Proturbo  Autodiagnoosi

PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )

  • 158 Vastauksia
  • 31535 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Moro,

Jokin aika on tullut foorumilla pyörittyä ja ajattelin nyt kirjottaa jostain muustakin kuin tuosta kantista.

Jos lähdetään peruskäyttiksestä liikkeelle:

Muutamien mutkien kautta tällä hetkellä alla kulkee Audi A4 2.0tdiq manuaalina. Tämä tuli talouteen kaveripiiristä, sillä entinen kapine meni lunastukseen. Vastaantulevasta autosta irtosi rengas, väistin, tein hätäjarrun ja takaatuleva tinttas melko imelästi konttiin. Kaveriporukalle viestiä, että nyt kävi näin ja loppuviimein kaverin äidin auto lapaan.

Tällä on sinällään hauska tarina, sillä ko. auto kävi mulla kiilloituksessa 2018 kun auto oli vielä kaverin äidin. Joitain huonoja kuvia maalipinnan kunnosta tuli tuolloin otettua, alla yksi kuskin takaoven nurkasta ja loput valmiista tuotoksesta. Tätä louhittiin tuolloin kahdella koneella 10h / kone, joten yhden päivän aikana saatiin ns. valmiiksi. Melko hyväksi tuo tuolloin jo tuli.







Eli: tiedossa oli, että maalipinta oli ok ja muutenkin autoa oli pidetty tarkasti kaverin toimesta. Siksipä tuo tuli ostettua pois. Kaikki vaikutti kaikkeen ja tein kaupat tästä.

Ohessa muutamat kuvat nykykuosissa. Kesällä alla pyörii A5 19" OEMit ja talvella 17" alkuperäiset nastakiekot.









Tärkeimpinä varusteina:

- No q tottakai
- S-line varusteita ( tämä siis ei ole S-line vehje, kaikki on erikseen ruksittu tehtaalta lisävarusteiksi), musta sisäkatto, s-line vaihdekepinnuppi, ruskeat sporttinahkajakkarat
- Sisävalopaketti ( kaikki valot mitä on tähän saatu tehtaalta )
- Etu- ja takatutkat ns. "näkevät" eli symbolit liikkuu näytöllä
- Kulmavalot (koodattu itse)
- Needle sweep (koodattu itse)
- Alas taittuva peili ( koodattu itse)
- muita koodattuja toimintoja

Eli melko peruspaketti, mutta nuo sisätilat on kyllä mahtavat. Ja alustanakaan ei ole S-line (=kivireki) vaan vakio. Ehkä sitä on vanha kun ei käyttis saa enään olla kova kuin kivi alustaltaan..  :D Ajettu Audilla on tämän kirjoittamisen aikaan n. 260tkm.

Vuoden verran auto on minulla nyt ollut ja ainut huoltotoimenpide on ollut puhaltimen moottorin vaihto. Näissä se on onneksi hanskalokeron takana muutamalla pultilla kiinni.

Toinen laite mikä löytyy taloudesta: Dnepr MT-9 sivuvaunumoottoripyörä eli 650ccm bokseri ilmajäähy.

Tällä tausta on sellainen, että appiukko meni vuokralle yhteen halliin n.15 vuotta sitten ja sain kiinteistön omistajalta moottoripyörän kaupantekijäisiksi. Ikinä appiukko ei sitä kunnostanut vaan vei latoon ja antoi olla siellä. Taisi olla kuitenkin kesä 2016 kun appiukon poika aloitti pyörää tekemään joka jäi sitten kesken.

Olin puhunut jo aikani appiukolle, että voisin pyörän lunastaa itselleni, mutta jotenkin aina se vaan jäi ja unohtui. Nyt kesällä -18 tuli sitten mahdollisuus pelastaa moottoripyörä ladosta ja aloittaa sen työstäminen. Itse pyörä tuli minulle ilmaisiksi. Ai että sitä onnen päivää kun lähdettiin kaverin kanssa ( sama kaveri, jonka äidiltä audin ostin ) hakemaan pyörää.







