Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: Brick - 14.09.2016, 14:29:13
-
Kuvitteellinen tilanne rata-ajoa silmälläpitäen.
Eli kumpi otsikon vaihtoehdoista olisi parempi. Unohdetaan työllistävä ja taloudellinen näkökulma ja konstruktio tulisi vaikka Volvo S40 mk1 koppaan siis takavetoisena.
Tokihan keksimoottori on aina paras, mutta mitkä asiat puoltaisi etumoottoria?
Antaako se enempi vihiä pidon häviämisestä?
Vetopito varmasti huonompi kuin keskimoottorisella?
jne.
Ajatuksia kokemuksia tietoa.
-
Varmaan vetopito on paras takavetoisessa takamoottorisessa. Ihan näin mutuille, kun taka-akselilla on eniten painoa.
-
ja kummalla menetelmällä painojakauma lähinnä 50/50. missä bensatankki jne..mites vanhat 924 ja 944 porschet on toteutettu? niissä ainakin liki 50/50 jakauma.
-
...mites vanhat 924 ja 944 porschet on toteutettu? niissä ainakin liki 50/50 jakauma.
Näissä oli vaihdelaatikko taka-akselin yhteydessä.
-
240:n kaarellisessa sprinttikorissa painojakauma lähes 50/50.
Ainoastaan oikea etukulma painoi vajaa 50kg enemmän kun muut kulmat.
Tämä omalla paikalla olevalla ahdetulla koneella.
Mielenkiinnolla odotan punnitusta kun teemme nyt vaparikonetta joka itsessään kevyempi + iso cooleri jää pois.
Kun katsoo rallisprintin kärkikalustoa niin edessä/etuakselin takana kaikissa moottorit.
Esim Louhelaisen S40 menee kuin juna ratoja pitkin.