Elekma  Autoracing

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 12002 Vastauksia
  • 1155441 Lukukerrat

J4nne_, Greycap ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • The Insinööri - Järkkärimies
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7043
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Laitetaan tänne pieniä korjauskysymyksiä ja neuvonpyyntöjä, joille ei ole tarpeen tehdä omaa ketjua.

Myös kaikki yleiset pienet Volvojen tekniikkaan liittyvät jutut tänne.

Poissa o_j

  • VRCF ry jäsen 2017
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1351
Pistetään peli auki. Lähteekö b200k imusarjasta/kaasarista alipaineletku jarrutehostimelle, ja jos niin minkä kokoinen/millainen letku?

Auto 80km:n päässä enkä tajunnu tarkistaa. :idiot2:
V50 2,0d -06
S80 tdi -99
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3166
  • Boxy, but good
Pistetään peli auki. Lähteekö b200k imusarjasta/kaasarista alipaineletku jarrutehostimelle, ja jos niin minkä kokoinen/millainen letku?

Auto 80km:n päässä enkä tajunnu tarkistaa. :idiot2:
Lähtee, tulipellin puoleisesta sivusta oisko se joku 8 tai 10mm sisähalk. letku joku mitatkoon..

http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/nimetn-4.jpg
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa o_j

  • VRCF ry jäsen 2017
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1351
Tänks! Löytyhän se ohjekirjan kuvastakin nyt kun osas katteli. Sen verran lyhyt pätkä että raaskii parinkin kokosta letkua ostaa. :)
V50 2,0d -06
S80 tdi -99
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3166
  • Boxy, but good
Tänks! Löytyhän se ohjekirjan kuvastakin nyt kun osas katteli. Sen verran lyhyt pätkä että raaskii parinkin kokosta letkua ostaa. :)
Jep  ;) Puolen metrin pätkä ainakin riittää hyvin :)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5024
  • 1%
Riittääkö dieselissä 14.4v latausjännite tyhjäkäynnillä valot päällä ? Aamulla oli webasto nollannut kellonsa, tänään iltapäivällä auton oma kello aloitti 00.00 :sta ja trippimittari nollaantui, tyhjäkäynnillä valot näyttäisivät hivennen välkkyvän. Akku on viimevuotinen. Onko ideaa, mistä vikaa lähtisi hakemaan ? Autohan on 2,0 hdi Boxer  :buck2:
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  + Led Zeppelin

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1032
  • S60 T6 AWD -11
Riittääkö dieselissä 14.4v latausjännite tyhjäkäynnillä valot päällä ? Aamulla oli webasto nollannut kellonsa, tänään iltapäivällä auton oma kello aloitti 00.00 :sta ja trippimittari nollaantui, tyhjäkäynnillä valot näyttäisivät hivennen välkkyvän. Akku on viimevuotinen. Onko ideaa, mistä vikaa lähtisi hakemaan ? Autohan on 2,0 hdi Boxer  :buck2:
Akku ei ole enään ihan iskussa, jännite niiaa käynnistettäessä liian alas ja saa aikaan nuo nollaantumiset.
Muista että yksikin akun totaali tyhjeneminen huonontaa akun ominaisuuksia.
Jännite riittää eli ei ole vikaa.
S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 "Pikku Musta" + S40 2.0T -03 "Red Gougar"(Vaimon omistuksessa) + Honda Goldwing 1500 -90 Kemi
MaMMan kanssa karkkiväleissä.  S*

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5024
  • 1%
Akku ei ole enään ihan iskussa, jännite niiaa käynnistettäessä liian alas ja saa aikaan nuo nollaantumiset.
Muista että yksikin akun totaali tyhjeneminen huonontaa akun ominaisuuksia.
Jännite riittää eli ei ole vikaa.

Akun pitäisi olla viime vuonna ostettu Varta eli ei kai ihan noin nopeasti mene pahaksi, tosin onhan tuossa se Weba  :idiot2:
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  + Led Zeppelin

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 619
Latausjännitesuositus on 13,7-14,4 volttia.
Talvella mieluusti tuohon ylärajaan tulisi tähdätä.
944 -96 B230FK+M90 198tkm.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3932
  • www.vrcf.fi
Auttaako lämpimän imuilman putki mitään ruiskupelissä? Tuli sellainen mieleen että tietysti sieltä tulee lämmintä ilmaa joten ei tarvitse niin rikasta seosta käyttää -> pudottaa kulutusta?
945 -98 Classic
Ex: 960 2.5 -95 ,245 GLT -90, 244 B21ET -86, VW Golf 1,4 16v -00, Tunturi Supersport -82

Poissa o_j

  • VRCF ry jäsen 2017
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1351
Riittääkö dieselissä 14.4v latausjännite tyhjäkäynnillä valot päällä ? Aamulla oli webasto nollannut kellonsa, tänään iltapäivällä auton oma kello aloitti 00.00 :sta ja trippimittari nollaantui, tyhjäkäynnillä valot näyttäisivät hivennen välkkyvän. Akku on viimevuotinen. Onko ideaa, mistä vikaa lähtisi hakemaan ? Autohan on 2,0 hdi Boxer  :buck2:

Onhan akun navat puhtaat? Ettei oo sinistä/minkään muun väristä hapettumaa.

