Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: heksa - 08.04.2015, 22:42:28

Otsikko: 400sarjan manuaalilaatikot
Kirjoitti: heksa - 08.04.2015, 22:42:28
Vielä sellanen kysymys näihin 4satasiin, että onko eri koneiden kesken eroa vaihteistoissa? Kytkimiä ainakin on erilaisia tarjolla?
Otsikko: Vs: 400sarjan manuaalilaatikot
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 09.04.2015, 00:59:56
Noissa on eroja lähinnä välityksissä ja joissain malleissa on sähköinen nopeusmittari, toisissa taas vaijerilla. Noista sähkömittarillisten laatikoista puuttuu vaijerin pyöritin. Keskenään nuo kaikki ovat kyllä vaihtokelpoisia keskenään, moottorista riippumatta.

Kytkimissä taitaa olla se ero että 2.0 ja turbomalleissa ne ovat paremmalla väännönkestolla...
Otsikko: Vs: 400sarjan manuaalilaatikot
Kirjoitti: heksa - 09.04.2015, 06:55:30
Elikkä 2.0 perään käy vaikka 1.6 laatikkp ja sisuskaluilla ei ole eroa kestävyyttä ajatellen?

Onko muuten tietoa missä mallissa on tiheimmät välitykset? Itse kuvittelisin 1.7 kaasarimallia.

Ja kiitos nopeista vastauksista.
Otsikko: Vs: 400sarjan manuaalilaatikot
Kirjoitti: heksa - 09.04.2015, 13:04:20
Vadiksesta löytyikin eri välityksiä..oliko nyt 3:56-4:07 välillä..
Otsikko: Vs: 400sarjan manuaalilaatikot
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 09.04.2015, 17:50:14
Elikkä 2.0 perään käy vaikka 1.6 laatikkp ja sisuskaluilla ei ole eroa kestävyyttä ajatellen?
200-250hv näissä nuo manuaalit pitäisi kestää tietääkseni. Sama kesto noissa on vaikka olis tuon 1.6 koneen perästä.
Otsikko: Vs: 400sarjan manuaalilaatikot
Kirjoitti: jp volvo - 17.08.2015, 23:04:03
itellä 1.7 turbo ja on todella raskas välitteinen laatikko 130km/h 2900rpm