RallyBaron  Samppasport

440 1993 B18U Nykii

  • 49 Vastauksia
  • 10502 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 1993 B18U Nykii
« Vastaus #30 : 03.09.2013, 07:02:44 »
Ok, ilma liikkuu letkun läpi kuitenkin ok?
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Aleksitus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • amatööri
Vs: 440 1993 B18U Nykii
« Vastaus #31 : 03.09.2013, 10:23:37 »
Ok, ilma liikkuu letkun läpi kuitenkin ok?
Kyllä lienee, mitään tukosta ei ole. Mikä ton helmen idis on?
juu moro

Poissa JL93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 1993 B18U Nykii
« Vastaus #32 : 03.09.2013, 17:34:03 »
pistetäänpä samaan liittyen, että mahtaisiko olla mitään tiettyjä ideoita (paitsi imuvuodot) joita tosin en ole vielä löytänyt ainakaan. Eli kyseessä 94 440 turbo ja tyhjäkäynti pyörii vähän päivän mukaan 1100- pahimmillaan 1600 paikkeilla tasaisesi käyden kuitenkin. Tähän nyt sain apua sillä, että otin huohottimessa olevan pienen putken irti joka menee suoraan kaasuläpän ohi imusarjaan ja tukin kyseisen imusarjan päässä olevan kanavan. Nyt käy noin 900, mutta vikahan ei ole silti kadonnut. Mikä muuten tuo pikkuputki edes on kun siellä ei edes virtausta havaittavissa? Jos nyt asiaa sivutaan niin toinen ongelma on, että vahvalla moottorijarrutuksella kytkimen ylöspäästämisen yhteydessä tai esim 2 vaihteella korkeammilta kierroksilta kaasun päästäessä jostain edestä kuuluu kova jysähdys/kolaus selvästikkin jossain väljää, mutta missä silmämääräisesti ei mistään syytä löytynyt.
Volvo puolelta -94 440 Turbo

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 440 1993 B18U Nykii
« Vastaus #33 : 03.09.2013, 18:04:29 »
Kannattaa tarkistaa ettei vain olisi apurunko murtunut poikki mistään, joka voisi aiheuttaa tuon kolahduksen. Tai sitten on puslat menneet edessä väljiksi.

Kyllä lienee, mitään tukosta ei ole. Mikä ton helmen idis on?
Varmaan tasaa painevaihteluita, ettei MAP arvo heittelisi liikaa.

Poissa Aleksitus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • amatööri
Vs: 440 1993 B18U Nykii
« Vastaus #34 : 04.09.2013, 20:09:19 »
Joo eli vika vastaa täydellisesti tätä http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=16657.0, pitää varmaan kattoo tota anturin systeemii. Vois romuttamolta hakee vastaavan halpaan hintaan ku ei näytä motonetistä löytyvän..
« Viimeksi muokattu: 04.09.2013, 20:14:25 kirjoittanut Aleksitus »
juu moro

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 440 1993 B18U Nykii
« Vastaus #35 : 04.09.2013, 20:46:55 »
Ainakin fiat tipossa, temprassa ja 1700i ladassa on sama GM:än MAP anturi kuin näissäkin.

Poissa Aleksitus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • amatööri
Vs: 440 1993 B18U Nykii
« Vastaus #36 : 07.09.2013, 17:43:26 »
Mahtaako toi MAP anturi vaikuttaa bensan kulutukseen? Tuntuu syövän aika paljon bensaa
juu moro

s73

  • Vieras
Vs: 440 1993 B18U Nykii
« Vastaus #37 : 07.09.2013, 18:02:55 »
Joo eli vika vastaa täydellisesti tätä http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=16657.0, pitää varmaan kattoo tota anturin systeemii. Vois romuttamolta hakee vastaavan halpaan hintaan ku ei näytä motonetistä löytyvän..
kysyin joskus tuota mappia varaosaliikkeestä ja kirja tunsi tuon, hintaa oli 70e. Gm:n  tekemää mappia löytyy myös 740 sarjasta bendixin ohjauksella ja 940 sarjan turboissa, ilmeisesti fk-moottorissa. ???

