Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Temetheman - 01.09.2014, 21:24:21
-
Tämmönen juu tuli kiikutettua kotiin, elokuun 29 päivä
Specs
-2.3ft vakio lohko paksummilla veiveillä
-531 portattu kansi
-nokka oli muistaakseni 296
-hestec
-getrak 260/5
-plx laajakaista joka kytketty myös hesteciin
-isompi kiinacuuleri
-garretin turbo
-1031 perä g80 lukolla
-boschin b-pumppu
-oisko ollu 902 decan suuttimet
jotain varmaan jäi mainitsematta, mutta tuossa nyt mitä tuli mieleen. Katotaan mitä tulee, on meinaa eka projektipäiväkirja mitä alottelen.
-
http://s1288.photobucket.com/user/Teemu_Hokkanen/media/427_zpsc0989032.jpg.html?o=3
-
onhan sitä nyt paripäivää tullu roplattua, huomenna turbo atomeiks ja uutta laakeria sisään.. hukkaportille tuli laitettua paineventtiili, bensalinjoja uusittu.. jarruremppaa pääsis sit seuraavaks alottelee, toistaseks tulee iha originel jarruilla, jos sais vaikka tän syksyn aikana leiman paperiin..
PS. Miten saa kuvan lisättyä niin että se näkyy suoraan tuossa sivulla?
Kiitos ja anteeks :)
-
kuvien lisäys tapahtuu näin
[ img]kuva.jpg[ /img]
Eli tuo kuvan linkki tuohon väliin ja nuo välit pois.
Onnea ja menestystä projektin kanssa :) ootpas aika valmiin projektin ostanu projektiks :D onko ihan ensimmäinen projektiauto vai vaan ensimmäinen projektipäiväkirja?
-
Kiitos täytyypä kokeilla, juu aika valmishan tuo on. mut kyl siinä vähän hommaa on et saa ns oman näkösen :) no priaatteessa eka rojekti, jos ei lasketa jäärata autoja ja muita roplailuja mukaan.. :) eli sanotaako nyt näi et eka kilvellinen projekti..
No nyt se kuva on sit tollai, en vaa osaa ;D
-
(http://i1288.photobucket.com/albums/b496/Teemu_Hokkanen/429_zps6d25dde2.jpg)
(http://i1288.photobucket.com/albums/b496/Teemu_Hokkanen/428_zps3fe6ba42.jpg)
(http://i1288.photobucket.com/albums/b496/Teemu_Hokkanen/427_zpsc0989032.jpg)
(http://i1288.photobucket.com/albums/b496/Teemu_Hokkanen/430_zps2fe128a2.jpg)
Ole hyvä :)
-
Kiitän, täytyy perehtyä paremmin toho kuva hommaan
-
Onks tää erään foorumilaisen vanha? Nimimerkki alkoi A:lla... ;)
-
On. Edellinen omistaja on sittemmin parantunut.
http://smg.photobucket.com/user/aran/library/240?sort=3&page=1
Tuossa jokunen kuva.
Lyhkäsesti auton historia:
- ostettu appiukolta ensimmäiseksi autoksi nuoreen perheeseen v. 1998
- auto oli appiukolla vuodesta 1991 tai 1992. Sitä ennen ollut työsuhdeauto Turussa (ATV?)
- vaihdoin auton uuteen Renaultiin 2000
- jäljitin omistajan Ouluun ja ostin takaisin perheeseen 2. autoksi 2002
- auto toimi kakkosautona vuoteen 2011
- autoon vaihdettiin LH-jet ja B230FT-moottori 2008 tai 2009, samalla tehtiin putkisto, kytkin jne.
- samana kesänä vaihdettiin isompi IMM ja 15G-ahdin
- moottorinohjaus, kansi, ahdin, pakosarja, lukko jne 2010
Siinäpä viimeisen ranskiksen kohdalla katosi projektista järki. Jos se olisi siihen jäänyt auto olisi varmaan vieläkin mulla.
Tsemppiä!
-
Muistan lukeneeni aika kivoja suoritusarvoja tästä joskus, ohituskiihtyvyydessä ainaki ois moni urheiluauto jääny jalkoihin...
Ei muutaku tsemppiä projektiin ja auto paraatikuntoon. :)
-
Ontro perhana :tykkää:
-
Noniin, katsos exähän se siinä...
Ostin siis auton aranilta kesällä 2011, ja nyt myin käytön/ajan puutteen vuoksi Temethemanille.
Omat lisäykset tuohon autoon aranin jäljiltä taitaa olla, dumppi, uusi aito -044 pumppu, pakosarjan pieni parantelu, sähköjen parantelu (Vielä kesken tosin..) , hestecin mappaus 1,5bar ahdoille asti, joilla kulki vähintäänkin riittävästi, jonka takia olin syksyllä 2011 jonkin aikaa ilman korttiakin :nohnoh
Tulee olemaan hauskaa seurata tätä topiccia, kun itse olen niin laiska ja saamaton että en ole tästä(kään) autosta koskaan saanut topicia aikaiseksi.
Onnea ja menestystä uuteen projektiin!
On. Edellinen omistaja on sittemmin parantunut.
http://smg.photobucket.com/user/aran/library/240?sort=3&page=1
Tuossa jokunen kuva.
Lyhkäsesti auton historia:
- ostettu appiukolta ensimmäiseksi autoksi nuoreen perheeseen v. 1998
- auto oli appiukolla vuodesta 1991 tai 1992. Sitä ennen ollut työsuhdeauto Turussa (ATV?)
- vaihdoin auton uuteen Renaultiin 2000
- jäljitin omistajan Ouluun ja ostin takaisin perheeseen 2. autoksi 2002
- auto toimi kakkosautona vuoteen 2011
- autoon vaihdettiin LH-jet ja B230FT-moottori 2008 tai 2009, samalla tehtiin putkisto, kytkin jne.
- samana kesänä vaihdettiin isompi IMM ja 15G-ahdin
- moottorinohjaus, kansi, ahdin, pakosarja, lukko jne 2010
Siinäpä viimeisen ranskiksen kohdalla katosi projektista järki. Jos se olisi siihen jäänyt auto olisi varmaan vieläkin mulla.
Tsemppiä!
-
Kyllä tää auto liikahtaa :)
-
Kiitos kaikille, olipa kiva saada vähän historiaa tietoon :) tätä autoa nyt rakentelen minkä töiltäni ehdin. Eilen ei saatu turbolle tehtyä mitään, mut ehkäpä tänää kerkiää. Kiva kuulla että autossa on kulkuja, en ole vielä päässyt autoa ahdoilla kokeilemaan. Pikku siirtymän ajanut talliin :)
Ps. Landian ajoilta kyseisestä autosta ilmeisesti joku topic onkohan sitä mahdollista lukea mistään?
-
Äkkiä nippuun, niin saat kortin hyllylle tämän kesän osalta! Jokusen kerran tuli tätä kuskattua 244L omistuksen aikana. Pirun hauska laite!
-
On. Edellinen omistaja on sittemmin parantunut.
- moottorinohjaus, kansi, ahdin, pakosarja, lukko jne 2010
Siinäpä viimeisen ranskiksen kohdalla katosi projektista järki. Jos se olisi siihen jäänyt auto olisi varmaan vieläkin mulla.
Tsemppiä!
Syksyllä 2004 vaihdeltiin viestejä Volvon turbottamisesta, lopahtiko kiinnostus autoon juurikin tuon yltiövirittämisen jälkeen? Käyttöhalu ja -ilo laskee aika nopeasti kun autossa on paljon ei-niin-täydellisesti tehtyjä ratkaisuja. Varsinkin kun ikää tulee lisää, niin ratkaisut pitää olla tyyliin avaimesta käyntiin ja ostetaan lähinnä bensaa. Tottakai voimaa saa ja pitääkin olla mutta ei niin että se on pääasia. Tietysti jos on kyseessä puhdas harrasteauto jonka voi jättää pariksi viikoksi seisomaan, mutta kakkosautonakin käy päivittäisessä ajossa työteliääksi kun autossa on kaikkea pientä issueta. Joku B230FT ja isompi Mitsu ynnä automaatti olisi moneen käyttöön ihan just passeli.
Pääsit kuitenkin Ontrolla tuohon allekirjoitukseni 1%-jengiin.
-
Tänään ois saanu otettua savut, mutta turbo niin huonossa hapess :'( siivet kompurapesä ja akseli ottanu osumaa, kun laakerit on antautunu.. no jatketaan muita huollon tarpeessa olevia kohteita, kunnes saa uuden hyrrän tilalle..
Tico juu olenki kuullu että menohaluja kyseisessä kulkineessa riittää ;D
-
Oton kirjoitus on kyllä harvinaisen totta.
Jokaista suht onnistunutta autoa kohti lienee 20 kesken jäänyttä projektia. Kun vielä harrastelin aktiivisemmin autoja joitain vuosia sitten oli hyvä periaate aloittaa syksyisin vain niin suuri hanke, että auton vielä sai helposti keväällä ajokuntoon. Projektit jossa aloitetaan purkamalla juuri hankittu auto täysin atomeiksi tarkoituksena "tehdä kaikki" jäävät 95 prosenttisesti kesken. Sellainen onnistuu vain jos on laajasti aikaisempaa kokemusta autojen rakentelusta. Sitäpaitsi vuosien vieriessä ymmärtää, ettei se ensimmäinen visio autosta olisi ollutkaan kovin hyvä.
-
Itselläni kyseinen auto tuli harraste peliksi, ajetaan sillon ku voidaan! Ja rakennetaan sillon kun siihen tarvis on. Ja onneksi ei kyseisen auton kohdalla tarvitse aloittaa projektia nollasta, koska silloin toden-näköisesti se jää kesken kuten yllä mainittiin. Mutta se siitä jatketaan hymyssä suin ;)
-
Sitähän vähän pelkäsin kun sano klik-klok 1-2mm päittäisvälyksen suuntaan se akseli...
