Samppasport  Futurez

v50 1.6d hiukkassuodattimen paine-eroanturi

  • 10 Vastauksia
  • 7642 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kymis33

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
v50 1.6d hiukkassuodattimen paine-eroanturi
« : 09.06.2018, 17:45:46 »
Hei,

Olen 10tkm sitten vaihdattunut hiukkassuodattimen, tilasin sen eBayn kautta huokeaan hintaan Englannista.

Nyt auto menee vikamoodiin ja tehot lähtee pois. Vikakoodina tuli hiukkassuodatin täynnä ja paine-eroanturin vika.
Vaihdoin paine-eroanturin uuteen, mutta vika ei poistu.

Parhaimmiillaan olen päässyn ajamaan parikymmentä minuuttia kunnes vika iskee taas. Usein se tulee koodien nollauksen jälkeen heti takaisin. Nyt tulee viaksi, että hiukkasuodatin täynnä.

Vidan mukaan tyhjäkäynnillä paineen pitää olla 3-20hPa välillä. Usein se sitä näyttikin, mutta joskus kaasuttelun jälkeen se laski noin 40 hPa paikkeille, joskus taas normaaleihin arvoihin. Kun Vida oli autossa kiinni ja kävin ajelemassa niin paineet oli maksimissa 400hPa paikkeilla, mutta silloin vikaa ei tullut. Heti kun ottaa koneen irti autosta, niin vika tietenkin palautuu, eikä nää sitä arvoa missä vika lähtee päälle. Kun auto on sammuksissa niin arvon pitäisi olla 0, mutta kerran se oli 9 hPa.

Regenerointia en saanut päälle, mutta tämä ehkä Vidan syy, toimii hieman takkuisesti välillä ja yhteys katkeaa joka kerta kun regenerointia yrittää.

Kun otan putket pois anturilta, niin auto tuntuu toimivan eikä vikaa ole ainakaan vielä tullut takaisin.

Pitkääkö tuo anturi kalibroida jotenkin, Vidasta en löytänyt mitään siihen viittaavaa? Nyt jännittää, että onko tuossa parin sadan euron suodattimessa tosiaan joku vika vai onko se edelleen anturi joka ei näytä oikein.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2018, 18:18:29 kirjoittanut Chall »

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: v50 1.6d hiukkassuodattimen paine-eroanturi
« Vastaus #1 : 10.06.2018, 16:44:48 »
Anturi on rikki, ei auta kalibroinnit.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa kymis33

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: v50 1.6d hiukkassuodattimen paine-eroanturi
« Vastaus #2 : 10.06.2018, 18:29:50 »
Anturi on vaihdettu, onko uusikin anturi viallinen?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: v50 1.6d hiukkassuodattimen paine-eroanturi
« Vastaus #3 : 10.06.2018, 19:11:56 »
Anturi on vaihdettu, onko uusikin anturi viallinen?

On jos noin vaihtelee arvot.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa kymis33

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: v50 1.6d hiukkassuodattimen paine-eroanturi
« Vastaus #4 : 14.06.2018, 10:01:19 »
Hei,

Olen 10tkm sitten vaihdattunut hiukkassuodattimen, tilasin sen eBayn kautta huokeaan hintaan Englannista.

Nyt auto menee vikamoodiin ja tehot lähtee pois. Vikakoodina tuli hiukkassuodatin täynnä ja paine-eroanturin vika.
Vaihdoin paine-eroanturin uuteen, mutta vika ei poistu.

Parhaimmiillaan olen päässyn ajamaan parikymmentä minuuttia kunnes vika iskee taas. Usein se tulee koodien nollauksen jälkeen heti takaisin. Nyt tulee viaksi, että hiukkasuodatin täynnä.

Vidan mukaan tyhjäkäynnillä paineen pitää olla 3-20hPa välillä. Usein se sitä näyttikin, mutta joskus kaasuttelun jälkeen se laski noin 40 hPa paikkeille, joskus taas normaaleihin arvoihin. Kun Vida oli autossa kiinni ja kävin ajelemassa niin paineet oli maksimissa 400hPa paikkeilla, mutta silloin vikaa ei tullut. Heti kun ottaa koneen irti autosta, niin vika tietenkin palautuu, eikä nää sitä arvoa missä vika lähtee päälle. Kun auto on sammuksissa niin arvon pitäisi olla 0, mutta kerran se oli 9 hPa.

Regenerointia en saanut päälle, mutta tämä ehkä Vidan syy, toimii hieman takkuisesti välillä ja yhteys katkeaa joka kerta kun regenerointia yrittää.

Kun otan putket pois anturilta, niin auto tuntuu toimivan eikä vikaa ole ainakaan vielä tullut takaisin.

Pitkääkö tuo anturi kalibroida jotenkin, Vidasta en löytänyt mitään siihen viittaavaa? Nyt jännittää, että onko tuossa parin sadan euron suodattimessa tosiaan joku vika vai onko se edelleen anturi joka ei näytä oikein.

Hiukkassuodatin oli tukossa. Syynä todennäköisesti puoliksi rikki mennyt lämpötila-anturi, joka näytti koko ajan 99 astetta ja tästä syystä ei osannut antaa edes vikakoodia. Oletus on, että anturin takia polttoa ei ole tapahtunut ja suodin mennyt tukkoon.
Hiukkassuodatin ja anturi meni vaihtoon. 1000e

Poissa Vulva man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: v50 1.6d hiukkassuodattimen paine-eroanturi
« Vastaus #5 : 14.07.2018, 17:09:21 »
Mulla hävisi tehot kesken ajon, ei anna kierroksia yli 3000. Ei antanut mitään tekstiä infotauluun. Mutta neljännen käynnistyksen jälkeen syttyi moottorisymboli joka ohjekirjan mukaan tarkoittaa vikaa auton pakokaasunpuhdistusjärjestelmässä.

