Autodiagnoosi  Carcom Oy

d24t käy epätasaisesti ja savuttaa

  • 37 Vastauksia
  • 10872 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa deekumiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« : 22.08.2017, 00:32:24 »
Elikkäs nyt tartteis apuja turbodeekun kanssa kun käynnistyy huonosti ja kun hetken tarttaamisen jälkeen lähtee käymään ei ensin käy ilman kaasua ollenkaan ja savuttaa vaaleeta naftan hajusta savua. Pumppua koiteltu käännellä ja katottu ajotusta mutta ei vaikutusta. Hetken kun käyttää kaasulla niin sit käy jo tyhjäkäyntiä mutta kun antaa kaasua ja päästää kaasun niin jää kierrokset humppaamaan. Ja semmonen lisäys vielä että kun ilman kaasua yrittää käynnistää käynnistyy mutta sammuu heti. Mikä mahtaa olla on koitettu säätää ja pähkäillä ei löydy syytä. Neuvoja otetaan vastaan!

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #1 : 22.08.2017, 01:09:15 »
Ettei olisi mennyt pumppu vahingossa 180 astetta pieleen ?...silloin tuo D24 alkaa muistaakseni tehdä tuollaista. Kaasuakselikin voi olla väärällä boorilla, mikäli menty sitä säätämään.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1467
  • www.vrcf.fi
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #2 : 22.08.2017, 06:03:36 »
Niin ymmärsinkö tuo ei käy hyvin edes lämpimänä? Vähän kuulostaa kyllä pumppu vialta, mutta jos oireilee vain kylmänä niin tarkista hehkut ja kylmäkäynistys säätö

Poissa deekumiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #3 : 22.08.2017, 06:14:04 »
Niin ymmärsinkö tuo ei käy hyvin edes lämpimänä? Vähän kuulostaa kyllä pumppu vialta, mutta jos oireilee vain kylmänä niin tarkista hehkut ja kylmäkäynistys säätö

Joo elikkä kylmänä alottaa heti tuon humppaamisen eli kaasulla kun pitää käynnissä ei humppaa. Hehkut toimii ja kylmäkäynnistys säätö otettu kokonaan pois. Kone kun lämpiää niin käy tyhjäkäyntiä hienosti mutta kun painaa kaasua ja päästää kaasun niin jää humppaamaan ja valkonen sankka naftan katkunen savu seuraa. Pumppua koiteltu kääntää ja vääntää ei meinaa löytyä säätöjä millään. Pitäiskö koittaa mitä sanoo kun lyö vaparin pumpun kiinni jos ois ite pumpussa jotain paskana.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #4 : 22.08.2017, 17:02:44 »
Ettei olisi mennyt pumppu vahingossa 180 astetta pieleen ?...silloin tuo D24 alkaa muistaakseni tehdä tuollaista.

 5 pyttynen volkkarin moottori savus ja kalkatti nii perkuleesti ja eikä ottanut kierroksia ku pumppu 180 asetta pielessä. sen kyllä huomas.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #5 : 22.08.2017, 19:08:44 »
Olen itse laittanut D24:sen pumpun 180 astetta pieleen ja kyllä se käyntiin lähti, mutta ei käynyt tyhjäkäyntiä muistaakseni, eikä toiminut kierroksillakaan. Tässä katsoisin sen kaasuvivun asennon ja ettei ole pumppu mennyt pieleen sen 180 astetta.

Tuo käynti voi myös johtua että vetää ilmaa jostain polttoainelinjaan/pumppuun.

Näissä taisi myös olla että jos syöttö on ruuvattu liian pienelle, niin silloin alkaa kierrokset humppaamaan.

Poissa deekumiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #6 : 22.08.2017, 21:00:12 »
Olen itse laittanut D24:sen pumpun 180 astetta pieleen ja kyllä se käyntiin lähti, mutta ei käynyt tyhjäkäyntiä muistaakseni, eikä toiminut kierroksillakaan. Tässä katsoisin sen kaasuvivun asennon ja ettei ole pumppu mennyt pieleen sen 180 astetta.

Tuo käynti voi myös johtua että vetää ilmaa jostain polttoainelinjaan/pumppuun.