Multa saattaa tosin jemmasta löytyä sopiva ja ehkäpä jopa parempi kuorma-auton puhallin tuon 59/65 siipisen T4:sen tilalle. Otan yv:llä yhteyttä ja kerron tarkemmin.
Tänään ois saanu otettua savut, mutta turbo niin huonossa hapess :'( siivet kompurapesä ja akseli ottanu osumaa, kun laakerit on antautunu.. no jatketaan muita huollon tarpeessa olevia kohteita, kunnes saa uuden hyrrän tilalle..
Tico juu olenki kuullu että menohaluja kyseisessä kulkineessa riittää ;D
-
ei onnistunu vieläkää kuvan lisäys vaikka kokeilin oikeesta reunasat lisätä suoraa sen img... joutaa vissii syömää ja nukkumaaa ;D
-
Rupesin jarru remppaan, vääränlaiset levyt :-\ no olipahan syy tulla sisälle kattoo suomen korismatzia :)
-
Tietääkö kukaan mikkelin ympäristöstä jannua joka osais säätää hesteciä? Tulee samanlaine turbo mikä kuvissa mut hitusen pienemmillä siivillä. Mulla on kyllä kyseiselle hestecille ohjelmat mut tällähetkellä ei oo vaan läppäriä.
Ensviikolla ois varmaan säätö ajankohtasta, kiitos jo etukäteen :)
-
Vänkärin puolen etunurkkaan on nyt vaihdettu palat ja levy, oli hiukka levy ruostunu napaan kii ni piti purkaa koko komplexi :) todennäköisesti huomenna jatkuu jarru jumppa. Ma sais uuden karretin ni pääsis sit sitä istuttaa paikallee. Jospa jarrut ois tehty enne sitä. :idiot2: leimalle hamuaa hän vielä tänä syksynä :3/4 jättää sen:
-
Garrett T04E matkalla Mikkeliin...
(http://i3.aijaa.com/t/00830/13480271.t.jpg) (http://aijaa.com/47yGvC)
(http://i2.aijaa.com/t/00048/13480272.t.jpg) (http://aijaa.com/0OutM2)
Laitan yv:llä seurantakoodin.
Vänkärin puolen etunurkkaan on nyt vaihdettu palat ja levy, oli hiukka levy ruostunu napaan kii ni piti purkaa koko komplexi :) todennäköisesti huomenna jatkuu jarru jumppa. Ma sais uuden karretin ni pääsis sit sitä istuttaa paikallee. Jospa jarrut ois tehty enne sitä. :idiot2: leimalle hamuaa hän vielä tänä syksynä :3/4 jättää sen:
-
Tattista huomasinki vasta nyt tän ja yv viestin..
-
(http://i2.aijaa.com/t/00048/13480272.t.jpg) (http://aijaa.com/0OutM2)
Sulla on jäänyt kuvan rajaus vähän turhan alas :juhau:
-
Sulla on jäänyt kuvan rajaus vähän turhan alas :juhau:
Samaa harmittelin itekin ;D
-
Eiline jarruremppa ei sit mennykkää iha putkee, vänkärin puolelta takanta jarruputki satulan päästä poikki. Jarrusatulatki rupee kyllä olee aika heikossa hapessa, minkälaista satulaa porukka on näihi laittanu? Mitkä ois hiukka paremmat ja kävis orkkis kiinnityspisteisiin..
-
On kyllä noi taka jarrusatulat aika haperoa jo :( nyt ois kyllä uudet jarruputket taakse, mut en taida viittiä ees kasata noilla satuloilla..
-
On kyllä noi taka jarrusatulat aika haperoa jo :( nyt ois kyllä uudet jarruputket taakse, mut en taida viittiä ees kasata noilla satuloilla..
Biltemasta saa uusia/tehdaskorjattuja edullisesti eikä tarvitse rontata vaihtosatuloita. Itse hain vanhukseen joka nurkkaan tuolta uudet odottamaan. http://www.biltema.fi/fi/Autoosi-sopivat-varaosat-ja-tarvikkeet/?category=Jarrusatula (http://www.biltema.fi/fi/Autoosi-sopivat-varaosat-ja-tarvikkeet/?category=Jarrusatula) Kunnon levyt ja palat sit vaan kaveriks.
-
Mulla takana motonetin satulat, palat ja levyt. Mielestäni ihan kelpo tavaraa hintaansa nähden. Tosin pölykumi tai mikä lie oli rikki vuoden ajon jälkeen, korvasin kuitenkin motonetin tuotteella. Jarruero oli vuoden ajon jälkeen 0%
-
Kiitän laitetaanpa vinkit hatun alle, jos ei tälle päivälle huonoa niin jotain hyvääkin.. volvosta otettu savut, uus turbo löysi tiensä pellin alle. Pienien vastoinkäymisien myötä tuntui kuitenkin palaset loksahtvan paikalleen :) kuvia tulee jahka jaksan perehtyä vähän niiden lisäämiseen, jotta saan ne näkymään suoraan sivulla. Jarruremppa edelleen jäissä :idiot2: Hiljaa hyvä tulee vai mite se meni ;)
-
Jarrusatulat menee näillänäkymin uusisks takanta, pitäs niitä odotellessa alottaa vähän sähköhommia. Kun on aikanaan jätetty lh johtosarjakin konehuoneeseen ja sisälle.. siinä sitä onkin ku ei tuo autosähkö homma ole ihan meikäläisen alaa :) jos sais vaikka lisäityä niitä kuviakin, koska onhan se mukavampaa lueskella juttuja kuvien kera..
-
Syksyllä 2004 vaihdeltiin viestejä Volvon turbottamisesta, lopahtiko kiinnostus autoon juurikin tuon yltiövirittämisen jälkeen? Käyttöhalu ja -ilo laskee aika nopeasti kun autossa on paljon ei-niin-täydellisesti tehtyjä ratkaisuja. Varsinkin kun ikää tulee lisää, niin ratkaisut pitää olla tyyliin avaimesta käyntiin ja ostetaan lähinnä bensaa. Tottakai voimaa saa ja pitääkin olla mutta ei niin että se on pääasia. Tietysti jos on kyseessä puhdas harrasteauto jonka voi jättää pariksi viikoksi seisomaan, mutta kakkosautonakin käy päivittäisessä ajossa työteliääksi kun autossa on kaikkea pientä issueta. Joku B230FT ja isompi Mitsu ynnä automaatti olisi moneen käyttöön ihan just passeli.
Pääsit kuitenkin Ontrolla tuohon allekirjoitukseni 1%-jengiin.
Innostus lopahti yltiövirittämiseen. Olisi pitänyt jäädä vain siihen ensimmäiseen vaiheeseen niin auto olisi varmaan vieläkin arkiajossa ja minun omistuksessa. Tosin meidän perheessä aika ja rahat menevät kahden pojan hiihtoharrastukseen niin ei siihen olisi nytkään aikaa.
Eli parempi, että auto on liikenteessä vaikka vajaatehoisena kuin täynnä suunnitelmia ikuisesti tallissa.
-
(http://i1288.photobucket.com/albums/b496/Teemu_Hokkanen/141_zps1d4b7f59.jpg)
siinä ois nyt uusi kompura/pakopesä paikallaan, sit saikin ruveta sähköhommiin. aina niin mukavaa hommaa toisten tekemien "sähköviritysten" jälkeen ;)
(http://i1288.photobucket.com/albums/b496/Teemu_Hokkanen/143_zps711b1d9b.jpg)
siinä vänkärin jalkotilan alkuasetelma, pikkasen piti päätä raapia :idiot2:
(http://i1288.photobucket.com/albums/b496/Teemu_Hokkanen/144_zps926b1727.jpg)
siinä ollaan jo hestecin piuhojen kaa konehuneen puolella, ja purkaminen jatkuu :)
(http://i1288.photobucket.com/albums/b496/Teemu_Hokkanen/147_zpsad790bde.jpg)
ja hestec kokonaisuudessaan irti, muitten sähköjen siistimistä. sit jokupäivä voikin alottaa uudelleen kytkemisen, luulis käyntihäiriöiden vähentyvän oli kyllä jos jonki näköstä johtoliitosta :nohnoh
nyt vähän työt sotkee alkuviikosta rojektia, mut eipähä tuu liikaa kerralla tehtyä niin säilyy mielenkiinto :) tästä jatketaan..
Onnistupas toi kuvienki linkittäminen :) nyt toden näköiseti tulee turusta puhalletut satulat uusilla tiivisteillä joka nurkkaan, ja maalataan sit väriin joka selviää sit jokupäivä kuvista :P
-
Talliin tekis mieli :-[ mut menee vasta ens viikon alkuu enneku pääsee taas näpräilee, sit jos sais jarrut läjään ja hestecin kytkettyä takas paikalleen. Sithä se oiski taas savujen aika, josko se pelais vaikka hiukka paremmin. Toivotaan aineki niin..
-
Rajunnäköistä sähkötyötä tuon ruiskun kohdalta. Tuo Lh:n johtosarja on minun muokkaama turbokäyttöön sopivaksi, siinä taisi olla myös jotain moottorin anturointiin liittyviä piuhoja seassa. Taitaa irrota autosta ihan helposti siitä konehuoneen harmaasta 8-napaisesta liittimestä. Hommaa vaan ei-ruiskullisen moottorisarjan tilalle.
-
Rajunnäköistä sähkötyötä tuon ruiskun kohdalta. Tuo Lh:n johtosarja on minun muokkaama turbokäyttöön sopivaksi, siinä taisi olla myös jotain moottorin anturointiin liittyviä piuhoja seassa. Taitaa irrota autosta ihan helposti siitä konehuoneen harmaasta 8-napaisesta liittimestä. Hommaa vaan ei-ruiskullisen moottorisarjan tilalle.
Nyt en oo kyllä varma mitä tolla postauksella tarkalleen ottaen tarkotat, lähinnä noi lh johdotukset/ harmaa liitin :idiot2: tai sit on vaan luetun ymmärtämine tälläkohtaa hankalaa ;)
-
Noniin alkuviikosta ei sitten tallissa tapahtunut mitään, meni aika sängynpohjalla kipeenä maatessa :-[
"Uudet" jarrusatulat saapui puhallettuna ja uusilla tiivisteillä postiin, sain jopa tänää haettua värin niille. Huomenna onki sit maalaushommia, su ois tarkotus ruveta kytkemään hesteciä takas paikalleen. Siinä sitä pään raapimista voikin sit taas olla :idiot2:
-
Juu-u eile vähä maalailin jarrusatuloita ja tutkiskelin tuota loppu lh:oon johtohommaa, en tiiä meneekö sen kaa vielä sormi suuhun vai mite on.. eli onko toi the_ottoB postaus 8pin liittimestä jotenkin sidoksissa lh johdotukseen? Vai onko se pelkkä moottorin johdotus esim laturi jne.. siihen samaan nippuun se menee missä kulkee startin ja laturin piuhat, se tässä vaan askarruttaa että miks pitäs hommata ei ruiskullisen moottorin johdotus? Ok sen ymmärrän et en tarvii ruiskulle ja sytkälle ohjausta kun hestec hoitaa sen.. ja sillä toi lh hässäkkä joutaa johonki sinne minne aurinko ei paista ku harvoin ;D vaikeeta on kirjottamalla koittaa selventää asiaa, anteeks olen noobie näitten moottorinohjaus hässäköitten kaa, ja se ei paranna kyllä yhtään asiaa että on käytetty sekä lh:ta että hesteciä ns.kimpassa.. eli ryöstetty sieltä täältä, mutta toivotaan että tänää jotain selviää asian tiimoilta..
ps.pahoittelut sekavasta tekstistä yö oltu töissä ja nyt nukkumaan, sit kun herää ja lukee tän tekstin niin saa nauraa varmaan itellekkin :D mut tänää jatketaan rojektin parissa...
-
Kysy vaan vaikka kuinka tyhmiä, ei sitä muuten opi. Missä päin tämä auto on?
-
Oon ottoB samaa mieltä, ei kysyvä tieltä eksy :) Mikkelissä tai no oikeestaa Ristiinassa
-
Kevät kolkuttelee jo tallin ovia, joten on aika herätä talviunilta ja siirtyä tallin syöveriin.. eli projekti jatkuu siitä mihin syksyllä jäi :) taas on virtaa kun pienessä kylässä, kun talvella ei päässyt autolle tekemää mitää :( joten tästä jatketaan ja postauksia tulee taas sit kun siihen aika on ;)
-
Hellou!! Nyt on taas kelit antanut myöten "kylmässä" tallissa roplaamiselle :) par päivää tässä menny hestecin johtosarjan rakenteluun aikaa. Nyt se ois sillä mallilla et sais ruveta kytkee paikalleen, mut heti tuli kysyttävää ;D kun en googlesta löytänyt enkä hakukoneella täältäkään :-\ eli kaasuläpän asentotunnistin on bosch 280122001 numerolla oleva, eli pinnijärjestystä kaipailisin liittimessä numeroinnit 1,2 ja 3 eli mikä johto on mikäkin? Kiitos jo etukäteen jos joku vaivautuu vastaamaan. Pääsis hommassa etiäppäin :) kuvia myöhemmin kun kerkee siirtää koneelle :P
-
Tuossa olisi siihen kytkentään apuja
1: Ground Brown
2: +5V Blue/Red
3: Signal White
-
Kiitos mutta sain jo hariselta tiedon :) asennus pääsi jatkumaan :)
-
Tänään oli se päivä että sai kääntää avaimesta, mutta eihän se menny niinku oppikirjan mukaan :-\ todennäköisesti suuttimet ei aukee, kipinää tulee joka pyttyyn mut ei lupaakkaan :idiot2: singnaali kulkee suuttimille mutta tulpat oli aika kuivat kun katoin jokaisen,, no sulakkeita ei menny yhtään :) jotain positiivista :P onko kellään fin-hesteciä käytössä?
-
Heitikö nyt siis mäkeen ne LH johtosarjan jämät, ja teit kokonaan uuden johtosarjan?
Mähän muistaakseni aloitin homman laittamalla pari relettä sinne apparin jalkatilaan keskikonsolin puolelle ja muistaakseni ainakin bensapumppu toimi jo sitä kautta.
