Carcom Oy  Ateho

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565112 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa sami73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #960 : 08.08.2015, 23:46:56 »
Terve kaikille!

Mulla olis kiikarissa V70 2.4 170hv -06 Summum-varusteilla aj. 250 tkm, tuntui kyllä kivalta peliltä ja varusteita oli kivasti :) Jonku tunnin tuossa jo foorumia selailin ja löytyi paljon kokemuksia puolesta ja vastaan. Lähinnä mietityttää ylläpitokulut/käyttö. Diesel toisaalta kiinnostais, mutta onko paljon kalliimpi ylläpitää? Toki polttoainetta menee varmaan keskimäärin 4 litraa/100 km vähemmän.
V70 d5 AWD Classic -07
V70 1.6 Drive Summum -12

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #961 : 09.08.2015, 08:54:40 »
Itse laittaisin ennemmin sen dieselin :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #962 : 09.08.2015, 09:11:28 »
Ihtellä oli tuollanen 170hv bensavapari, tosin 2002 mallinen mutta kumminkin. Muistaakseni reilun 3v auto oli mulla.
Ei se nyt niin kallis ollut pitää. Tosin melkein joka leimalle oli joku nivel/pusla väljä, mutta ne nyt ei ole niitä kalleimpia osia vaihtaa.
Ostaessa oli noin 115tkm ajettu. Vaihtoon meni mun aikana niitä puslia muutamat, kytkin ja ohjaustehostajan pumppu. Tuo pumppu voi kuullostaa kalliilta mutta purkuosapumppu jolla oli ajettu alta 100tkm taisi maksaa rahteineen purkaamolta 200e. Kytkimen loppumista noilla metreillä taisi edesauttaa se että auto oli ollut syrjäkylällä asuneella vanhemman ikäluokan ihmisellä ensimmäiset 115tkm. Ja siihen vielä omat kärrynvedot niin ei kai se muuta tarvii. Levy oli ihan finiitto. Alkuperäinen kytkinpaketti ilman vauhtipyörää kustansi silloin karvan yli 400e.

Kaupungissa taisi olla keskikulutus jossian 9-10 litran tuntumassa mutta maantiellä auto yllätti postiivisesti. Useammalla reissulla tulin ihan tankkausten yhtydessä laskeneeksi kulutuksen ja se pyöri 7-8 litran maissa maksimissaan, joka oli omasta mielestäni varsin kohtuullinen.

Sitten tuli tarve diisselille ja tavallaan harmittelen vähän vieläkin kun tuo piti myydä. Oli ilmastointi, vakkari, täysnahkasisusta ym. Jos olisi ollut diisseli niin saattasimpa ajaa laitteella tänäkin päivänä.
Volvoton

Poissa sami73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #963 : 09.08.2015, 09:29:40 »
Kiitos kommentoinneista ja lisää saa laittaa. Olen ollut ennen pösö ja opel-foorumeilla, joista on hyvin löytyny apua/tietoa ja täytyy sanoa ettei tämä foorumi jää kyllä niiden varjoon :)

Kova pähkäily on auton suhteen. Auto oli kyllä siistin kuntoinen ja kaiken lisäksi siinä oli webasto (harvoin bensassa), tosin niissäkin taitaa olla omat ongelmansa. Itse olin myös innostunut diesel-Passatista, mutta vaimo rakastui täysillä tuohon Volvoon :) Kyllähän siinä ylevä kyyti on. Sitäkin mietiskelin että on tuo -06 luotettavampi kuin esim.-03, koska on kuitenki FL-malli ja enempi mallisarjan loppupäästä. Ajotyylini on melko rauhallinen/järkevä, joten tuskin se hirveästi bensaa vie minulla. Käyttökuluista ajattelinki että mikä on kestävyys bensa vs. diesel. Nuissakinhan on kuitenki kaksoismassavauhtipyörä. Miinuksena että jakohihnan vaihdosta on kulunut jo 4 vuotta ja 100 tkm, joten sehän kantsis jo tehdä. Kuten myös lohko/säteilylämmittimen asennus vois olla järkevää..
« Viimeksi muokattu: 09.08.2015, 09:31:30 kirjoittanut sami73 »
V70 d5 AWD Classic -07
V70 1.6 Drive Summum -12

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #964 : 10.08.2015, 10:25:25 »
Terve kaikille!

Mulla olis kiikarissa V70 2.4 170hv -06 Summum-varusteilla aj. 250 tkm, tuntui kyllä kivalta peliltä ja varusteita oli kivasti :) Jonku tunnin tuossa jo foorumia selailin ja löytyi paljon kokemuksia puolesta ja vastaan. Lähinnä mietityttää ylläpitokulut/käyttö. Diesel toisaalta kiinnostais, mutta onko paljon kalliimpi ylläpitää? Toki polttoainetta menee varmaan keskimäärin 4 litraa/100 km vähemmän.

Tuskin kulutusero samanlaisten bensan ja dieselin välillä on 4 litraa satasella, luulen että kaksi litraa voi olla lähempänä.
Jos käyttökulut on kynnyskysymys niin kannattaa katsella pikkuautoja.

Mutta on tuollaisella Volvolla kyyti kuitenkin aika erilaistakin kuin pikkuautolla.
Makunsa on kullakin.


Poissa sami73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #965 : 10.08.2015, 11:09:01 »
Olet aivan oikeassa. Laskinkin tuon eron yläkanttiin. Kaikki vain sanovat minulle että dieselinä ehdottomasti. Vaimo kyllä niin ihastui tuohon Volvoon, että tuskin minun kannattaa sille mitään Kia Ceediä enää tarjota :) Toisaalta tuo ajomäärä on jo sellainen että jotain laittoakin voi olla, mutta niinhän se aina on. Nykyisin ajelen 406 Hdi farkulla, ja on niin hyvä kyyti ettei mielellään mitään kinneriä laita. Passat oli dieselinä vaihtoehto, hyvä yksilö oli,mutta rengasmelua aikalailla.
« Viimeksi muokattu: 10.08.2015, 11:10:43 kirjoittanut sami73 »
V70 d5 AWD Classic -07
V70 1.6 Drive Summum -12

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 632
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #966 : 10.08.2015, 20:25:56 »
Joskus pohdin vaihtoa dieseliin ja laskin kustannuksia useampien vaihtoehtojen välillä. V70 2.4T (omat kokemukset) ja D5 (foorumilta luettua) meni 15tkm vuotuisella ajomäärällä kulut polttoaineen ja verojen osalta aika tarkkaan tasan. Dieselin ja bensan hintaero tainnut sen jälkeen vähän kaventua. Meillä on tullut 18tkm vuoteen ja bensassa on pysytty. Välirahalla vastaavaan dieseliin tankkaa kuitenkin melko pitkään ja toisaalta ajattelin, että jos muka säästön takia alkaa vaihtamaan, niin pitää säästön olla vuodessa paria satasta tuntuvampi (eli dieselin pitäis olla joku pienempi...).
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6025
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #967 : 10.08.2015, 21:35:31 »
Mä oon itse lisännyt laskelmaan että diesel kestää enemmän kilsoja, toki unohtanut sen että verot tuntuu kasvavan vuosi vuodelta.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa sami73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #968 : 11.08.2015, 08:08:48 »
Vähän hankalia pähkäilyjä ja osin toki mieltymyksistäkin kiinni. Jos päätyis dieseliin, niin mikä olis järkevin moottorivaihtoehto?...Kenties d5 163 hv? Manuaalina aika paljon suppeampi valikoima kuin automaattina.
V70 d5 AWD Classic -07
V70 1.6 Drive Summum -12

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #969 : 11.08.2015, 14:22:01 »
Vähän hankalia pähkäilyjä ja osin toki mieltymyksistäkin kiinni. Jos päätyis dieseliin, niin mikä olis järkevin moottorivaihtoehto?...Kenties d5 163 hv? Manuaalina aika paljon suppeampi valikoima kuin automaattina.

Itse etsisin vaan hyvän ja itselle sopivan yksilön. 2,4d:stä saa tuon tehon/enemmänkin ohjelmoinnilla, kone on kumminkin sama. Tdi on sitten ihan oma lukunsa, ehkä himpun verran taloudellisempi mutta ylläpitokuluiltaan selvästi kalliimpi.

