En nyt muista, oliko 19 vai 18 mm. Itse käytän erikoistyökalua. Mutta samalla voi kivasti tsekata niiden heiluvien tulppien kunto. Niiden pitää olla just, eikä melkeen, joten voivat hyvinkii olla vaihtokunnossa.
Tulpanjohdot vaihdan 4-5 vuoden välein. Halpaa huvia, kuten on perustulpatkin. Ei se tavallinen silmämääräinen arviointi noissa johdoissa aina riitä. Varmistukseksi voi pimeällä katsella, näkyykö sinistä mistään kohtaa, kun auto on käynnissä.
Ei sulla oo mitään hajua, mitä siihen on vaihdettu ja milloin? Säästyisi paljolta arvailuilta ja kikkailuilta...
Epäilit että ilmanputsarin läpi menisi kosteutta ja se aiheuttaisi ongelman... Ota suodatinkoppa auki ja tsekkaa, onko suodin täsmälleen paikallaan. Itse vaihdan uuteen kerran vuodessa. Halpaa hommaa sekin.
Yleensä ottaen suodattimista menee varmaan paljonkin kosteutta läpi kun ajetaan sateessa toisen auton perässä. Pakkohan se kosteuden on siitä liikkua läpi, ettei ilmakulku lopu kokonaan.
Voisin kuvitella että jos suodin on aivan paskanen, niin helpommin jämähtää vesi siihen...
Oman virranjakajan kannen vaihdoin kolmisen vuotta sitten. Alkuperäinen oli aivan hirveässä kunnossa. Kuntoon nähden auto kuitenkin kulki yllättävän vaivattomasti. On muuten se jakaja juuri sellaisessa kohdassa, mihin grillin läpi tuleva vesi pääsee helposti.
En ole muutenkaan perässäroikkuja, mutta kun miettii miten ajettaessa lähellä edellä kulkevaa autoa kaikki roiskuva likavesi likaa auton, menee imuilmaan ja moottoritilaan, puhumattakaan kiveniskemistä, niin voitte olla varmoja että jätän aina riittävän turvavälin (johon tietysti on aina joku tunkemassa).