Melko riisuttuhan se oli ostohetkellä, mutta siitä se pikkuhiljaa rupesi kasaantumaan. Ensin kotitallilla hirmuiset pesut ja moottoria tutkimaan. Moottori oli yllättävänkin hyvä ja löin sen testinä vain nippuun, ilman sen suurempia laakerien vaihteluita. Tankki oli ruostunut puhki, joten hitsasin kumpaankin tankin poskeen paikat. Tankki oli ollut ilman bensaa +20vuotta joten oli melko huoleton hitsata. Laitoin silti paineilmaa kulkemaan tankin läpi, jottei olisi minkäänlaista räjähdysvaaraa kun hitsaa tankkia.

Ihme kyllä pari päivää pyörän haun jälkeen, kapine otti ensimmäiset hengenvetonsa ja toimi häkellyttävän hyvin. Kun pyörä osoittautukin paljon paremmaksi miltä se näytti, laitoin kaikki moottoriremppaa varten tarvittavat kilut tilaukseen. Kun sain moottoriin osat, tein remontit, vetelin uudet sähköt ja kävin jarrut läpi uusilla osilla. Tarkoitus oli jo tuolloin, että pinnoille ei muita tehdä kuin pestään enimmät linnunsch*isset pois. Ei ole mitään järkeä lähteä maalaamaan tuota patinaa pois. Vaimentimiksi tuli isoveljelta harrikan putket hiukan avarrettuna.







Sittenhän otettiin jo ensimmäiset ajot pihatiellä. Olihan se kokemus jota ei varmasti unohda koskaan.  :D Uhosin, että tämä on ajossa kesällä 2019, mutta niin vain pari kuukautta kotiin hakemisen jälkeen jo tällä ajeltiin.

Alunperin pyörässä ei ollut vaunua vaan se oli ns. soolo pyörä. Liityin itäpyöräharrastajakerhoon ja samantien silmään otti miltei samaa sävyä oleva vaunu, joka oli vähintään yhtä raihnainen kuin pyöräkin oli. Aikani tuota mietin ja loppuviimein lähdin sen etelä-Suomesta hakemaan, samalla luonnollisesti haettiin isoveljelle jenkki.  :D



Vaunu tyytyväisenä kotiin ja heti sitä sovittamaan. Vaunu oli ollut jossain korotetussa pyörässä, joten kiinnikkeitä piti hiukan kääntää, mutta muuten vaunu sopi suoraan. Saman päivänä kun vaunu haettiin, alkoi minun kesäloma ja loma menikin pyörää harrastaessa. Lomia kesti 3 vko ja siinä ajassa sain pyörän kuntoon. 20.7.2018 otin nokan kohti konttoria ja kilpiä anomaan. Pyörä tuli minulle 20.5.2018



Katsuria hiukan nauratti kun itäpyörä totuttuun tapaan jätti suuret lammikot öljyä alleen kun katsastaja kävi sitä läpi. No, hän tuumasi vain, että eikös pienet öljyvuodot tälläisiin kuulu..  :D Aikansa pyörää syynäsi, tarkasti paperit ja päästi jatkamaan matkaa. Renkaat aiheutti hämmästystä, olivat kaikista karkeimmat ja leveimmät mitä ilman muutoksia mahtui vaunuun ja pyörään. Olin jopa tilannut sellaiset kumit tarkoituksella, jotka olivat tieliikennekäyttöön hyväksytyt (= lue aivan s**tanallisen kalliit) jottei leima jää niistä kiinni.

Ajelin kesän 2018 vaunu kiinni ja välissä tehtiin tien poskessa remonttia ja välillä oltiin köyden perässä tulossa kotiin.









Kesällä -18 käytin vaihteiston vissiin kahdesti vai kolmesti auki. Kerran oli öljyroppu lähtenyt vauhdissa kävelemään, kerran käynnistyspolkimen vastakappale kului puhki (oli työnnettävä käyntiin) ja kerran laakeroin uudelleen laatikon. Samana kesänä myös käytin koneen 2 kertaa levällään, kerran meni kk-laakerit ja kerran taisi mennä jokin muu laakeri. Itälaakerit on laatulaakerit, sanon minä...  :D :D

Kesän 2019 ajelin oikeastaan kokonaan ilman sen suurempia häiriöitä ja soolona. On tämä vaan niin mahtava laite ajaa, ettei sitä voi oikein käsittääkkään. Raskas ja muutenkin epäkäytännöllinen kaupungissa, mutta aivan sairaan hauska.











Viimeiset viisi kuvaa on nykykunnosta. Melko paljonhan tuohon olen jättänyt omaa kädenjälkeä näkymään: seisontatuen, peilin, käsivaihteiden, loksujen kiinnitysten ja muiden muutosten muodossa. Tämä on hauska rakentelun kohde kun ulkomailta ja suomesta löytyy hyvin osia jotka ovat käytännössä ilmaisia. Ja samoin myös se tekee tästä hauskan kun mikään ei ole niin just jetsulleen vaan riittää että on sinneppäin..  :D Takarenkaan toisella puolen kulkee työkalut mukana ja toisella puolen öljyä ja bensaa. (ko. kapine vie aivan tolkuttomasti ainetta, joten pitää olla edes pikkutilkka mukana jos sattuu unohtaa tankata...)

Ja kyllä, tällä saa miltei aina juttuseuraa kun on tankilla..  :D

Täytyy tänne päivitellä kuulumisia näistä laitteista lisää, jos vain lukijoita moiset kapineet kiinnostaa.  :)
« Viimeksi muokattu: 09.05.2023, 07:43:01 kirjoittanut PeeTee »
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen muut vekottimet ( Audi ja Dnepr )
« Vastaus #1 : 21.02.2020, 13:29:45 »
On muuten hieno toi Dnepr...  8) Samoilla linjoilla, hieno patina päällä.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: PeeTeen muut vekottimet ( Audi ja Dnepr )
« Vastaus #2 : 21.02.2020, 20:05:38 »


Alkoi seisomaan S* On kyllä pirun asiallinen laite  P>

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4017
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen muut vekottimet ( Audi ja Dnepr )
« Vastaus #3 : 21.02.2020, 20:28:38 »
Lisää tarinaa vaan kehiin, mukavahan näitä on lueskella :))
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen muut vekottimet ( Audi ja Dnepr )
« Vastaus #4 : 24.02.2020, 09:09:10 »
Jaahas, tännehän on kommentoitukkin  ;D

B30A: Kiitos. Yksi tuttu kysyikin multa että maalaanko tämän. Mulkaisin pahasti ja totesin että en tosiaan.

razori: Tälläisiä kommentteja tulee aina aika ajoin.  :D Onhan tuo...massasta erottuva.  ::)

Slowman: Täytyypä jatkaa turinointia kun tarinaa olisi tulossa. Kiitos kommentista.

Itse pyörään. Tallin nurkassa tuo on hakenut motivaatiota kun Volvo on ottanut huomiota tänä talvena reilummin.

Muutaman sattumuksen kautta töiden yhteydessä tuli saatua uusi jakkara pyörään ( tuttavallisemmin siis Neppariin ).






"Vähän" karskin kokoinen tuo vielä on, mutta täytyy alkaa kaventamaan tuota jahka saa Volvon tallista ulos. Satuin aikojen alussa tilaamaan jakkaraan jouset, niin tuon alle ne täytyy virittää. Pyörä siis joustaa noin 5-10mm ajossa, koska totesin että pyörä kun on painunut ladossa läjään reilun 15 vuotta, on se tarpeeksi matala omaan silmään.  :D Ja onhan tätä vielä "madallettu" tuosta, eli lokarit painettu renkaita vasten.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen muut vekottimet ( Audi ja Dnepr )
« Vastaus #5 : 02.03.2020, 15:14:16 »
Hoplaa!

Ajokausi startattu! Video --> https://aijaa.com/uoTn1K

Kierrokset leijuu vielä jonkin verran, säädöt taas vaihteeksi hakusessa..  :D

Sunnuntaina kun olin saanut Volvon miltei valmiiksi, otin Nepparin syyniin. Pyörä pihalle, tulpat veks, muutamat polkasut ja bensaa kaasareille. Jonkin verran poljetutti ( ja kyllä, tämä potkituttaa takaisin melko julmasti välillä.... ), mutta niin vain lähti käyntiin. Ensin haki hiukan käyntiä ja alkoi hetken kuluttua käymään kummallakin pytyllä. Tässä oikutteli jo viime kesänä toinen tulpanhattu ja se kiukutteli nytkin. Täytynee ne uusia ennenkuin pyörä on jokapäiväisessä ajossa, kurjaa jännitepihtilöillä säädellä tulpanhatun asentoa, että käynti asettuu. Tuli viime kesänä huomattua että ei kannata viedä kättä / sormia kovin lähelle tulpanhattua kun tämä käy. Junttaa melko imelästi sormille...  :D :D

Muutamat kuvat kapineesta tähän väliin.











Josko sitä alkais sitten sitä jakkaraa muokkailemaan seuraavaksi.  8)
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen muut vekottimet ( Audi ja Dnepr )
« Vastaus #6 : 25.05.2020, 07:20:32 »
Jopas on tämä ketju jäänyt päivittämättä.

Aletaampas Audista:
Kilsoja kertyy mittariin pikkuhiljaa ja koputellaan puuta, mutta vielä on ainakin vioitta niitä tullut. Mikäs siinä ajellessa. Vaimo käyttää töissään aktiivisesti nyt Audia ja 13.5. soitti mulle, että työpaikan pihassa on joku peruuttanut oven sisään Audista. Noh, sinällään tuolle ei mitään mahtanut, hieno homma että kolaroija otti vain yhteyttä vaimoon. Kolaroija työskentelee samassa rakennuksessa, joten liekkö pienenti kynnystä soittaa ja ilmoittaa asiasta.

Vaimo sopi vakuutusasiat ja ne lähtikin rullaamaan komeasti taas kerran. Hetken puheluiden ja tapaamisten välissä hän kävi kattomassa Audin. Puheiden mukaan oli "hieman" kolahtanut ja ovessa oli lommo.













Totta tosiaan oli hiukan kolahtanut  :D :D

Noh, sitten alkoikin vakuutusyhtiöön soittelu, että sijaisautoa meille koska ovesta tulee vedet sisälle, olishan tuon saanut fiksattua, ettei aivan tule vedet sisälle, mutta periaatteen vuoksi minä en oveen ruvennut koskemaan. Sitten perjantaina 15.5. autoa näyttämään korikorjaamolle, korikorjaamona toimi Jyväskylän Autotarvike. Korikorjaamolta sanoivat, että saavat heti työn alle ja sijaisauto saatiin samalla reissulla kun vietiin autoa korikorjaamolle arvioituttavaksi. Sopivasti meni aivan kuin elokuvissa, hienosti organisoitu Hertzin ja JKL Autotarvikkeen toimesta.

Hämmästyttävää, mutta sain puhelinsoiton 20.5. keskiviikkona ( viikko kolarista ) Tarvikkeelta, että auto olisi noin tunnin päästä noudettavissa. Olivat tilanneet tehdasuuden takaoven ja muitakin kilkkeitä autoon. Audista maalattiin koko takaposki, ovi ja karmin sisäosa ( ovi oli painunut karmin "sisään" kolarissa ). Samalla tuli tuo puskurin ja lokarin reunasta otettua kuulemma alkava ruoste kiinni. Tämähän on käynyt takuukorjauksissa huonon sinkityksen vuoksi, etuloksut, kontti ja takaloksut korjattu jo kertaalleen.