Näissä taisi myös olla että jos syöttö on ruuvattu liian pienelle, niin silloin alkaa kierrokset humppaamaan.

syöttöjä koitettu myös ruuvata lisää ja vähän rauhottui mutta edelleen humppaa ja pökkää valkosta usvaa. Käynnistyminen perkeleen hankalaa saa hinkutta aika kauan kunnes edes alkaa lupailemaan. Banjoihin vaihdettu uudet kupariprikat ja letkut uusittu eli en usko että ilmaakaan höris mistään. Jos syöttöjä ruuvaa vielä lisää niin alkaa huutamaan mutta sammuu kyllä avaimesta eli josko sitä pumppua pyöräyttäis sen 180 astetta nyt enstöikseen.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #7 : 22.08.2017, 21:07:12 »
Onko tuo pumppu ihan vakio vai 12mm nestepäällä tai jyrkällä nokkalevyllä ?..huono käynnistyminen viittais aika paljon tuohon 180 pielessä olevalle pumpulle.

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #8 : 22.08.2017, 22:06:22 »
Onhan ne banjopultit oikein päin siis paluu ja meno, kaukaa haettua.
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #9 : 22.08.2017, 22:33:26 »
Paluulinjassa on kuristin siinä banjopultissa ja tulossa on tavallinen banjopultti. Paluussa olevaa kuristinta ei saisi sotkea. esim. ottamalla se toisesta pumpusta, koska se on pumppukohtainen ja sillä säädetään pumpun sisäinen paine kohdalleen.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2017, 22:36:11 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa deekumiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #10 : 22.08.2017, 22:34:56 »
Pumpussa banjot oikein eikös tulo tule siihen kaasuvivun viereen ja paluu lähtee siitä ahtokellon tietämiltä. Ennenkun kone nostettiin keulille niin käytettiin irrallisena eikä tuota humppaamista tehnyt mutta saattoi kyllä nostaa kierrokset tappiin jonka jälkeen lähettiin pikkuhiljaa pyörittelemään pumppua että ei enään nostanut kierroksia itsestään. Ja pumppu minun tietääkseni vakio d24ticin pumppu ilman tuota kylmäkäynnistys hässäkkää koska sen on siitä joku poistanut kokonaan. Voisko joku suutin vuotaa jonka seurauksesta se pökkää tuota valkosta usvaa? Onko vaparin ja turbon suuttimissa paljonkin eroja että viittiikö vaihtaa nuo vaparin suuttimet ja koittaa niillä?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #11 : 22.08.2017, 22:42:41 »
Noin päin ne linjat pitää olla. Onko se kaasuakseli varmasti oikealla boorilla, eikä pumppu ole 180 pielessä ?

Vaparin suuttimissa on pienempi avautumispaine (130bar), ja turbossa 155bar. Suuttimia voi testata niinkin, että käydessä löysää suutinputkia ja muuttuuko käynti jonkun suuttimen kohdalla. Tosin ei näissä vähän vuotava suutin aiheuta mitään ongelmia käymisen kanssa ihan helpolla.

Tuli myös mieleen että miten se kylmäkäynnistin on disabloitu ja missä asennossa on se booriakseli, johon tulee vipu, missä on vaijeri kiinni ?

Poissa deekumiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #12 : 22.08.2017, 22:48:40 »
eihä tuossa edes ole koko akselia tai sitä vipua enkä tiedä kuka kyläseppä mennyt poistamaan koko roskan :D siihen missä vaparin pumpussa tulee tuo vipu niin tuossa joku peitelätkä.

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #13 : 22.08.2017, 22:57:29 »
Taetaa olla sus koko pumppa ,eihän ahon alanen kara ou jumahtanna pohjaan  :)
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa deekumiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #14 : 22.08.2017, 23:06:06 »
ei oo jumittanut pohjaan. mutta semmonen kysymys että mihin päin sen loven pitää osottaa mikä siinä karassa on? Kumminkin ennen keulille nostamista ei tuota humppaamista tehnyt. Mites tuo vaparin pumppu pitäiskö sillä koittaa käymään onko nuissa edes eroja muutaku et turbon pumpussa tuo ahdon alanen syöttö?

 

Kulkukoira  Proturbo