Ja kuten sanottu niin akku voi mennä yhestäkin purkautumiskerrasta. Kannattaa kattoa että akussa on varmasti vettä ja jos mahollista kokeilla että se ottaa virtaa sisäänsä kunnolla?

Auttaako lämpimän imuilman putki mitään ruiskupelissä? Tuli sellainen mieleen että tietysti sieltä tulee lämmintä ilmaa joten ei tarvitse niin rikasta seosta käyttää -> pudottaa kulutusta?

Tuokin varmasti, myös se ettei vedä kosteutta polttoainejärjestelmään. Suurempi ongelma tietty kaasarikoneessa, mutta kai suuttimetkin voi jäätyä?

Toisaalta kylmä ilma sisältää enemmän happimolekyylejä per litra. :juhau:
V50 2,0d -06
S80 tdi -99
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3932
  • www.vrcf.fi
Toisaalta kylmä ilma sisältää enemmän happimolekyylejä per litra. :juhau:
Tätä juuri mietin. Tuli heitettyä kesällä se putki mökin pihalle ja siellä se on vieläkin ::)
945 -98 Classic
Ex: 960 2.5 -95 ,245 GLT -90, 244 B21ET -86, VW Golf 1,4 16v -00, Tunturi Supersport -82

hevonen

  • Vieras
-Ei ne suuttimet jäädy ellet niistä vettä ruiskuta.

-Ruiskupelissä lämmin imuilma nopeuttaa moottorin lämpenemistä ja siksi alentaa kulutusta. Ajossa tuolla ei liene merkitystä koska kylmä imuilma sallii suuremman maksimitehon ja autoa samalla tavalla ajettaessa ei kaasua tarvitse polkea niin paljon kuin lämpimällä imuilmalla.
Kaasaripelissä tuo lämmin ilma on mielestäni jotenkin perusteltua, estää kaasarin jäätymistä oikein huonolla kelillä, lähellä nollaa ja kosteaa...

-Jos se akku on joku Vartan hopea/ calsium, siltä voi odottaa mitä vaan...

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5024
  • 1%
Vaalea varta se akku oli , otsalampun valossa. Tyyppi joka tuota vakituisesti kuskaa on tuskin akkuvesiä tarkistellut. Ei ollut 3kk aikana saanut ajovaloa , eikä sivuoven kahvaakaan vaihdettua.

Mulle on ihan kunnia-asia pitää vehje kunnossa.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  + Led Zeppelin

Poissa warkka

  • VRCF ry jäsen 2017
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 303
  • Ei mihinkää!!
Vaikuttanee sopivimmalta topicilta...
Eli siis tuli lankkuvolvon oston mukana toinen kone, josta jotain mahdollisesti rikki, kun peltoautokäytössä kuulemma ollut.
Tällä hetkellä tuossa pitkässä lankussa on kiinni b200k kone yhdellä solexilla.
"Peltoauton" ruiskukoneessa seisoo vaan imupuolella konetta lohkossa b200, mistään kirjaimesta kuten "e, f" yms ei havaintoakaan.
Bosch lukee ite ruiskussa sekä parissa "boxissa", ja imusarjassa stanssattuna numerot "1000552", "60" ja "4739"
Eli google toi tuloksiksi jotain juttua 2,3 litrasesta koneesta, kun laitoin "1000552 volvo" hakuun.
Mikähän kone toi siis on, kuitenkin 2 litrainen pitäis olla?

Tarkotus olis siis koittaa laittaa tuota ruiskua tuohon autossa olevaan "b200k" koneeseen, tai sitten myös kansikin(jos ehjä), vaikka molemmat näkyvät olevan 530 kansia.
Tai en ainakaan päässyt kunnolla katsomaan, että onko tuossa autossa kiinni olevassa "b200k" joitain antureita imusarjan alapuolella kannessa 3kpl, niin kuin tuossa irtonaisessa "kysymysmerkki koneessa"  ??? Nämä ainakin pisti silmään mahdollisena eroavaisuutena, että tarvitsisi ehkä kansi vaihtaa myös.
Mahollisesti tuon irtonaisen koneen kunnostus kiinnostaa myös, jos siinä olisikin vahvempi alakerta joskus tulevaa virittelyä varten? :-\
Ja juu ei olla kovin tietotaitosia näissä volvoasioissa. Työkalut pysyy käsissä kyllä, tietäis vaan että mikä on mikäkin osa, mikä sen tarkoitus, niin osataan siintä eteenpäin itsekkin.
« Viimeksi muokattu: 15.12.2010, 18:41:35 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl RFC-***(ei enää b200k:lla..) -89vm.ikuinen(ko) rojekti.
Volvo 245 se NAJ-*** b200f -91vm
Showroom...

 

BC Racing  KKD Motorsport