Alla valmista.





Olin erittäin tyytyväinen kun menin autoa korjaamolta hakemaan. Itsellä on kiilloitustaustaa jonkin verran ja osasin hiukan kriittisemmin autoa katsoa, niin siltikin pinnat näytti melko hyvälle. Vallan auringossa kun tarkastelin autoa, niin sitä ei oltu kiilloitettu ( holotettu ) tms. tai muutenkaan kohdeltu kaltoin. Toki käyttöauto tuo on, joten näyttelytasoinen se ei muutenkaan ollut. Mutta olisi kyllä närästänyt, jos auto olisi oltu holotettu. Aikaisemminkin olen käyttänyt audeja tehdaskorjauksissa Tarvikkeella ja ikinä ei ole ollut minkäänlaista kritiikkiä palveluista.

Taas passaa ajella ja mukava fiilis jäi koko hommasta. Koko rojektille tuli vissiin hintaa yli 4000€. Onneks ei mennyt minun pussista.

No, sepä siitä.

Lauantaina 23.5. aloitin Nepparilla ajokauden ja kävin ajamassa 70km eli n. 2h. putkeen, toimi kuin se kuuluisa sveitsiläinen kello. Ja tällähän ei lujempaa kuin 70km/h uskalla ajaa.  :D Eihän tuo mikään mukava matkakumppani ole  :D Ensimmäinen 10km on melko shokki, renkaat vatkaa ( vanteet kierot ja nappulat hiukka karkeat ), muutenkin raskas kapine ajaa ja penkkinä toimii nahkalla verhoillut harjateräksen pätkät. Mukavaa. Mutta 10km jälkeen kämmenpohjat on jo mukavan turrat niin voipi ajella pidempäänkin.  :D

Mutta silti tuo saa hymyn huulille joka kerta kun polkaisee käyntiin.  8)

Vaikka tuo seisoikin jonkin aikaa tallissa ilman käynnistystä, kolmella pohjustuspolkaisulla ja kahdella ns. oikealla polkaisulla hörähti käymään.







Ennen pyörän ajoonottoa laitoin joka lokeroon uudet öljyt ja ruiskuttelin hiukan CRC:tä emäputkeen. Helppoa huoltoa sanon minä  :D Tekaisin myös pikaisesti telineen jalan alle tulevalla kakkosneloselle. Volvosta jääneeseen klemmariin 7mm reikä, pultin päähän 3mm reikä, pultti klemmarin reiän läpi, klemmari rungon ympärille, puuhun 7mm reikä, pultti puun läpi ja puukalikka aluslevyllä ja sokalla paikalleen. Ei tarvi aina olla kattelemassa jalan alle jotain tukevaa jos jättää pehmeälle nojalleen. Ja samoin saa pyörän vähän pystympäänkin ( jalka jo hiukan väsähtänyt ).





Tuota perunannostin penkkiä tähän ei taida tulla. On se muokattuna tallilla jo, mutta on hankalan mallinen. Painattaa jalkoja pirusti tankkia vasten ja jotenkin hankalamman mallinen istua kuin tuo nykyinen.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen muut vekottimet ( Audi ja Dnepr )
« Vastaus #7 : 09.06.2020, 06:07:22 »
Hop,

Moottoripyörä on seisonut tallissa nyt viime viikot ja enempi tullut Volvoa räplätty ja sillä ajettua.

Viikonloppuna kuitenkin sain aikaan sen, että pesin kummatkin autot ja vahasin audin.

Perus lancepesut, liuotinpesut ja shampoot pariin kertaan, myös ovien, kontin ja konepellin välit. Sitten raudanpoistot ja pienpoistot niskaan. Vähän varoin normaalia enemmän tuota uutta maalipintaa, ja en sille liuotin pesuja tehnyt. Autohan uunitettiin maalauksen yhteydessä joten uskalsin nyt jo vahata tuon.

Vahaksi tuttu ja turvallinen Collinite 915 ja laseille Q5.







Minä pesin auton ja rouva putsaili auton sisältä. Sehän sillä ajelee, niin saa osallistua näihinkin hommiin edes joskus  :D
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4017
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen muut vekottimet ( Audi ja Dnepr )
« Vastaus #8 : 09.06.2020, 09:05:50 »
Kelpaa rouvan ajella 8)
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen muut vekottimet ( Audi ja Dnepr )
« Vastaus #9 : 24.06.2020, 07:24:48 »
No kyllä saa luvan kelvata  :D
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen muut vekottimet ( Audi ja Dnepr )
« Vastaus #10 : 21.07.2020, 12:29:45 »
Hop.

Parisen viikkoa takaperin tuli käytyä pyörällä lenkkiä pitkästä aikaa.



Suhteellisen pientä pyöritystä tuli noin 2h ajeltua, matkassa noin 70km. Mukavasti tuntui pyörä toimivan ja ei ilmennyt mitään uusia "ominaisuuksiakaan".  :D

Tällä kesällä on jäänyt ajot tosi vähälle, olisinko 5 kertaa käynyt ajelemassa ja töissä vain kerran. Siihen nähden pyörä on toiminut täydellisesti.

Tein siinä hiukan myös talliremonttia. Jo pitkään olen kaavaillut tallin lattiaan jotain pinnoitetta, maalia tms. Ajatuksen sai siivouksessa löytynyt jämä betonimaalia, samaa mitä on muualla kämpässä jo. Kurkkasin pönttöön ja se oli noin puolillaan. Eihän siinä, kuin tuumasta toimeen ja lattian pesuun.

Tallissa ollut edellisellä omistajalla öljyvahinko lämmitysöljyn kanssa ja puolet lattiasta on n. 5 vuotta sitten uusittu. Pariovien puoli lattiasta on vm. 80, joten siinä puolessa näkyy jo melko paljon elämä. En ruvennut lattiaa pinnoittamaan, sen huonon kunnon vuoksi. Melkein kannattaisi ennen pinnoitetta oikaista koko lattia ja tehdä vielä lattiakaivo samalla. Nyt en alkanut noin suureen urakkaan.

Öljysimmät kohdat kävin tinnerilla, betonipesuaineella ja loppujen lopuksi vielä toholla läpi. Toivottavasti pysyy kiinni maalit. Lattiat hioin läpeensä hiomakivellä ( polvillaan.... ), kaikki vähänkään irtonainen paska pois.





Kun lattia oli kuivanut, vedin lattian ja seinän rajaan akryylimassan. Samoin uuden ja vanhan lattian rajaan tein noin 10 cm leveän "luiskan" lattioiden väliin. Ennen lattioiden välissä oli n. 5-2 mm rappu johon kaikki lattialla kuljetettavat vekottimet tökkäsi.









Seuraavana päivänä aloitin maalaamistouhut. Telasin ekan kerran maalia melko ohuelti, käytännössä n. 3 - 4 litraa maalia ( tallin osa 4m x 7m ). Huomasin ensimmäisen kerran jälkeen, että joudun hakemaan maalia lisää, riittoisuus oli siis aivan kaikkea muutakuin purkissa luki. Johtunee huonosta lattian kunnosta ja maalarista.  :D

Toiseen kertaan maalia niskaan, tässä vaiheessa lattiaan oli hölvätty n. 8 litraa.