Teitkö muutoksia Hestecin asetuksiin/ anturointiin? Ootko läppärillä katsonut mitä Hestec on mieltä suuttimien aukeamisesta? Nillä asetuksilla mitä multa jäi Hestecciin pytsyi kyllä todeta suuttimien toiminnan heti kun laittoi virrat päälle ja suuttimet teki primauksen, eli kuului semmonen säksätys konehuoneesta.
Tarkistitko että bensapumppu pyörii, ja paineet ok?
Tänään oli se päivä että sai kääntää avaimesta, mutta eihän se menny niinku oppikirjan mukaan :-\ todennäköisesti suuttimet ei aukee, kipinää tulee joka pyttyyn mut ei lupaakkaan :idiot2: singnaali kulkee suuttimille mutta tulpat oli aika kuivat kun katoin jokaisen,, no sulakkeita ei menny yhtään :) jotain positiivista :P onko kellään fin-hesteciä käytössä?
-
Juu hestecille tuli kokonaan uusittua johtosarja, läppäriä en vielä saa kytkettyä boxiin kun ei oo adapteria piuhan väliin.. releitten johdotuskin tulee uusiks. B paineista ei tietoo oo kun ei oo mittaria, täytynee varmaan hankkia niin pystyy säätämään sitäkautta sitten paineet kohdillee.. ja eikun talliin ihmettelemään :idiot2:
-
No se oliki sit sellane aamupäivä,, no hestecille ei tullu tehtyä mitää. Etupuskurin sain irti "kevennystä" ja reijitystä varte. Ja sain jopa auton taas pyörilleen vaikka jarruosia vielä uupuukin, eiköhän tää tästä kevättä kohti ;)
-
Hiljasta on ollu volvo rintamalla lukuunottamatta pientä fiksausata. voiha v...u hirmu teksti ja sit tulee vain toi alku :'( kirjottelen tässä kunha kerkeen ni uusiks :)
-
Juu elikkä vanha volvo saatiin laillaan ajokuntoo ajoinkin sillä muutaman kilometrin säätöjä hakiessa, toimi jo kohtalaisen kivasti :) kunnes ahdoille noustessa kuulu vähän samanlainen ääni kun ahtoputki oisi pamahtanut irti, tämän jälkeen kone rupes rötäämään eikä ahtomittari mennyt edes alipaineelle kun muutaman millin mittaria katsoessa :idiot2: jonka jälkeen tuli mieleen että joku tulppa pimeeks, sytkäosissa ei kuitenkaan ilmennyt vikaa, vehkeet parkkiin ja pää painoksissa sisälle.. joktkut maalaili jo piruja seinille että mukissa reikä tai renkaita poikki?? no tuli sitten moottorikelkka myytyä jonka seurauksena pihaan saapui juuri leimattu 240 b200 onkoha se nyt k, joten valkoinen EJV pääsee luovuttamaan elimensä tähän koppaan :) hommat aloitettiin heti hestec jne sähköt pois ejv:stä ja sitten koneen kimppuun, purku onnistui hyvin hattua nostaessa tuli ne manaukset mieleen ehkä vähän jopa pelotti mikä on näkymä kun kansi saadaan pois.. no siellähän ei näkynyt mitään poikkeavaa, sylinterit hyvässä kunnossa ei naarmuja eikä muutakaan poikkeavaa huohhh, pikku sormella tuntuva pykälä sylintereiden yläpäässä joka vähän tummunut, mutta tämähän on normaalia kun kyseessä ei uusi lohko. Kansipahvikin oli kuin uusi ;) tästä jatketaan ja puretaan kone ja kasataan sitten uusilla osilla, alakerran laakerit h veivit jne. Kunhan saa männät irti niin tietää rengastaako vain uusiks vai meneekö koko männät uusiks, aika näyttää :) kansi oli siistissä kunnossa.. huomenna alkaa vapaat jospa sitä sais pannuhuoneen vapaitten aikaan irti :idiot2: nyt on taas intoo kun on ajokuntonen volvo alla saa konetta ropailla ihan rauhassa :) sain kaverin houkuteltua mukaan projektiin niin pääsee lämmään talliin talveks ;)
-
Noniii viimevapailla saatiin konehuone tyhjäks, eilen päästiin lohkon purku hommiin. Lohko nyt siinä mallilla että ei tarvii ku pesu tarkastus/hoonaus ja uusi maali päälle, sylinterin putket oli kyllä silmin nähen hyvässä kunnoss ei naarmuja eikä muutakaan poikkeavaa. Männätkin kohtuu siistissä kunnossa renkaitten yläpuolella tummaa, oisko imu ja pakokanavien kohdalla pystysuunassa hankauma jälkeä joka ei kuitenkaan ollu sormella tunnistettavissa. Josta heräskin kysymys että lohko menee varmaan pelkällä hoonauksella mutta meniskö männätkin myös jos vaan rengastas uusiks :idiot2: vai paljon kustantaa b230 monttu mäntäsarja? Kuvia tulee jahka taas vihkiydyn siihen mite niitä lisättiin :)
-
Noni lohko jäi koneistamolle, kairattava eka ylikokoon (96.5) eli männät uusiks, h-veiveistä onki jo hierottu kauppaa.. männät jostai mut mistä? Motonetistä kävin kysyy ni ei saa ??? Vakio männillä mennää, se onki sit sellane n.1000e paukku :o eli osia pitäs ruveta haalimaan. No tää on motorsporttia :) saa tarjotakkin jotai jos on nurkkiin jääny osaa, ja hyviä vinkkejä otetaan vastaan :) saako muute puhelimella lisättyy helposti kuvia vai pitääkö koneen kautta lisätä :idiot2:
-
Mulle tuli tuollainen setti, jos vakiomännät on kerran noin kovan hintaisia: http://www.ahtoja.com/product/543/volvo-b230-turbo-terasveivi--wiseco-takomanta-combo (http://www.ahtoja.com/product/543/volvo-b230-turbo-terasveivi--wiseco-takomanta-combo)
-
Mahle 037 67 02 on 65,61, siitä alemmas seuraava on 65,31
Tämä siis 2,3 turbon mäntä, maksavat sparetolla 66€ zipale, tiedä sitten kuinka nopeasti saavat toimitettua? 28pvää ilmoitettu toimitusaika
https://spareto.fi/t/vehicles/volvo/volvo-740-744-2-dot-3-turbo-2/moottori/mannat
Männänrenkaat kuuluvat hintaan
-
Mahle 037 67 02 on 65,61, siitä alemmas seuraava on 65,31
Tämä siis 2,3 turbon mäntä, maksavat sparetolla 66€ zipale, tiedä sitten kuinka nopeasti saavat toimitettua? 28pvää ilmoitettu toimitusaika
https://spareto.com/products/037-67-02-piston
Männänrenkaat kuuluvat hintaan
Oho! Aika inhimilliset kun miettii ettei rengassarjakaan ihan ilmanen ole...
-
Juu vähä huonosti postasin. eli mäntäsarja, h-veivit yksityiseltä sopuhintaan ja koneistus niitten mukaan n.1000e yhteensä. Oli toss 244l kaa mesessä "puhetta" että näinköhä kannattaa enää porailla vaan ettiä jostain "uus" lohko :idiot2: se mäntä ois sit toi 96.61 meneekö jo seinämä heikoks kun painetta tulee sitten kuitenki ??? Vaparissa varmaa vielä menis
-
Mulle tuli tuollainen setti, jos vakiomännät on kerran noin kovan hintaisia: http://www.ahtoja.com/product/543/volvo-b230-turbo-terasveivi--wiseco-takomanta-combo (http://www.ahtoja.com/product/543/volvo-b230-turbo-terasveivi--wiseco-takomanta-combo)
No toisaalta ei paha mut arvelluttaa toi 96.5 poraus
-
No toisaalta ei paha mut arvelluttaa toi 96.5 poraus
Miksi niin?
-
Meneekö seinämävahvuus jo liian alhaseks?? Tosta ejv kopasta vois luopuu jos joku tarttee jarrut, 044 pumpun ja vaihelaatikon vielä otan itelle ehkä mittariston jos näppärästi irrotettavissa en oo tutustunu :) rullaavana 1031 perä g80 lukolla menkööt mukana ni saa trailerille. saa tarjota jos siltä tuntuu :)
-
Meneekö seinämävahvuus jo liian alhaseks??
Ei mene. Ajelee täällä muutkin isoilla tehoilla ja vikalla porauskoolla
-
Noo porataan sit ja katotaa kui äijän käy :) h veiveistä ollu vähä kauppaa mut mitkäs männät kaveiks? Vakioita ajattelin mut entä jos nälkä kasvaa syödessä 8) ja siis vakio iskulla tulossa. Hitto niitä kuviakin vois laitella mut ei kiinnostas ruveta r....aa ton pöytäkoneen kaa :(
-
Onko kellää tilauskokemusta tuolta sparetolta? Jos vakio männillä h-veiveillä :idiot2: vähä himottas kyl toi h-veivi ja wiseco settikin.. paljos noi vakio mukit kestää tehoa?
-
paljos noi vakio mukit kestää tehoa?
Jos en väärin muista niin joku 500+hp.
-
Ok, nyt tulttin siihen päätökseen et edellämainittujen wisecojen suhteen ne jää hyllyyn. H-profiilit onkin jo yksityiseltä tiedoss, nyt vaan niille uudet männät 96.5 poraukselle ja niin että saadaan ruttuja sen verran että viinaa saa jatkoss lirutella myös tankkiin :D eli mäntä ehdotuksia saa pistää. Jos sitä pikkuhiljaa päästäs sit jo kohta taas etiäpäin :)
-
Mitä sparetoon tulee, niin hommat on toiminut hyvin. Kun noita mäntiä katselin, aikaisemmin, niin näytti olevan kahta pituutta/korkeutta tarjolla?
Loppunumerot 02 ja 12 ero 1. Männänrenkaan etäisyydessä laesta huimat 0,3mm :D mutta kannattaa tarkistaa kaikki mitat.
-
Ok, nyt tulttin siihen päätökseen et edellämainittujen wisecojen suhteen ne jää hyllyyn.
Niin siis 500+hp sillä oletuksella, että puhuttiin turbon männistä :D
-
Eise ruttuja nyt tarviikkaan ku n.9 pintaan joten wisecot kelpaa :) pistetään tilaukseen kunhan eka ahtoja.comiin puhelinsoiton otan. Toimitusaika n.5 viikkoo, nooo ei se mitää :)
-
Noni sit lähti ahtoja.comiin tilaus wisecoista (96.5) poraukselle ja h veivit arp 2000 pulteilla bp säädin ja pakosarja rättiä :-* sit odotellaan 4-8 viikkoa, no onpahan aikaa haalia tiivisteet ja stefat valmiiks. Käykö noi ihan perus motonetin ala/yläpään tiivistesarjat kun en merkkiä niistä motonetin sivuilla nähnyt :idiot2: kansipahviks tulee varmaan aluks ihan joku normaalia vähän parempi massa, ettei heti alakertaa hajoteta olkoon se sulakkeena. Näillä mennää :)
-
Tähän osaa varmaan kokeneemmat vastata paremmin mutta joistain Motonetin stefoista on ollut puhetta etteivät pidä. Itse tilasin Janicol Racingilta Victor Reinzin ylä- ja alakerran täydet sarjat tilkkeitä, eivät maksaneet hunajaa ja kuulemma pitäisi olla laadukkaita? Toki oma kone on vielä kasaamattakin eli ei mitään "oikeeta" kokemusta :-[
-
Itse tilasin Janicol Racingilta Victor Reinzin ylä- ja alakerran täydet sarjat tilkkeitä, eivät maksaneet hunajaa ja kuulemma pitäisi olla laadukkaita?
Samasta paikasta tuli itsellekkin ja luulisi että ovat hyviä, kun eikös originaalitkin ole juuri kyseiseltä toimittajalta?
-
Juu sieltä katselinki sarjoja, jos ottaa ylä ja alapään sarjat ni tuleeko niissä kaikki tarvittava mukana?
-
Tulee.
-
Tulee.
Kiitos :)
-
Janicolin alapään satsista puuttui joku kriittinen osa. En vaan muista mikä.
Edit apuakselin stefa ja bensapumpun lätkän tiivari.
-
Janicolin alapään satsista puuttui joku kriittinen osa. En vaan muista mikä.
Piti ihan kuittipinosta tarkistaa mitä olin tilaillut ja kyllä molemmat satsit oli Reinziä, joista ei multa puuttunut mitään. Puuttuisikohan Elringistä? ???
-
Eli stefat sunmuut tulee myös mukaan? Mites muute porukka tukkinu virranjakajan reijän? Riittääkö virranjakajan pultilla vaan muotoon leikattu lätkä ja jotain tiivisteliimaa väliin vai tiivistepahvista leikkaa sopivan palan, vai pitääkö kairata viel toine reikä vastapuolelle ja kierteet ja pultti :idiot2:
-
Eli stefat sunmuut tulee myös mukaan? Mites muute porukka tukkinu virranjakajan reijän?
Tulee.
Meinaatko lohkossa olevaa reikää? Siihen on oma tulppansa, niinkuin on nokka-akselin päähänkin.
-
Ite ostin tiivisteet fixukselta, vaikka ensin meinasin tilata ebaysta orkkikset. Elringiä ylös ja reinziä tuli alas. Volvon oma venttiilikopan tiiviste on tuntunut pelaavan parhaiten vs. tarvike versiot, pitää ilman liimaa hienosti.
-
Tulee.
Meinaatko lohkossa olevaa reikää? Siihen on oma tulppansa, niinkuin on nokka-akselin päähänkin.
Juu juurikin jakajan reikää lohkossa
-
Kävikin tuuri ahtoja.comin tilauksen kaa :) osat postista haettavissa jo tänää, sit ma hakee fiksukselta kk-laakerit ka-laakerit uudet pultit tuski vanhoilla viittii laittaa kampuraa?? Sithä sitä pääsee läjäilee kun ti marssii mäntien veivejen ja kampuran kaa koneistamolle missä lohko oottaa hyllyssä 8) poraus sitten ja sovitus ja kellottelua että kaikki on kunnossa tästä jatketaan, kuvia tulee jahka perehdyn taas asiaan kuinka niitä lisättiin :idiot2:
-
Volvolta saat tulpan jakajan reikään suoraan numerolla: 1336763
Ei maksanut montaa rahaa pari vuotta sitten ainakaan
-
Volvolta saat tulpan jakajan reikään suoraan numerolla: 1336763
Ei maksanut montaa rahaa pari vuotta sitten ainakaan
Ok kiitos täytyy käydä kysäsee maanantaina.
-
Tämä on kotona.