Vaihdoin kuskinpuolen laakerin reilut viikko sitten. Repsikan puolen laakerin olin vaihtanut joskus kauan sitten. Mittarissa on 448.500 km ja kuskin puolen laakerin eka vaihto. Hankin 3/8" 18mm hylsyn, koska lyhyempi ja mahtuu paremmin vetarin vierestä pultteihin, räikkäväännin on laadukas, mutta vähän lyhyempi kuin 1/2" versio.
Kaikki meni ihan OK siihen asti kun piti laakerin pultteja alkaa vääntää irti, ei olleet liian tiukalla, kiintolenkillä sain aukeamaan yhden kierroksen. Ongelma oli sitten ettei 3/8" räikän varressa voima riitä, pultit on pitkät kuin nälkävuosi ja koska pulttien päät tulee laakerista läpi, ne on olleet korroosiolle alttiina 17 vuotta. Kun pultin pään syöpyneet kierteet pääsivät laakerin kierteisiin asti, liike hidastui merkittävästi (parin tunnin CRC liotus alla). Otin lopulta alapallon ja koiranluun yläpään irti jolloin sain vetarin kokonaan pois ja navan takapuoli tuli avoimeksi. Käytin hyvien tapojen vastaisesti 60cm varrella momenttiavainta ja konehylsyä avaamiseen ja pakko sanoa, että isolta mieheltä hiki valui ennen kuin kaikki neljä pulttia oli auki. Kasaaminen kesti puoli tuntia, poisotto 3 tuntia. FAG paketti motonetissa pultteineen (4+1) 99,90e.