Poissa V0lv0mies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 1993 B18U Nykii
« Vastaus #38 : 07.09.2013, 20:59:04 »
Kolahtelusta tuli mieleen moottorin heilahtelunvaimentimen mahdollinen pettäminen
460 SE -92 B16F

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 440 1993 B18U Nykii
« Vastaus #39 : 07.09.2013, 22:37:13 »
940 sarjan turboissa, ilmeisesti fk-moottorissa. ???
Luulenpa ettei 940 turbon B230FK taida MAP-anturia olla, koska niissähän on ilmamassamittari ja ruiskuna LH 2.4 jetronic...740 Bendix reginassa sellainen saattaa ollakin...

meni vähän ot...
« Viimeksi muokattu: 07.09.2013, 22:39:15 kirjoittanut Kovalchuck33 »

s73

  • Vieras
Vs: 440 1993 B18U Nykii
« Vastaus #40 : 07.09.2013, 23:02:39 »
Romikselta jos etsii mappia etsii 740 bendixin ohjauksella löytyy varmasti ja taisi osaluettelon mukaan olla jossain turbossakin. Helpointa katsoa netistä sillä anturin kyljessä olevalla numerosarjalla.
« Viimeksi muokattu: 07.09.2013, 23:20:05 kirjoittanut tulijyrä »

Poissa Aleksitus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • amatööri
Vs: 440 1993 B18U Nykii
« Vastaus #41 : 08.09.2013, 10:40:26 »
Joo eli tänään vuorossa kaikkien letkujen totaalinen tutkiminen, map anturin täydellinen putsaus esim crcllä. Kattoo mitä tekee
E: nonniin eli pieni halkeama oli sen map anturin letkun alkupäässä, korjasin ja putsasin letkun muttei suurempaa korjausta tälleen tyhjäkäynnillä huomaa. Kiristin letkut tosta aktiivihiilisäiliöstä ja kattelin muutenkin nuo kaikki letkut läpi. Kun map anturin irrottaa, auto sammuu. Jos käynnistää ilman map anturia niin auto meinaa sammua tosi herkästi tyhjäkäynnillä. Mieteinpä vaan et voisko toi aktiivihiilisäiliö tehä jotain kans? Entäpä onko tässä mallissa tyhjäkäyntimoottoria, se kun saattaisi oireilla vastaavasti
« Viimeksi muokattu: 08.09.2013, 17:15:30 kirjoittanut Aleksitus »
juu moro

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 440 1993 B18U Nykii
« Vastaus #42 : 08.09.2013, 17:39:31 »
Onhan tuossa singlepoint ruiskussa sellainen tyhjäkäyntimoottori kaasuakselissa. 4-pisteruiskuissa onkin sitten tyhjäkäyntiventtiili.

Poissa Aleksitus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • amatööri
Vs: 440 1993 B18U Nykii
« Vastaus #43 : 10.09.2013, 16:05:51 »
lisäänpä tähän vielä et ei oo kolmeen päivään sammunu kun kävin tuolla rönkkimässä, mutta kun auton pistää käyntiin se vähän niinkun hörähtää, silleen että kierrokset pomppaavat pari kertaa. Kylmänä varsinkin kun lähtee kiihdyttämään silleen että painaa kaasua kunnolla niin auto "tökkäsee" voimalla jolloin kierrosmittari käy hetkessä alhaalla ja palaa sitten takas ylös. Auton tehotkin ovat ihan jossain muualla kun autossa itsessään myös. Kaasuttaessa koneesta kuuluu vähän semmonen tukkosen kuulonen "suhina"
juu moro

Poissa JL93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 1993 B18U Nykii
« Vastaus #44 : 17.09.2013, 07:48:01 »
Kolinan aiheuttajaksi ilmeni moottorin taaimmainen kumi joka on aikas ahtaassa paikassa. lisäksi käynti häiriöt ovat nyt aikalailla poissa autoi kun löytyi yhjäkäyntiruuvi eli ei se läpän säätö vaan erillinen muovitulpan alla oleva ruuvi. Itsellä teki tuollaista pätkimistä tässä juurikin täydessä kiihdytyksessä ja kierrosmittari kävi nollassa. Tähän lopulta auttoi uusien tulppien vaihto, tosin sain jotkut käytetyt volvon omat tulpat joilla toimi loistavasti, mutta kun hain uudet boschin wr78 4 kärki tulpat niin sama pätkiminen tuli takaisin aina kun ahdot alkoi kunnolla tulemaan mukaan. Heti kun laitoin ne volvon jotkut tulpat takaisin niin pätkiminen taas hävisi.
Volvo puolelta -94 440 Turbo

 

Autoracing  KL-varaosat