Kulkukoira  Proturbo

Volvo 460 turbo -92 vika öljynpainemittarissa

  • 13 Vastauksia
  • 3199 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tumppi5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Volvo 460 turbo -92 vika öljynpainemittarissa
« : 14.06.2012, 20:20:34 »
Kesken matkan öljynpainemittarin viisari meni ihan sinne valkoisen alueen päähän eikä liikkunut sieltä enää mihinkään, kunnes sammutin auton, jolloin viisari meni punaiselle (jonne se menee normaalisti sammuttaessa). Kun käynnistin auton uudelleen mittari pomppasi samantien sinne valkoisen alueen päätyyn. Mistä vika voisi johtua?

Toinen ongelma on hieman korkea tyhjäkäynti, missä sijaitsee tyhjäkäynnin säätöruuvi?

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13539
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Volvo 460 turbo -92 vika öljynpainemittarissa
« Vastaus #1 : 14.06.2012, 20:28:46 »
ei ole tyhjäkäynnin säätöä (virallisesti) kaasuläppäkotelossa on siinä päällä muovirään alla ruuvi... mutta se ei korjaa ongelmaa jos tyhjäkäynti on koholla se tarkottaa että joku anturitieto on väärin vähän tai sitten ei ollenkaan pelissä.. yleensä lämpöanturit...

ohan sulla öljyä koneessa ja palaako öljynpaineen merkkivalo?
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 460 turbo -92 vika öljynpainemittarissa
« Vastaus #2 : 14.06.2012, 20:29:01 »
Kesken matkan öljynpainemittarin viisari meni ihan sinne valkoisen alueen päähän eikä liikkunut sieltä enää mihinkään, kunnes sammutin auton, jolloin viisari meni punaiselle (jonne se menee normaalisti sammuttaessa). Kun käynnistin auton uudelleen mittari pomppasi samantien sinne valkoisen alueen päätyyn. Mistä vika voisi johtua?

Toinen ongelma on hieman korkea tyhjäkäynti, missä sijaitsee tyhjäkäynnin säätöruuvi?
sulla on öp:n anturi rikki tai anturin johto poikki

korkee tyhjäkäynti viittaa  imuvuotoon, liian kireeseen kaasuvaijeriin tai sulla on kaasuläppä säädetty liian suurelle.
ja tietenkin tuo ristuksen mainitsema viallinen lämoöanturi, jolloin olis vielä korotettu tyhjäkäynti kuumallakin koneella
Säädetään kaasuläpän rajoitinruuvista, oliko talttapää ruuvi ja siinä 8 mm lukitusmutteri.
ja säätö: tyhjäkäyntiventtiilin letku tulpataan, samoin lähtö ettei tule imuvuotoa, sitten lämpimällä koneella säädetään kierrokset n500 rpm 
« Viimeksi muokattu: 15.06.2012, 12:00:20 kirjoittanut Ari E »

Poissa tumppi5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 460 turbo -92 vika öljynpainemittarissa
« Vastaus #3 : 14.06.2012, 20:39:53 »
Öljynpaineen merkkivalo ei pala ja öljyä on koneessa.

Tyhjäkäynti on kylmällä koneella noin 800-900 kierrosta ja lämpimällä koneella 1200 kierrosta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13539
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Volvo 460 turbo -92 vika öljynpainemittarissa
« Vastaus #4 : 14.06.2012, 20:47:08 »
oiskohan ilmavuoto. laajenee imusarja ja rako kasvaa...

Eli elä missään nimessä mäne siätämään kaasuläppää se on just oikein joku muu pitää korjata.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 460 turbo -92 vika öljynpainemittarissa
« Vastaus #5 : 14.06.2012, 20:51:24 »
se ois kanssa ykkös veikkaus

tuo öljynpaine puoli tosiaan joko viallinen anturi tai johto poikki

Poissa tumppi5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 460 turbo -92 vika öljynpainemittarissa
« Vastaus #6 : 14.06.2012, 20:57:19 »
Tossa on joku oma patentti kaasuvaijeri, täytyy varovasti koittaa sitä löysätä.

Ei kai toi öljynpainemittarin toimimattomuus vaikuta ajoon mitenkään?

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 460 turbo -92 vika öljynpainemittarissa
« Vastaus #7 : 14.06.2012, 21:42:06 »
Tossa on joku oma patentti kaasuvaijeri, täytyy varovasti koittaa sitä löysätä.

Ei kai toi öljynpainemittarin toimimattomuus vaikuta ajoon mitenkään?
olishan se hyvä tietää, onko siellä painetta ajaessa. muutenhan se ei vaikuta kulkuun.
kannattaa nyt ainakin nopeesti vilkasta anturia päin, oisko siellä vaan johto irronnu anturista  ;)

Poissa tumppi5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 460 turbo -92 vika öljynpainemittarissa
« Vastaus #8 : 15.06.2012, 11:22:17 »
Missä päin konehuonetta tuo anturi sijaitsee?

Poissa V0lv0mies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 460 turbo -92 vika öljynpainemittarissa
« Vastaus #9 : 15.06.2012, 11:36:22 »
Ainakin mulla se on ihan Öljynsuodattimen vieressä vasemmalla.
460 SE -92 B16F

Poissa tumppi5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 460 turbo -92 vika öljynpainemittarissa
« Vastaus #10 : 15.06.2012, 11:47:20 »
Syy öljynpainemittarin toimimattomuuteen selvisi - toinen niistä anturissa olevista johdoista oli poikki.

Poissa Daywalker

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
  • Laahustaja
Vs: Volvo 460 turbo -92 vika öljynpainemittarissa
« Vastaus #11 : 15.06.2012, 16:54:52 »
Tyhjäkäyntimoottorin putsaus/vaihto auttaa tuohon tyhjäkäynti ongelmaan...
V50 2.4 -04"Toppinen" + Toyota Corolla T-Sport -06 "Unto"

Poissa V0lv0mies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 460 turbo -92 vika öljynpainemittarissa
« Vastaus #12 : 18.06.2012, 17:57:34 »
Mikäs muuten on öljynpaineanturin kierteiden halkaisija?

Haluaisin lisätä ohjaamoon yhden mittarin lisää, elikkä painemittarin. Siihen tarvii kai anturin ja moottorin väliin lisätä T-kappale, jonka toiseen haaraan se lisämittarin anturi.

Pääsi unohtumaan halkaisijan tarkastus viime öljynvaihdossa ja seuraavan kerran pääsis mittailemaan kun öljyt vaihdetaan syksyllä, mutta jos joku muistaa suoralta kädeltä...
460 SE -92 B16F

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 460 turbo -92 vika öljynpainemittarissa
« Vastaus #13 : 18.06.2012, 19:34:23 »
Mikäs muuten on öljynpaineanturin kierteiden halkaisija?

Haluaisin lisätä ohjaamoon yhden mittarin lisää, elikkä painemittarin. Siihen tarvii kai anturin ja moottorin väliin lisätä T-kappale, jonka toiseen haaraan se lisämittarin anturi.

Pääsi unohtumaan halkaisijan tarkastus viime öljynvaihdossa ja seuraavan kerran pääsis mittailemaan kun öljyt vaihdetaan syksyllä, mutta jos joku muistaa suoralta kädeltä...
M14 x 1.5 mm tarjoaa tämä
mutta m18 x 1.5 antaa 1992 alkaen  :o
http://fautoparts.com/parts-Oil-Pressure-Switch-Sender-Unit-Valve---VOLVO-460-L-464-1-8-10578-2840-auto-parts
« Viimeksi muokattu: 18.06.2012, 19:39:24 kirjoittanut Ari E »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy