Futurez  Kulkukoira

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Ei ole sellaista vapaata hyvin kattavaa, mutta esim volvopartswebstore ja skandix sivustoilta löytää aika hyvin.
2
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut volvotdi tänään kello 21:12:19 »
Katsurihan ei voi antaa muuta jälkiseuraamusta kuin päätöksen "hylätty". Näitä ne kyllä antaa jo nykyisinkin, kun esim. isän 4- vuotias mersu oli hylätty ensimmäisessä katsastuksessa jonkun akun alhaiseen jännitteeseen liittyvän vikakoodin perusteella. Tiedä sitten, millä keinoin olivat koodit lukeneet, mutta moottorin vikavaloa ei ollut kuitenkaan taulussa ja käsittääkseni kaikki päästöihin liittyvät viat sytyttävät vikavalon. Isä oli käynyt viereisellä nyrkkipajalla nollauttamassa koodit ja hakenut leiman 10 minuutin päästä hylkäyksestä. Merkkiliikkeessä olivat myöhemmin vain levitelleet käsiään, että mikähän lie ollut.

Katsuri katsoo koodit geneeriseltä puolelta mikä on maailman kaikkien autojen kanssa yhteinen. Jos siellä on P-alkuinen koodi ja vaikka se ei ole enää aktiivinen niin se johtaa hylkäykseen. Todella hölmöä, koska se saattaa tulla juuri alhaisen jännitteen vuoksi ja ei sytytä vikavaloa, koska ei ole aktiivinen vika. Näitä hyökäyksiä on paljon ja saahan ne asemat aina uusintanäytöstä korvauksen  :D
3
Hei,

Kohta 8v ja 200tkm käytössä ollut Volvo aikanaan ennen ensimmäistä automaattiöljyjen vaihtoa alkoi "vaihteisto toimii huonosti", vaihteisto vaatii huollon rallin siinä 100tkm kohdalla. Pulma tulee useammin sadesäässä, aina vauhdin tippuessa jarruttaessa sinne 40-50km/h tasalle jolloin tulee kunnon nykäys vaihteistosta joka usein uusii kun lähtee liikenteeseen, start stop myös inaktivoituu samassa sysäyksessä hetkeksi. Viimeisen vuoden aikana alkanut sitten huudattaa kierroksia välissä tuon vaihteisto vaatii huollon homman jälkeen joka nollaantuukin täysin auton uudelleen käynnistyksellä.

Muistelen että tähän ehkä oli joku päivitysratkaisu ohjelmiston osalta mutta en saa tätä päähäni. Joskus SAH:lla asiaa tutkittiin mutta syytähän ei löytynyt. Nyt mittarissa 290tkm ja auto on "drive till wheels drop off" tyyppisellä huolenpidolla eli minimissä huollot. Kysyn siis onko joku keksinyt tähän mitään järkevää ratkaisua ilman osien laajempaa vaihtelua. Öljyjen vaihto ei korjannut pulmaa kohta 200tkm sitten.
4
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut Mustalaatikko tänään kello 20:32:45 »
Aika monen auto on vähän erilainen kuin yhtenä päivänä vuodessa.
5
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 20:28:40 »
Minä ainakin oottelen ihan rauhassa että koska ne alkaa kyttäämään poikkeevuuksia ohjelmassa.
Sitten jos äityy oikeesti pahaks tuo homma niin sitten pitää vaan noudattaa lakia.
Ostan jonkun paskan viiatin ja terrorisoin kulmakuntaa.

Mitäs jos tekis johonkin toiseen boksiin sen ohjelman ja ajelis ja leimalle vaihtais sen alkuperäisen boksin. :)
No, tää on taas näitä maallikon pohdintoja, liekö tuollainen tehtävissä. Varmaan ainakin vanhemmissa kärryissä?