Harmaakoppaisissa (=uudemmissa) koneissa on tuota paljon puhuttua papatusta esiintynyt jonkin verran, ehkä pidemmän öljynvaihtovälin vuoksi.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2015, 14:24:21 kirjoittanut o_j »
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #970 : 11.08.2015, 15:14:10 »
Tdi on sitten ihan oma lukunsa, ehkä himpun verran taloudellisempi mutta ylläpitokuluiltaan selvästi kalliimpi.
Selvennätkö vahvennetun osalta.  :)

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #971 : 11.08.2015, 16:00:43 »
Selvennätkö vahvennetun osalta.  :)

Toki. Ja korjatkaa jos olen väärässä. Lähinnä viittaan tässä perushuoltoihin, eli huoltovälit (niin öljyllä kuin hihnalla) ovat volvon omissa koneissa pitempiä. Tosin moni varmaan vaihtaa itseni tavoin vanhanaikaisesti öljyt joka tapauksessa kympin jälkeen...

Hihnanvaihto on tdi:hin myös arvokkaampi, ainakin korjaamolla teetettynä. Ja taitaa siihen tarvittavat osatkin tulla hieman kalliimmiksi.

Veroissa sun muissa ei ole eroa.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #972 : 11.08.2015, 16:07:02 »
Toki. Ja korjatkaa jos olen väärässä. Lähinnä viittaan tässä perushuoltoihin, eli huoltovälit (niin öljyllä kuin hihnalla) ovat volvon omissa koneissa pitempiä. Tosin moni varmaan vaihtaa itseni tavoin vanhanaikaisesti öljyt joka tapauksessa kympin jälkeen...

Hihnanvaihto on tdi:hin myös arvokkaampi, ainakin korjaamolla teetettynä. Ja taitaa siihen tarvittavat osatkin tulla hieman kalliimmiksi.

Veroissa sun muissa ei ole eroa.
Se mitä oon jakopää hintoja seuraillu, ei isoa eroa. Huoltoväli näyttäs olevan 15tkm kun uudemmissa se taitaa olla 20tkm. Joissain vieläkin uudemmassa taitaa olla jo 20tkm.
Pumpunremmi toki lisää hintaa tdi:ssä. Mutta loppujenlopuks mielestäni aika pieniä eroja mutta kukin ajattelee omalla tavallaan.  ;)

Poissa Turska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #973 : 12.08.2015, 12:30:57 »
Käyttöautoksi pitäisi hankkia vähemmän kuluttava auto ja olen miettinyt s60 2.4d. Harmaakoppainen ihan lastutusta ajatellen. Mitä olisi syytä ottaa huomioon noihin tutustuessa/koeajaessa? Papatusketju tulikin jo luettua lävitse, toistan itseäni,mutta kysytääs täälläkin että koskeeko se kaikkia harmaakoppaisia? Täydelliset huoltokirjat löytyy noista mun vaihtoehdoista
S60 D4 -14
S60 2.4D -06
S40 T4 -01
Ex V40 T4 -98

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #974 : 12.08.2015, 12:36:21 »
Se mitä oon jakopää hintoja seuraillu, ei isoa eroa. Huoltoväli näyttäs olevan 15tkm kun uudemmissa se taitaa olla 20tkm. Joissain vieläkin uudemmassa taitaa olla jo 20tkm.
Pumpunremmi toki lisää hintaa tdi:ssä. Mutta loppujenlopuks mielestäni aika pieniä eroja mutta kukin ajattelee omalla tavallaan.  ;)

On paljon mahdollista. Mä oon elänyt siinä uskossa että uudemman (d5/2,4d) koneen jakopääremppa maksaisi suuruusluokkaa 400-500e. Oman auton jakopään rempoista löytyneet kuitit ovat n. 800 ja n. 1000e. Eihän tuo nyt siltäkään tarkoittaisi kilometrikustannuksessa kuin n. 0,5 sentin eroa, eli ehkä tämä on vähän tikusta asian tekemistä?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

 

RallyBaron  Samppasport