Vuototarina jatkuu...
Volvo kävi korjaamolla, jossa pitkällisen etsinnän jälkeen vuotokohdaksi paikallistettiin kampiakselin takatiiviste. No soitin liikkeeseen josta auton ostin ja lupasivat vaihdattaa stefan omalla korjaajallaan. Stefa vaihdettiin ja tarkistin ensimmäisen 20 km jälkeen onko vuoto loppunut, parkkiruutu oli puhdas joten ajattelin että se siitä kunnes...
Kahden päivän ajon (n. 240 km) jälkeen tarkastin vuotaako moottorista mitään ja huomasin että kone tiputtaa öljyä joista oli muodostunut kaksi suurehkoa läikkää koneen alla, tarkistin öljyn määrän ja se oli tippunut puoleen väliin tikkua. Öljyvuoto oli siis pahentunut entisestään. Soitin stefan vaihtaneelle henkilölle vuodosta ja hän oli sitä mieltä että koneen kampiakseli oli urautunut sen verran että stefan vaihtaminen ei auta vuotoon ja että kampiakseli pitäisi hioa tai vaihtaa jotta vuoto loppuisi. Tämä kyseinen projekti taas tulisi maksamaan yli auton hankintahinnan joten se ei kannattaisi. Itse en löytänyt netistä mitään tietoa kampiakselin urautumisesta, mutta korjaaja mainitsi sen olevan tyyppivika kys. koneissa ja sanoi myös että edellinen stefa oli vaikuttanut hyväkuntoiselta. Viimeinen kommenti autosta oli "vahinko laitettu kiertämään".
Tilanne alkaa vaikuttaa hieman ikävältä, joten hyviä neuvoja otetaan vastaan.