Siinähän veisivät sitten viimesenkin hauskuuden autoilusta tuon tarkkailun myötä mutta ennen kuin se päivä koittaa että niillä on vehkeet ja tietokanta niin en vuodattais hikee.
6
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut hessu80 tänään kello 20:02:46 »
Katsurihan ei voi antaa muuta jälkiseuraamusta kuin päätöksen "hylätty". Näitä ne kyllä antaa jo nykyisinkin, kun esim. isän 4- vuotias mersu oli hylätty ensimmäisessä katsastuksessa jonkun akun alhaiseen jännitteeseen liittyvän vikakoodin perusteella. Tiedä sitten, millä keinoin olivat koodit lukeneet, mutta moottorin vikavaloa ei ollut kuitenkaan taulussa ja käsittääkseni kaikki päästöihin liittyvät viat sytyttävät vikavalon. Isä oli käynyt viereisellä nyrkkipajalla nollauttamassa koodit ja hakenut leiman 10 minuutin päästä hylkäyksestä. Merkkiliikkeessä olivat myöhemmin vain levitelleet käsiään, että mikähän lie ollut.
7
Myydään autot / Vs: V70R 2004
« Uusin viesti kirjoittanut Jortsi tänään kello 19:49:29 »
9900€. Vaihdossa voin harkita toimivaa, ilmastoitua kauppakassia. Kesäkuun alusta saa tulla ihmettelemään Lohjalla, jos ei mene kaupaksi ennen sitä  :)
8
Muut menopelit / Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Uusin viesti kirjoittanut Kulmamies tänään kello 19:20:28 »
Tajusin edellisen viestin kirjoittamisen jälkeen, että 14 seos on tällaiselle moottorille varmaan vähän turhan laiha, joten muutin pyynnön kolmeentoista. Samalla siinä säädellessäni tutkin mitä muuta jännää sieltä löytyy ja säädin "ryyppyä" vähän rikkaammalle. Jos vaikka kylmän koneen starttaus vähän lyhenisi, kun tuollaiseen vanhaan valurautaiseen imusarjaan menee varmaan eka kahvikupillinen bensaa ja sitten vasta riittää sylintereille asti :D

Tämä oli tosi hyvä juttu. Kone käynnistyi paremmin ja maantiellä kulkee selvästi kevyemmällä kaasulla.

Voisi muutaman ajoreissun jälkeen ihan mielenkiinnosta kurkata miltä tulpat näyttää.
9
Ostetaan autot / Ostetaan rullaava ruosteeton 740/940 farkku tai sedani.
« Uusin viesti kirjoittanut Kerkema tänään kello 19:18:44 »
Eli ostetaan ruosteeton 740/940 farkku tai sedani mielellään rullaava kun moottori löytyy jo, mutta voi tarjota myös ajokuntoista. Lapin ja Pohjois-pohjanmaa alueelta.
10
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Uusin viesti kirjoittanut RTP tänään kello 18:33:32 »
Kaikissa laitteissa pitää olla sama nopeus. Jos sivuhaara on pidempi  20-30 cm niin sitten siihen päätevastus. Joko oikea tai valikosta päälle.

Onko sulla jotain väylä haistelijaa?
Joo tää nopeusongelma saattaa olla yksi, kun siihen päävirtakytkimeen en ole päässy sisään eikä missään kerrota mikä siihen on oletuksena asetettu... Tilailin vastuksia, täytyy sitä varmaa ensimmäisenä koittaa.
Ei oo mitään erillistä haistelijaa, Mtunen kautta koittanu tutkailla kun ECU sen väylän sinne luo. Ecumasterin omalla softalla koittanut päästä päävirtakytkimeen sisälle.
Lainaus käyttäjältä: The_OttoB
Volvo V50 CanBus tehostin pumppu?
Joo S40/V50 tehostinpumppu, ihan suoraan tämä mistä MaxxEcu:n sivuilla oli hyvät ohjeet: https://www.maxxecu.com/webhelp/can_peripheral_control_volvo_powersteering.html . En oo vielä tosiaan sitä asettanut päälle PDM:stä (isot virrat ohjeen mukaisesti täysin erillään PDM:stä).
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Autoracing  KL-varaosat