa.  :buck2:

Minkäs verran metrejä ajettu?
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa A85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #173 : 08.04.2016, 10:25:36 »
Minkäs verran metrejä ajettu?

kohta tulee 160tkm mittariin.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6871
  • Kaikkee sitä...
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #174 : 08.04.2016, 12:36:58 »
kohta tulee 160tkm mittariin.

Saattas olla vaihtokunnossa mutta tuossa lisää: http://www.obd-codes.com/p2002
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa A85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #175 : 08.04.2016, 15:21:48 »
Mitään haisua lähteekö toi koodi itellään pois jos esim onnistuu tekemään polton? Paine-eroanturin tarkistin ja päällisinpuolin se vaikutti ehjältä.

Poissa A85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #176 : 08.04.2016, 18:50:23 »
Kävin heittämässä 150km lenkin motarilla ja puolessa välissä nollasin koodit ja ei oo sen jälkeen syttyny valo.

Poissa A85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #177 : 11.04.2016, 09:47:11 »
Niinhän se taas sytytti valon kun pisti kylmiltään tulille ja ehti ajamaan vajaat 10min. Ilmeisesti ei tykkää kylmäkäynnistyksistä, kun lämpösenä ei sitten sytyttele tuota valoa.  :(

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2129
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #178 : 11.04.2016, 12:35:52 »
Niinhän se taas sytytti valon kun pisti kylmiltään tulille ja ehti ajamaan vajaat 10min. Ilmeisesti ei tykkää kylmäkäynnistyksistä, kun lämpösenä ei sitten sytyttele tuota valoa.  :(

Kyllä se nyt kuulostaa siltä, että on kaksi vaihtoehtoa: DPF poisto tai sen uusiminen. Kummatkin ovat käytännössä saman hintaiset toimenpiteet. Poistossa ongelmat häviävät ikuisiksi ajoiksi ja kulutus tippuu jne. Uusi pönttö toimii taas aikansa kunnes taas. Jos aikoo autoa pitää niin itse poistaisin ja jos vuoden sisällä on tarkoitus vaihtaa niin uuden laittaisin. Mistäpäin olet?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa A85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #179 : 11.04.2016, 13:26:02 »
Kyllä se nyt kuulostaa siltä, että on kaksi vaihtoehtoa: DPF poisto tai sen uusiminen. Kummatkin ovat käytännössä saman hintaiset toimenpiteet. Poistossa ongelmat häviävät ikuisiksi ajoiksi ja kulutus tippuu jne. Uusi pönttö toimii taas aikansa kunnes taas. Jos aikoo autoa pitää niin itse poistaisin ja jos vuoden sisällä on tarkoitus vaihtaa niin uuden laittaisin. Mistäpäin olet?

Vastahan tuon loppuksesästä ostin, joten ei nyt ihan heti tarkotus ollut vaihtaa  :D Auto liikenteessä Riihimäki-Hyvinkää seudulla.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy