Autodiagnoosi  Carcom Oy

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565020 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa WDW

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
s80 hankinnassa, tai ainakin harkinnassa.
« Vastaus #840 : 13.03.2015, 17:11:18 »
Terve,

Älkää ampuko tulokasta vaikka tästä asiasta on varmasti keskusteltu jo 120x aikaisemmin.

Olen aina pitänyt Volvoista ja pari pienempää joskus omistanutkin, useampaa ajanut ja aina tykännyt. Nyt tuli vastaan tilanne jossa pitää hankkia itselleen edellinen auto ja pitkäät tutkittuani huomasin että s80:stä diiseliä saa melko alhaisella hankinta hinnalla. Ilo oli ylimmillään kun huomasin että tosiaan vm.00-> saa alta kahella tonnilla hyvillä varusteilla.

Työmatkaa on 100km siivu joten haluaisin panostaa nimenomaan hyvään ajettavuuteen ja mukavan letkeään menoon. Kuitenkin painaa mielessä että noilla on ajettu se puol miljoonaa niin mitenkä? Mitä tällanen joka ei osaa ku ajaa.... ja sitäkin huonosti... kattoo kun menee autoa koeajamaan? Onko jotain mikä ehdotonta tarkistaa...paitsi että se käy.

Omia kokemuksia saa myös jakaa.

Muutoinkin kaipailisin mielipiteitä että onko se nyt kuitenkaan hyvä valinta. Alunperin katsoin 850:stä sillä silmällä.

EDIT: Haussa huolettomia kilometrejä=D
« Viimeksi muokattu: 13.03.2015, 17:27:20 kirjoittanut WDW »

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: s80 hankinnassa, tai ainakin harkinnassa.
« Vastaus #841 : 13.03.2015, 17:27:34 »
Lastentauteja noissa ensimmäisissä voi olla. Kestävä (ja kovaääninen) Volkkarin kone tuohon aikaan ollut, hyvin pelitti melkein puoleen milliin asti, automaattikin oli alkuperäinen. Onhan se mukava ja leppoisa matka-auto :)
a car you can believe in

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: s80 hankinnassa, tai ainakin harkinnassa.
« Vastaus #842 : 13.03.2015, 17:31:42 »
Taitaa lastentaudit olla noissa jo ainakin teini-ikäisiä ;D
Mutta parin tonnin auto on kuin suklaakonvehti, koskaan ei voi tietää mitä sisältää.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa WDW

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: s80 hankinnassa, tai ainakin harkinnassa.
« Vastaus #843 : 13.03.2015, 17:36:04 »
Mutta parin tonnin auto on kuin suklaakonvehti, koskaan ei voi tietää mitä sisältää.

Tää on kyllä totta, mut tässäkohtaa ei viellä kalliimpaa viitti kun kakkos auto perheessä kuitenkin. Jotenkin tollanen saman hintanen fiiatti jolla ajettu alta 100tkm ei kuitenkaan houkuttele.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #844 : 13.03.2015, 22:50:09 »
Tää on kyllä totta, mut tässäkohtaa ei viellä kalliimpaa viitti kun kakkos auto perheessä kuitenkin. Jotenkin tollanen saman hintanen fiiatti jolla ajettu alta 100tkm ei kuitenkaan houkuttele.

Ei ne ihan halvimpia kilsoja ole, aina näissä jotain ropattavaa löytyy. Saati sitten hinnat alkaen-yksilöissä. Ihan puhtaasti varaosia reilun vuoden aikana on tarvittu immu, moottorin tukia, virtalukko ja jarrusatula. Ensi kesänä täytyisi varmaan tehdä täysi alustaremppa ja moottorin tilkitsemishuolto, sen verran valskaa öljyä.

Kulut on pysyneet hyvin aisoissa kun kaiken voitavan on tehnyt itse.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #845 : 14.03.2015, 00:36:40 »
Kyssäri V70 faceliftin valoista...

Kuinka iso ero on tehas xenon / halogen? Saisi lisää vaihtoehtoja jos halogeenit olisi edes siedettävät...

Ja onko siellä umpion takana kuin tilaa? Jotta saako sinne kuinka helposti jälkäri xenonit asennettua? Ja onko hehkuissa pitkät ja lyhyet H7 vai joku erikoisempi?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #846 : 14.03.2015, 08:18:21 »
Kyssäri V70 faceliftin valoista...

Kuinka iso ero on tehas xenon / halogen? Saisi lisää vaihtoehtoja jos halogeenit olisi edes siedettävät...

Ja onko siellä umpion takana kuin tilaa? Jotta saako sinne kuinka helposti jälkäri xenonit asennettua? Ja onko hehkuissa pitkät ja lyhyet H7 vai joku erikoisempi?

Kyllä ne Xenonit "paremmat" on, mutta ei ne vakio lamputkaan mitkään huonot ole. Niin ja H7 löytyy laaja polttimo valikoima  ;)
Ainakin tuossa omassa V70(vm 2007) Xenoneiden kaverina on pitkissä H9
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa sikalintta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 256
  • Kun järki loppuu niin lisätään voimaa
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #847 : 19.03.2015, 21:37:04 »
isä on ostamassa mk1 S60:stä ja luonnollisesti itse myös olen valitsijamiehenä mukana. omat kokemukset ja moottoripuolen tietämys rajoittuu vahvasti dieselpuolelle niin onko noissa B5244s (125 kW) koneissa jotain tiettyä tsekattavaa? vuosituhannen alun malleissa porsi vissiin kaasuläppäkotelot mutta tuoreemissa kai jo paremmat? faceliftiä pääasiassa havitellaan.
D5244T

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #848 : 20.03.2015, 06:25:50 »
isä on ostamassa mk1 S60:stä ja luonnollisesti itse myös olen valitsijamiehenä mukana. omat kokemukset ja moottoripuolen tietämys rajoittuu vahvasti dieselpuolelle niin onko noissa B5244s (125 kW) koneissa jotain tiettyä tsekattavaa? vuosituhannen alun malleissa porsi vissiin kaasuläppäkotelot mutta tuoreemissa kai jo paremmat? faceliftiä pääasiassa havitellaan.
Jos bensasta on kyse, niin taisi italialainen Magneti Marellin kotelo aiheuttaa 2002 astin niitä ongelmia.
Siitä tuoreemmissa ei kai enää tuota kaasuläppäkotelo vikaa ole ollut ::)
Tehottomiahan nuo on, kun koneen kokoon katsoo. Luultavasti kestävyys johtuu "tehottomuudesta" 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #849 : 21.03.2015, 12:44:49 »
isä on ostamassa mk1 S60:stä ja luonnollisesti itse myös olen valitsijamiehenä mukana. omat kokemukset ja moottoripuolen tietämys rajoittuu vahvasti dieselpuolelle niin onko noissa B5244s (125 kW) koneissa jotain tiettyä tsekattavaa? vuosituhannen alun malleissa porsi vissiin kaasuläppäkotelot mutta tuoreemissa kai jo paremmat? faceliftiä pääasiassa havitellaan.

Kaverillä 05 chromium edition 170 manuaali ja kyllä on kovasti siitä tykännyt, vaikka välillä puheissa onkin kotona oleva 740. Manuaalina tuo tuntuu ihan kohtuullisen pirteältä, itsekin joitakin kertonu ajanut sillä. Varmasti autoa vuosiksi eteenpäin. Eihän siinä...

140hv manuaali V 70 tuntuu paljon laiskemmalta. Ajeli sellaisella ennen.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2015, 12:47:51 kirjoittanut Dave »
a car you can believe in

Poissa maidenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #850 : 23.03.2015, 23:07:03 »
Nyt pitäs ruveta dieseliä taloon kattelee. Mielessä olis tollanen s80 2.5 tdi. kysymys nyt on että mitä tulee ottaa huomioon osto paikalla ja kannattaako ~500 tkm ajettua ostaa. Niin ja automaatti pitäs olla.
Amazon B20 -67 rojekti, 855 tdi -96, chevy-van g20 6.2d -91

Ex 944 230 fb/f sekotus -90, Ex V70 2.4 10v -99, ex 945 GL 2.3fd -92, ex 855 GLE 2.4 10v -94, Ex- 460 GL 2.0 vm-94

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #851 : 24.03.2015, 11:19:52 »
Nyt pitäs ruveta dieseliä taloon kattelee. Mielessä olis tollanen s80 2.5 tdi. kysymys nyt on että mitä tulee ottaa huomioon osto paikalla ja kannattaako ~500 tkm ajettua ostaa. Niin ja automaatti pitäs olla.

Oikeestaan ainua mikä tuossa epäilyttää on juurikin tuo automaatti. Voi olla että öljynvaihtoa on laiminlyöty rankalla kädellä.
TDI itessään on aika perusrauta, vähän ajettuja ei oikeen taida ees enää olla. Ruiskupumpun remmin vaihtoväli on muistaakseni 50-60tkm joten se kannattaa kysästä milloin on laitettu.
Volvoton

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #852 : 24.03.2015, 12:48:27 »
Oikeestaan ainua mikä tuossa epäilyttää on juurikin tuo automaatti. Voi olla että öljynvaihtoa on laiminlyöty rankalla kädellä.
TDI itessään on aika perusrauta, vähän ajettuja ei oikeen taida ees enää olla. Ruiskupumpun remmin vaihtoväli on muistaakseni 50-60tkm joten se kannattaa kysästä milloin on laitettu.

Alkuperäinen automaatti kesti melkein puoli milliä, öljyt vaihtuivat 80 000 välein. Se toki auttanut asiaa varmasti :P
a car you can believe in

Poissa maidenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #853 : 24.03.2015, 13:13:23 »
Tossa yks mitä katellu jossa laatikko vaihdettu. Remmi yms kans just tehty. Eli siitähän vois kauppaa hieroa.
Amazon B20 -67 rojekti, 855 tdi -96, chevy-van g20 6.2d -91

Ex 944 230 fb/f sekotus -90, Ex V70 2.4 10v -99, ex 945 GL 2.3fd -92, ex 855 GLE 2.4 10v -94, Ex- 460 GL 2.0 vm-94

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #854 : 24.03.2015, 15:29:27 »
Pumpun remmin katkeaminen katkaisee matkan, mutta ei juuri muuta. Kannattaa toki silti vaihtaa, ei ole edes kovin kallis. Jakopää on tdi:hin sen sijaan melko hintava (600e->?). Muita "heikkoja lenkkejä" ovat dampperi/hihnapyörä kampiakselin päässä sekä alipainepumppu. Ap-pumppu korjautuu tosin putsaamalla ja ääntää melkein jokaisessa autossa.

Laatikko jakanee mielipiteitä, mutta koko lailla laatikkorempan verran maksaa manuaaliin vauhtipyörän ja kytkimen vaihto. Alustan osia voisi melkein luvata että saat vaihtaa, mikäli edellinen omistaja ei ole pitänyt autosta hyvää huolta. Ne ei kyllä ole hirveän kalliita.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

 

Elekma  Autoracing