Melkoinen muutos ja pelkästään positiivinen. Olisi pitänyt tehdä jo kaksi vuotta sitten. Telasin maalia jokaisen huokosen täyteen, silti joitain huokosia aukesi kuivaessaan. Minua tuo ei haittaa, on jo lähtökohtaan niin hyvä. Nyt voi mopata tallin lattian puhtaaksi.  8)
Maaliksi lattiaan tuli siis Betoluxin lattiamaali, sävy TVT2115. Kovasti ovat tuota kehuneet tallikäytössä sen edullisuuden ja kuivamisajan suhteen. Aika kertoo kuinka hyvin tuo pysyy omassa lattiassa. Yhteen huoltomaalaukseen jäi tuota maalia.

Sitten alkoikin hiukan risomaan tallin ovien sottaisuus, joten niille pesu ja ovien maalaus. Näihin vetäisin vain ohuelti maalia, sillä sitä oli enään tosi vähän varastossa.



Tallin ovet uusin heti kun kukkaro antaa siihen myöden, nykyiset saavat mennä siihen saakka.

Melko lailla hyvä kokonaisuus tuli nyt tuosta tallista.



Vielä täytyy työpöydät uusia tai maalata, muuten alkaa kokonaisuus hahmottua. Saatan vielä yhden rivin valaisimia kattoon lisätä. Mielessä on myös pyörinyt tallin laajennus varaston puolelle ( ruskean oven taakse ), jolla saisi talliin vielä pari metriä syvyyttä lisää. Maalia en siksi ko. seinään ja oveen ole laittanut, jos vaikka kyseinen seinä poistuisi jossain vaiheessa..  ???

Melkoinen aikataulutus saa olla tälläisessäkin remontissa kun yksin puolitoistavuotiaan muksun kanssa kotona on päivät. Käytännössä kaikki työt on tehty päiväuniaikaan, eli aina 1 - 2h kerralla. Tallin sisärempan lisäksi maalasin koko tallin ulkopuolelta myös.  8)
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
Aikamoinen ero! Perhe-elämään saattaa toki vaikuttaa että tuolla viihtyy paremmin  :D
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Kyllä ero on vähintäänkin iso livenä.  :)

Nojoo, on tuolla nyt mukavampi käydä ihan vaikka vaan järjestelemässä jotain tai muuten vaan aikaa kuluttamassa.  :D

Rouvalle propsit siitä, että taloa ostettaessa ei suostunut ostamaan taloa ilman tallia, kun mun pää ei kestä kuulemma ilman sellaista.  :D
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi

Rouvalle propsit siitä, että taloa ostettaessa ei suostunut ostamaan taloa ilman tallia, kun mun pää ei kestä kuulemma ilman sellaista.  :D

Me käytiin aikoinaan talokauppoja miettiessä katsomassa pientä omista jossa tontilla iso kuorma-auton/autoja vetävä siisti kaarihalli. Frouva meinas että tämä saattaa kyllä olla jo vähän liikaa.  :D
Talo kyllä oli auttamatta liian pieni, siihen tuo kariutuikin... vaikka minä kuulemma olin seissyt vaan lumoutuneena siellä hallissa.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Yleensä jotain on vialla juuri tuollaisissa, talo on pieni tms. tai sellaisella sijainnilla mikä ei ole hyvä  ::)

Mekin käytiin kattomassa jos jonkinmoista, mutta Jyväskylän taajamassa / esikaupunkialueella, omalla tallilla (jossa pystyy jotain tekemään) ja talon kriteereillä oli valinnanvara melko pientä. Onneks sitten sattui tämä tulemaan myyntiin, joka täytti kaikki kriteerit.  :) Tallihan voisi olla suurempi, mutta niinkai se aina on. Ompa tuossa lähipiirissä yks 80m2 talli joka käy jo pieneksi  :D

Käytiin kanssa kattomassa syrjässä +40km kaupungista olevaa taloa, jossa oli valtava talli (kuorma-autolle tehty) ja kaikki vimpan päälle. Mutta se taas jäi hommaamatta matkan takia.  ::)
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

 

Autoracing  KL-varaosat