Luin koodit ja kaksi koodia tuli. Toinen hiukkassuodattimesta ja toinen sen anturista. Livedataa kun luin niin paine-eroanturin arvo on jatkuvasti 20hpa, oli auto sammuksissa tai kierrokset mitkä tahansa.

Tietääkö joku onko tällä vialla mahdollisesti loukku täyttynyt vai meneekö auto limb-modeen polttoyrityksen seurauksena, vai kauanko täytyy ajaa tuollaisella anturin arvolla, että limb-mode ilmenee?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: v50 1.6d hiukkassuodattimen paine-eroanturi
« Vastaus #6 : 14.07.2018, 17:36:06 »
Mulla hävisi tehot kesken ajon, ei anna kierroksia yli 3000. Ei antanut mitään tekstiä infotauluun. Mutta neljännen käynnistyksen jälkeen syttyi moottorisymboli joka ohjekirjan mukaan tarkoittaa vikaa auton pakokaasunpuhdistusjärjestelmässä.

Luin koodit ja kaksi koodia tuli. Toinen hiukkassuodattimesta ja toinen sen anturista. Livedataa kun luin niin paine-eroanturin arvo on jatkuvasti 20hpa, oli auto sammuksissa tai kierrokset mitkä tahansa.

Tietääkö joku onko tällä vialla mahdollisesti loukku täyttynyt vai meneekö auto limb-modeen polttoyrityksen seurauksena, vai kauanko täytyy ajaa tuollaisella anturin arvolla, että limb-mode ilmenee?
Paine-eron pitäisi olla tyhjäkäynnillä 3-20 hpa. Menee limb-modeen jo yksistään tuon rikkinäisen anturin takia. Hiukkasloukku ei ole välttämättä vielä tukkeessa, kun tuo taitaa yrittää polttoa mitatun paine-eron takia jatkuvasti.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Vulva man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: v50 1.6d hiukkassuodattimen paine-eroanturi
« Vastaus #7 : 15.07.2018, 18:12:50 »
Käytin paine-eroanturin irti, sisältä löytyi vettä joka tuli toisesta anturin putkesta. Outoa, miten on mahtanut vesi sinne päästä? Onko laitteen kalvo/tai jokin muu mekaanisesti rikki ja pakokaasu pääsee kiertää laitteen läpi.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: v50 1.6d hiukkassuodattimen paine-eroanturi
« Vastaus #8 : 15.07.2018, 21:00:01 »
Käytin paine-eroanturin irti, sisältä löytyi vettä joka tuli toisesta anturin putkesta. Outoa, miten on mahtanut vesi sinne päästä? Onko laitteen kalvo/tai jokin muu mekaanisesti rikki ja pakokaasu pääsee kiertää laitteen läpi.

Sinne vaan kertyy kosteutta, joja tiivistyy vedeksi. Yksi syy siihen miksi anturi rikkoutuu.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Vulva man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: v50 1.6d hiukkassuodattimen paine-eroanturi
« Vastaus #9 : 16.07.2018, 10:03:10 »
Hiukkassuodatin oli tukossa. Syynä todennäköisesti puoliksi rikki mennyt lämpötila-anturi, joka näytti koko ajan 99 astetta ja tästä syystä ei osannut antaa edes vikakoodia.

Mulla näyttää lämpötilaanturi kylmänä 99,96 astetta, nurkka-ajossa nousee n.170C ja kakkosella kun täyskaasukiihdytin niin nousi 260C, liekkö anturikin menossa kun kylmänä on jo noin lämmin lukema.

Poissa Vulva man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: v50 1.6d hiukkassuodattimen paine-eroanturi
« Vastaus #10 : 19.07.2018, 11:44:58 »
Mulla hävisi tehot kesken ajon, ei anna kierroksia yli 3000. Ei antanut mitään tekstiä infotauluun. Mutta neljännen käynnistyksen jälkeen syttyi moottorisymboli joka ohjekirjan mukaan tarkoittaa vikaa auton pakokaasunpuhdistusjärjestelmässä.

Luin koodit ja kaksi koodia tuli. Toinen hiukkassuodattimesta ja toinen sen anturista. Livedataa kun luin niin paine-eroanturin arvo on jatkuvasti 20hpa, oli auto sammuksissa tai kierrokset mitkä tahansa.

Tietääkö joku onko tällä vialla mahdollisesti loukku täyttynyt vai meneekö auto limb-modeen polttoyrityksen seurauksena, vai kauanko täytyy ajaa tuollaisella anturin arvolla, että limb-mode ilmenee?

Tilasin uuden tarvikeanturin, mutta myyjä ilmoitti että se on myyntikiellossa heikon laadun vuoksi. Laitoin alkuperäisen anturin, nyt toimii auto. Uuden anturin arvot ovat 1-3hpa välillä joutokäynnillä ja maantiellä 10-20hpa välillä, kiihdyttäessä enemmän. Uusi anturi selvästi ravistaessa ja vanhasta ei kuulu mitään.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy