Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: vwvolvo - 08.11.2013, 23:13:25
-
hei onkos muilla ollut ongelmia 440 mittaristoissa?
mulla on laitettavana -93 2.0 mis on kokoajan lämmöt tapissa, siis mittarin mukaan. anturin vaihtamisella, töpselin irroittamalla/oikosulkemalla ei vaikutusta. ja mittarikin käytetty irti ja jännitteen tasaajakin vaihdettu mittaristoon. bensamittarikin näyttää täyttä mut saattaa ollakkin täynnä?
johtosarja oikosessa tai jtn? vesipumpun vaihdon jälkeen kuulemma rupes näyttämään lämpöstä
-
Onko se kokoajan tapissa, kun auto on sammuksissa?
-
ei ole.. virrat päälle laittaessa kiipeää hitaasti tappiin.
-
Jospa se vesipumppu ei vaan pumppaa...
Tunnustele niitä vesiputkia että liikkuuko niissä mitään ja lämpeneekö ne. Lähteekö puhallin pyörimään?
-
Onko se järjestelmä ilmattu kunnolla ?...jos oikein ymmärsin niin onko se mittari heti tapissa kun kääntää virrat päälle, oli kone sitten kylmä tai lämmin ?
voihan se olla mittaristo vikakin tai sitten johto ottaa runkoon/maihin jostain kohtaa...
-
Kuulostaa kyllä siltä, että joku menee oikoseen kun auton laittaa käyntiin. Jos sytytysvirrat kääntää päälle, niin silloinhan tuo lämpömittari lähtee myös kiipeämään ylöspäin näyttääkseen, että toimii. Mutta kun auton käynnistää kylmänä, niin sen pitäisi laskea alemmas.
-
Tai siis kun virrat kääntää niin nousee siihen mitta-asteikon ala-laitaan ja siitä sitten kohti puoliväliä, sitä mukaa kun kone lämpenee ;)...itse en kyllä ole näissä törmännyt vielä viallisiin mittaristoihin...
yhdessä 440:ssä temppuili polttoainemittari joskus mutta se korjautui anturin puhdistamisella, eli vika ei ollut mittaristossa.
-
Minulla nousi mittari ylös asti kun virrat laittoi päälle. Käynnistyksen jälkeen tipahti oikeaan kohtaansa.
-
autohan on ollut lähes päivittäisessä ajossa jo puolvuotta vian ilmaannuttua. et jokin jokin oikosulku täytyy olla johdoissa tai mittaristossa.
-
Kyllähän näissä useammin johdot ja liitännät temppuilee kuin itse komponentit, kuten palstan "400-sarjan hankinta"-kestoketjussakin sanotaan.
Aina täytys lähtee tuosta ajatuksesta, vaikka itsekin yleensä unohdan sen.
Itsellä takapään polttimoihin ja muihin menevät johdot on veemäisin keissi. Ne johdot menee siksi koska nehän inhoaa liikkumista ja sitä ei voi välttää jos takakonttia haluaa joskus avatakin.
Ihanaa ruveta vetämään johtoja edestä asti taakse ja repiä verhoiluja koko matkalta. Tähän asti oon tyytyny ottamaan ongelmatapauksissa virtoja niistä takavaloista joita ei tarvi.
-
vika korjaantui kun vaihtoi mittariston..